X-TRA wachttijden op Zaventem, 13/07.

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

X-TRA wachttijden op Zaventem, 13/07.

Post by SN30952 »

Alhoewel de passagiers de volle prijs van de luchthavenrtaksen hebben betaald, kregen niet alle passagiers de volle service.
Lange wachttijden en panne in het baggagesysteem, zorgden voor vertraging.
Ook ging een gedeelte van de baggage van de passagiers niet mee op dezelfde vluchten.
Wel vol inkasseren, maar niet vol renderen. Het kan niet in de supermarkt, wel op de luchthaven. Maar ja, de supermarkt heeft geen monopolie.

Brussels Airport. "We zullen nog nooit zoveel passagiers hebben gehad." Gehad?

User avatar
TWA
Posts: 606
Joined: 04 Oct 2003, 00:00
Location: Thalahassee, FL -- Sint-Truiden, BE
Contact:

Post by TWA »

Ik begrijp niet waarom daar zoveel ophef over gemaakt wordt, elke luchthaven ter wereld kent langere wachttijden tijdens het hoogseizoen.
Ik vind het wel iets hebben, zolang het aanschuiven niet langer duurt dan 30 min. :lol:

Langs de andere kant wordt Brussels Airport stilaan te klein, en onoverzichtelijk (check-in rijen van verschillende maatschappijen die door elkaar beginnen te lopen).

En wat pas echt vervelend is, gedurende de zomermaanden, zijn de lange wachtrijen aan de security zowel voor de A als B concourse . (een fast track voor C-class , zoals op LHR, is echt geen overbodige luxe)

Misschien hoogtijd om de bouwplannen van Terminal 2 aan te vangen in 2008.

b720
Posts: 894
Joined: 04 May 2006, 00:00

Post by b720 »

flying this evening to gva on sn..checked in online boarding pass printed.. Plan to be 90 min before departure time at the airport I assume I will catch my flight might spend an hour waiting in line at pass control and security though.

Outsync
Posts: 257
Joined: 19 Jan 2007, 15:17

Post by Outsync »

Ik ga volledig akkoord dat de check-in balies steeds meer onoverzichtelijk worden. Met de komst van Jet Airways met een paar grote bakken zal dit alleen maar toenemen. Misschien ook eens nadenken om de main hall uit te breiden..?

User avatar
Atlantis
Posts: 4978
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Re: X-TRA wachttijden op Zaventem, 13/07.

Post by Atlantis »

SN30952 wrote:Alhoewel de passagiers de volle prijs van de luchthavenrtaksen hebben betaald, kregen niet alle passagiers de volle service.
Lange wachttijden en panne in het baggagesysteem, zorgden voor vertraging.
Ook ging een gedeelte van de baggage van de passagiers niet mee op dezelfde vluchten.
Wel vol inkasseren, maar niet vol renderen. Het kan niet in de supermarkt, wel op de luchthaven. Maar ja, de supermarkt heeft geen monopolie.

Brussels Airport. "We zullen nog nooit zoveel passagiers hebben gehad." Gehad?
Schuif nooit de schuld af op één partij. Wijze les!
Eens passagiers arriveren op de luchthaven lijken ze wel alles overboord te gooien. Normen gelden dan blijkbaar niet meer.
Hoe komt het dat er lange wachtrijen staan, deels door het niet naleven van de ristricties die gelden voor handbagage. De laatste weken wordt er in de media wel echt aandacht aan besteed. Evenals de touroperators die weken op voorhand de regels die gelden voor handbagage nog eens duidelijk mededelen.

En nu eerlijk gezegd, is het echt nodig dat de media aandacht besteed aan het feit dat er filles staan in de luchthaven. Dat duidt enkel maar op het feit dat onze luchthaven eens goed draait. Dat er aanpassingen zouden moeten gebeuren in de luchthaven, correct, maar waar of in welk modern land moet dat niet gebeuren.

