750 piloten nodig!!!
Moderator: Latest news team
750 piloten nodig!!!
Dit is een van de koppen in de krant "nieuwsflash" van vrijdag 23 Maart.
Ik zou zeggen lees het bijgevoegde bestandje eens, het is de moeite waard!
750pilotennodig.pdf
Greetz
Alex
Ik zou zeggen lees het bijgevoegde bestandje eens, het is de moeite waard!
750pilotennodig.pdf
Greetz
Alex
-
- Posts: 106
- Joined: 14 May 2005, 00:00
- Location: Belgium, Gent
- Contact:
-
- Posts: 273
- Joined: 04 Apr 2006, 00:00
ff ter verduidelijking: voor wie hier goed leest int het artikel staat er "dat betekent dat ons land de eerstvolgende VIJF jaar tussende de 500 en 750 piloten zoekt", dit is dus wel weggelate in de titel van deze post :p
Dit maakt dus 100 piloten nodig op een jaar... Dan staat er natuurlijk nog niet bij in de tekst of ze hier over ab inititio spreken, of dat er in die vacatures ook plaatse voor captains zitte.
Nu nie voor dit of dat maar als ik zag hoe veel mense er bij mij in de klas bij BAFA zaten alleen al denk ik da ge nog altijd ne overschot gaat houde!
Dit maakt dus 100 piloten nodig op een jaar... Dan staat er natuurlijk nog niet bij in de tekst of ze hier over ab inititio spreken, of dat er in die vacatures ook plaatse voor captains zitte.
Nu nie voor dit of dat maar als ik zag hoe veel mense er bij mij in de klas bij BAFA zaten alleen al denk ik da ge nog altijd ne overschot gaat houde!
Bij de nieuwe Belgische vracht carrier, Cargo B Airlines, hebben ze er een heel pak nodig. Jetairfly breidt ook uit met enkele toestellen, dus daar hebben ze er ook nodig. Thomas Cook Airlines niet. Hebben deze week nog bekendgemaakt dat ze momenteel met de 6 toestellen blijven vliegen, geen uitbreiding op korte termijn.
Brussels Airlines zal er ook nog wel nodig hebben om de vierde A330 en misschien de vijfde A330 te bemannen.
Brussels Airlines zal er ook nog wel nodig hebben om de vierde A330 en misschien de vijfde A330 te bemannen.
het ziet er toch goed uit...dat er zoveel abinitio's nodig zullen zijn geloof ik ook niet. Als het zo is dat het artikel gebaseerd is op een interview met scholen, dan zijn die getallen logisch te verklaren. Scholen willen namelijk hun studenten terug, weinig mensen beginnen blijkbaar nog aan een pilotenopleiding (nochtans ben ik het daar niet mee eens, ik zie toch veel interesse) door de hoge kost en 'the lack' aan jobgarantie. Dus met dit artikel en de reportage op het vrt nieuws (BAFA receptie) wil men terug studenten lokken. En door te zeggen dat Belgie veeel piloten zal nodig hebben versterk je dit alleen maar...
Maar goed, ik zie de luchtvaart graag terug bloeien! Ben daarom ook zeer blij dat ik dit jaar afstudeer in het secundair en zo mijn opleiding in goeie tijden mag en kan beginnen... 8)
Maar goed, ik zie de luchtvaart graag terug bloeien! Ben daarom ook zeer blij dat ik dit jaar afstudeer in het secundair en zo mijn opleiding in goeie tijden mag en kan beginnen... 8)
Er zijn best veel maatschappijen die hier vergeten worden blijkbaar...
dhl, tnt, flying group, asl, vlm etc etc, der zijn hier in belgie best veel piloten nodig. en als je ziet hoeveel er ook nog eens weggaan naar buitenlandsemaatschappijen denk ik niet dat dit veel overdreven is...
met een goede 2 a 300 minder zal het in mijn opinie ook nog wel lukken. maar bon. het kan alleen maar goed nieuws zijn!
dhl, tnt, flying group, asl, vlm etc etc, der zijn hier in belgie best veel piloten nodig. en als je ziet hoeveel er ook nog eens weggaan naar buitenlandsemaatschappijen denk ik niet dat dit veel overdreven is...
met een goede 2 a 300 minder zal het in mijn opinie ook nog wel lukken. maar bon. het kan alleen maar goed nieuws zijn!
Binnenkort zijn er verkiezingen; vraag aan je volksvertegenwoordigers eens waarom de afbetaling van jullie dure studielening nog steeds niet fiscaal aftrekbaar is...
subsidies zijn mogelijk voor het plaatsen van dubbele begazing in je huis, zodat je enkele honderden liters stookolie bespaart, doch voor de opleiding van een goede piloot (die vele duizenden liters kerozine zal kunnen besparen per maand) is er geen geld. CO2 logics op zijn best.

Van dubbele beglazing is bewezen dat het goed werkt, of dat van elke ab-initio piloot kan gezegd worden is een andere zaakA390 wrote:subsidies zijn mogelijk voor het plaatsen van dubbele begazing in je huis, zodat je enkele honderden liters stookolie bespaart, doch voor de opleiding van een goede piloot (die vele duizenden liters kerozine zal kunnen besparen per maand) is er geen geld. CO2 logics op zijn best.

But I get the point
Tot hier en verder