Ik ben momenteel een soort van determinatiesleutel aan het schrijven voor het identificeren van de verschillende vliegtuigtypes op zicht. Deze is nog lang niet af, maar ik zou graag hebben als ie al eens zou getest worden door een aantal mensen, om de grove fouten er al uit te halen.
Je zal zien dat sommige vragen meerdere keren voorkomen, en dat sommige vragen op onlogische plaatsen staan, maar dat komt omdat ik met een kleine groep vliegtuigen ben begonnen, en dan zat alles wel heel logisch in mekaar. En om niet alles te moeten herschrijven heb ik daar dan op voortgebouwd. Maar geen nood, de bedoeling is om het geheel in html te zetten, zodat je enkel maar op het juiste antwoord hoeft te klikken en dan automatisch naar de volgende vraag geloodsd wordt.
hier gaat ie:
Alvast bedankt aan de testers,Code: Select all
Airbus Identifier & 741,2,3,4 & 707,717,727,731,732,733,734,735, 736,737,738,739,752,753,762,763,764,772,773,DC10,MD11,MD90/81/82/83/87/88,DC9 ************************************************************************* sommige zaken aan 1 zijde (vensters en deuren) en andere aan 2 (engines) 1. winglets? ja 2 nee 9 (A300B2 of A300B4-200,A320-100,741,731,732,733,734,735, 736,737,738,739,752,753,762,763,764,772,773,DC10,MD90/81/82/83/87/88,DC9) 2. aantal engines 4 13 (A340,744) 3 MD11 2 3 3. aantal deuren vóór vleugel 1 4 (A310,18,19,20-2,737,738) 2 7 (A300-600,A330, A321) 4. aantal deuren thv vleugel 1 5 (10,18,19,737) 2 20 (A320-200,738) 5. laatste deur bevind zich vóór laatste venster? ja A310 neen 6 A318,19,737 6. winglets lang en smal ja 737-700 neen 19 (A318,A319) 7. winglets enkel bovenste deel? ja A330 neen 8 (A321,A300-600) 8. laatste deur vlak achter laatste venster ja A300-600 neen A321 9. aantal deuren vóór vleugel 1 14 (A320-100,707,717,727,731,732,733,734,735,736,737,738,739,762,763,MD90/81/82/83/87/88,DC9) 2 10 (A300B2 of A300B4-200, 741,742,743,752,753,764,772,773,DC10) 10. aantal verdiepen 1 23 (A300B2 of A300B4-200,752,753,764,772,773,DC10) 2 11 (741,742,3) 11. deur in bovenste verdiep tussen ramen? ja 743 neen 12 (741,742) 12. aantal raampjes op bovenste verdiep 3 741 >3 742 13. aantal verdiepen 1 A340 2 744 14. aantal engines 2 15 (A320-100,717,731,732,733,734,735,736,737,738,739,762,763,MD90/81/82/83/87/88,DC9) 3 727 4 707 15. engines onder de vleugel? ja 16 (A320-100,731,732,733,734,735,736,737,738,739,762,763) nee 29 (717,MD90/81/82/83/87/88,DC9) 16. aantal exits thv vleugel 1 17 (731,732,733,735,736,737,762) 2 18 (A320-100,734,738,739,763) 17. motoren buisvormig, over de volledige breedte van vleugel? ja 21 (731,732) neen 22 (733,735,736,737,762) 18. overgang staartvleugel in de romp (hier komt figuur bij!) vloeiend 26 (A320-100,763) hoek 22 (734,738,739) 19. ??????????? A318 A319 20. winglets lang en smal? ja 738 neen A320-200 21. ???????????????? 731 732 22. vensterrij in twee of meerdere delen twee 25 (733,735,736,737) meer 762 23. laatste deur vóór laatste venster? ja A300B2 of A300B4-200 nee 24 (752,753,764,772,773,DC10) 24. aantal deuren thv vleugel 2 753 1 28 (773,DC10) 0 27 (752,764,772) 25. 26. vensterrij vóór vleugels ononderbroken ja A320-100 nee 763 27. 28. aantal engines 2 773 3 DC10 29. vensters lopen door thv engines ja 30 (717,MD81/82/83/87/88,DC9) nee MD90 30. Body eindigt achteraan op punt nee 32 (717,MD83/87/88) ja 31 (MD81/82,DC9) 31.??????????? 32. deur net voor engines ja MD83 nee 33 (717,MD87/88) 33. ???????????