aircraft identifier

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
killerwhale65
Posts: 1455
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Location: Deinze, Belgium
Contact:

aircraft identifier

Post by killerwhale65 »

Hoi allemaal.

Ik ben momenteel een soort van determinatiesleutel aan het schrijven voor het identificeren van de verschillende vliegtuigtypes op zicht. Deze is nog lang niet af, maar ik zou graag hebben als ie al eens zou getest worden door een aantal mensen, om de grove fouten er al uit te halen.

Je zal zien dat sommige vragen meerdere keren voorkomen, en dat sommige vragen op onlogische plaatsen staan, maar dat komt omdat ik met een kleine groep vliegtuigen ben begonnen, en dan zat alles wel heel logisch in mekaar. En om niet alles te moeten herschrijven heb ik daar dan op voortgebouwd. Maar geen nood, de bedoeling is om het geheel in html te zetten, zodat je enkel maar op het juiste antwoord hoeft te klikken en dan automatisch naar de volgende vraag geloodsd wordt.

hier gaat ie:

Code: Select all

Airbus Identifier & 741,2,3,4 & 707,717,727,731,732,733,734,735, 736,737,738,739,752,753,762,763,764,772,773,DC10,MD11,MD90/81/82/83/87/88,DC9
*************************************************************************


sommige zaken aan 1 zijde (vensters en deuren) en andere aan 2 (engines)


1. winglets?
	ja	2
	nee	9	(A300B2 of A300B4-200,A320-100,741,731,732,733,734,735,
                         736,737,738,739,752,753,762,763,764,772,773,DC10,MD90/81/82/83/87/88,DC9)
2. aantal engines
	4	13	(A340,744)
	3	MD11
	2	3
3. aantal deuren vóór vleugel
	1	4	(A310,18,19,20-2,737,738)
	2	7	(A300-600,A330, A321)
4. aantal deuren thv vleugel
	1	5	(10,18,19,737)
	2	20	(A320-200,738)
5. laatste deur bevind zich vóór laatste venster?
	ja	A310
	neen	6	A318,19,737
6. winglets lang en smal
	ja	737-700
	neen	19	(A318,A319)
7. winglets enkel bovenste deel?
	ja	A330
	neen	8	(A321,A300-600)
8. laatste deur vlak achter laatste venster
	ja 	A300-600
	neen	A321
9. aantal deuren vóór vleugel
	1	14	(A320-100,707,717,727,731,732,733,734,735,736,737,738,739,762,763,MD90/81/82/83/87/88,DC9)
	2	10	(A300B2 of A300B4-200, 741,742,743,752,753,764,772,773,DC10)
10. aantal verdiepen
	1	23	(A300B2 of A300B4-200,752,753,764,772,773,DC10)
	2	11	(741,742,3)
11. deur in bovenste verdiep tussen ramen?
	ja	743
	neen	12	(741,742)
12. aantal raampjes op bovenste verdiep
	3	741	
	>3	742
13. aantal verdiepen
	1	A340
	2	744
14. aantal engines
	2	15	(A320-100,717,731,732,733,734,735,736,737,738,739,762,763,MD90/81/82/83/87/88,DC9)
	3	727
	4	707
15. engines onder de vleugel?
	ja	16	(A320-100,731,732,733,734,735,736,737,738,739,762,763)
	nee	29	(717,MD90/81/82/83/87/88,DC9)
16. aantal exits thv vleugel
	1	17	(731,732,733,735,736,737,762)
	2	18	(A320-100,734,738,739,763)
17. motoren buisvormig, over de volledige breedte van vleugel?
	ja	21	(731,732)
	neen	22	(733,735,736,737,762)
18. overgang staartvleugel in de romp (hier komt figuur bij!)
      vloeiend	26	(A320-100,763)
	hoek	22	(734,738,739)
19. ???????????
		A318
		A319	
20. winglets lang en smal?
	ja	738
	neen	A320-200
21. ????????????????
		731
		732
22. vensterrij in twee of meerdere delen
	twee	25	(733,735,736,737)
	meer	762
23. laatste deur vóór laatste venster?
	ja	A300B2 of A300B4-200
	nee	24	(752,753,764,772,773,DC10)
24. aantal deuren thv vleugel
	2	753
	1	28	(773,DC10)
	0	27	(752,764,772)
25.


26. vensterrij vóór vleugels ononderbroken
	ja	A320-100
	nee	763
27. 


28. aantal engines
	2	773
	3	DC10
29. vensters lopen door thv engines
	ja	30	(717,MD81/82/83/87/88,DC9)
	nee	MD90
30. Body eindigt achteraan op punt
	nee	32	(717,MD83/87/88)
	ja	31	(MD81/82,DC9)
31.???????????
		


32. deur net voor engines
	ja	MD83
	nee	33	(717,MD87/88)
33. ???????????
		
Alvast bedankt aan de testers,
Matthias Thoen
MicroWings - Aviation Hobby Store

User avatar
luchtzak
Posts: 11745
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Post by luchtzak »

Matthias,

heb ff de test gedaan voor Avro RJ/146 : geen winglets, kom ik bij 9 en dan zit het strop.

groeten,

Bart
:rock:

killerwhale65
Posts: 1455
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Location: Deinze, Belgium
Contact:

Post by killerwhale65 »

natuurlijk, want die zit er nog niet in :lol:

bovenaan staat een lijst van de vliegtuigen die er al inzitten!
Matthias Thoen
MicroWings - Aviation Hobby Store

User avatar
744rules
Posts: 1041
Joined: 16 Oct 2002, 00:00

Post by 744rules »

Matthias,

ziet er veelbelovend uit.

nog een paar suggesties waar je eventueel rekening kan mee houden.

- cargodoor op maindeck (= freighter/combi)
- deur voor de vleugel (dc8, 707, md11F, f27, shorts 330/360,b737...)
- deur achter de vleugel (747F, 747combi,...)
- neus cargo deur (747, beluga, supperguppy, an124,....)
- staart cargo deur (an124, cl44, c130, c17,...)
- raampjes (= origneel cgo toestel of omgebouwde pax)

Sommige 747 hebben zowel nose- als sidedoor, anderen enkel nosedoor of sidedoor

Succes

:wink:

Post Reply