Brussels Airlines reinforces its commercial structure by hiring a former Swissair/Sabena executive working for Jet Airways

2

In order to respond even better to new market developments and to further enhance relations with the travel trade, Brussels Airlines reinforces its commercial structure. Emmanuel Menu joins the company and will be in charge of Sales for Europe, the US and India. Frédéric Dechamps will focus entirely on the Benelux market and Patrick Artiel will lead the corporate sales team for the home market.

More than ever Brussels Airlines wants to position itself as the partner of the travel trade and corporate customers in its Benelux home market. With the launch of five weekly flights to Mumbai/India, a new continent is added to the worldwide network of the Belgian airline. In order anticipate new challenges, the commercial structure of Brussels Airlines has been reviewed accordingly.

Emmanuel Menu

With Emmanuel Menu, who is as of today responsible for Sales Europe, North America and India, Brussels Airlines has attracted a sales manager with a vast experience and appreciation in the respective markets. Emmanuel Menu started his career in 1996 as Corporate Sales Manager Benelux for Sabena, before moving to the position of VP Global Sales Sabena/Swissair. After his involvement with the launch of Brussels Airlines, he moved to the Indian airline Jet Airways to take up the role of General Manager Benelux. In that position he laid the grounds for Jet Airways’ launch in the Belgian market. At Jet Airways he evolved into the position of Regional Vice President Continental Europe and America. Now Emmanuel Menu joins again Brussels Airlines.

His many years of sales experience and innovative insights, as well as his extensive network and knowledge of the Indian, European and North American markets will without a doubt be of great value for Brussels Airlines”, says Christina Foerster, Brussels Airlines Chief Commercial Officer. “At the same time, Emmanuel’s arrival allows us to direct Frédéric Dechamps’ full attention onto our very important home market, where we want to further reinforce our sales activities. In parallel, Patrick Artiel will, in his new role, strengthen our relationship with our corporate clients. The new organization is a clear illustration of the importance that Brussels Airlines attaches to its relation with the travel trade and corporate customers.”

2 COMMENTS

  1. Brussels Airlines verstevigt commerciële structuur

    Om nog beter te kunnen reageren op de nieuwe marktontwikkelingen en om de relaties met de travel trade verder uit te bouwen, versterkt Brussels Airlines haar commerciële structuur. Emmanuel Menu treedt in dienst en neem de verkoop voor Europa, Noord-Amerika en Indië voor zijn rekening. Frédéric Dechamps gaat zich volledig op de Benelux markt concentreren en Patrick Artiel gaat het corporate sales team van die thuismarkt leiden.

    Brussels Airlines wil zich als lid van de Lufthansa Group meer dan ooit positioneren op haar Benelux thuismarkt als de partner van de travel trade. Tegelijkertijd wordt met de lancering van een nieuwe intercontinentale verbinding naar Indië eind maart een nieuw sales continent aan de organisatie toegevoegd. Om zo goed mogelijk op deze uitdagingen te anticiperen wordt de commerciële structuur van Brussels Airlines gevoelig versterkt.

    Met Emmanuel Menu, die zopas verantwoordelijke werd voor Sales Europa, Noord-Amerika en Indië, trekt Brussels Airlines een zeer ervaren en op deze markten zeer gewaardeerde sales manager aan. Emmanuel Menu startte zijn professionele carrière in 1996 in het Sales Departement van Sabena als corporate sales manger Benelux en later als VP Global Sales Sabena/Swissair. Nadat hij was betrokken bij de start van Brussels Airlines ging Emmanuel Menu in 2005 aan de slag bij de Indische luchtvaartmaatschappij Jet Airways als General Manager Benelux. In die positie lag hij aan de basis van de succesvolle lancering van Jet Airways op de Belgische markt. Bij Jet Airways groeide hij uit tot Regional Vice President Continental Europe & America. Nu keert Emmanuel Menu dus terug naar Brussels Airlines.

    “Zijn lange sales ervaring en zijn vernieuwende inzichten, zijn uitgebreid netwerk en kennis van zowel de Indische, Europese als Noord-Amerikaanse markten zal zonder enige twijfel een grote meerwaarde worden voor Brussels Airlines”, zegt Brussels Airlines Chief Commercial Officer Christina Foerster. “Tegelijkertijd laat de komst van Emmanuel Menu ons toe dat Frédéric Dechamps, die de tot nog toe verantwoordelijk was voor deze markten, zich volledig kan gaan concentreren op onze zeer belangrijke thuismarkt waar we meer dan ooit onze sales activiteiten willen uitbouwen en verstevigen. Patrick Artiel zal in zijn nieuwe rol als verantwoordelijke voor onze relaties met de corporates onze relaties met onze grote klanten optimaliseren. Deze wijzigingen zijn een duidelijke illustratie van het belang dat Brussels Airlines hecht aan de relaties met de travel trade én corporates.”

  2. Brussels Airlines renforce son organisation commerciale

    Vendredi 6 janvier 2017 — Afin de mieux répondre aux nouveaux développements du marché et de conforter les relations avec le secteur du voyage, Brussels Airlines renforce son organisation commerciale. C’est ainsi qu’Emmanuel Menu rejoint la société et sera en charge des ventes pour l’Europe, les États-Unis et l’Inde. Frédéric Dechamps se concentrera entièrement sur le marché Benelux et Patrick Artiel dirigera le corporate sales team responsable pour le marché local.

    Plus que jamais, Brussels Airlines souhaite se positionner comme partenaire des professionnels du voyage et des corporates au Benelux, son marché local. Avec le lancement de cinq vols hebdomadaires vers Mumbai / Inde, un nouveau continent s’ajoute au réseau mondial de la compagnie belge. L’organisation commerciale de Brussels Airlines a été adaptée pour mieux répondre à ces nouveaux défis.

    Avec Emmanuel Menu, qui est dès aujourd’hui responsable des Ventes en Europe, l’Amérique du Nord et de l’Inde, Brussels Airlines a attiré un sales manager avec une vaste expérience et un large réseau sur ces marchés. Emmanuel Menu a débuté sa carrière en 1996 en tant que Directeur Commercial Benelux chez Sabena, avant d’occuper le poste de VP Global Sales Sabena / Swissair. Après son implication dans le lancement de Brussels Airlines, il reprend de nouvelles responsabilités auprès de la compagnie aérienne indienne Jet Airways où il a occupé le poste de Directeur Général Benelux. Dans cette position, il a joué un rôle clé dans le lancement de Jet Airways sur le marché belge. Chez Jet Airways, il a récemment occupé le poste de Regional Vice President Continental Europe and America.

    “Ses nombreuses années d’expérience dans le domaine des ventes, ainsi que son vaste réseau et ses connaissances des marchés indiens, européens et nord-américains seront sans aucun doute d’une grande valeur pour Brussels Airlines”, précise Christina Foerster, Chief Commercial Officer de Brussels Airlines. «En même temps, l’arrivée d’Emmanuel permet à Frédéric Dechamps de porter toute son attention à notre très important marché local, où nous voulons renforcer davantage nos activités de vente. Parallèlement, Patrick Artiel renforcera dans son nouveau rôle notre contact avec nos clients corporate. La nouvelle organisation est une illustration claire de l’importance que Brussels Airlines attache à sa relation avec les professionnels du tourisme et les clients corporate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here