Een klein beetje serieus blijven en laat het toch niet aan je hart komen.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

TWA wrote:En wat pas echt vervelend is, gedurende de zomermaanden, zijn de lange wachtrijen aan de security zowel voor de A als B concourse . (een fast track voor C-class , zoals op LHR, is echt geen overbodige luxe)

Misschien hoogtijd om de bouwplannen van Terminal 2 aan te vangen in 2008.
Het princiep zou moeten zijn, you get what you paid for, WYPIWYG....
Indien de C-class inderdaad meer luchthavenlasten betaalde, moet hij ook betere service krijgen. Maar dat meer, mag niet minder zijn voor degenen die het basispakket betaald hebben, ecos en de toeristen op charter.

Wat ik trouwens ook niet lekker vind, is de mentaliteit van de security. Want die schijnen te vergeten dat de passagiers hen betalen. NIET de overheid. Het geld komt inderdaad van de lasten bij het ticket.

Jense

Re: X-TRA wachttijden op Zaventem, 13/07.

Post by Jense »

SN30952 wrote:panne in het baggagesysteem
Wat was de exacte panne? Het baggagesysteem is nl. vrij groot :lol: .

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Airport security costs 'too high'

Post by SN30952 »

BBC: Airport security costs 'too high' The aviation industry has said it can no longer afford the spiralling costs of security at Britain's airports.

Twijfel er niet aan dat we 'nu' meer zullen horen over dit onderwerp. De luchthaven overkoepelende organisatie zal dit wel gecoordineerd hebben. En het is steeds een van de kenmerken van dergelijke privebedrijven om lasten naar de overheid te schuiven en winsten naar zich toe te trekken. Zie de energiebedrijven.
Het afschuiven naar de overheid van dergelijke kosten zorgt er wel voor dat die kosten tweemaal betaald worden: een maal door alle belastingbetalers, en andermaal door de luchthavengebruikers, ie de passagiers en de cargo.

Wat een luchthaven niet uitgeeft aan zulke kosten, wordt uitbetaald aan de aandeelhouders. En daar heeft niemand iets aan, behalve de aandeelhouders.

Cartman
Posts: 153
Joined: 22 Feb 2006, 00:00
Location: BRU

Post by Cartman »

TWA wrote: En wat pas echt vervelend is, gedurende de zomermaanden, zijn de lange wachtrijen aan de security zowel voor de A als B concourse . (een fast track voor C-class , zoals op LHR, is echt geen overbodige luxe)
Bestaat al.

En SN30952, waarom zo zeuren over lange wachtrijen? Als iedereen gelijktijdig op vakantie wil vertrekken is het toch niet meer dan logisch dat langere wachttijden en kleine problemen met bagage erbij horen? Als ik 's morgens om 9u in Brussel centrum moet zijn is het toch ook normaal dat ik op de E40 moet filerijden en drie keer langer onderweg ben dan om pakweg 11u?

En de vertrek- en aankomsthal moeten idd eens ernstig uitgebreid worden...
I'm in love with my lust, burning angelwings to dust, I wish I had your angel tonight...
www.myrre.be

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

Cartman wrote:En SN30952, waarom zo zeuren over lange wachtrijen? Als iedereen gelijktijdig op vakantie wil vertrekken is het toch niet meer dan logisch dat langere wachttijden en kleine problemen met bagage erbij horen? Als ik 's morgens om 9u in Brussel centrum moet zijn is het toch ook normaal dat ik op de E40 moet filerijden en drie keer langer onderweg ben dan om pakweg 11u?
En de vertrek- en aankomsthal moeten idd eens ernstig uitgebreid worden...
is het toch ook normaal, vraagt u Cartman, of is dat een vaststelling?
Ik vind dat niet normaal. Dat zijn totaal onnodige kosten, want dat kan anders worden georganiseerd. Ik ben dus voor een spreiding, een beter gebruik van de ruimte en de tijd.
Dat het zo loopt is dus gewild, om het probleem te scheppen. To create the problem. Dat is een taktiek. Create the vent, create the problem. Dus als het probleem geschapen is moet een oplossing gevonden worden, en let wel diegenen die het probleem hebben geschapen hebben ook meteen de oplossing, en noteer maar dat ze er meteen aan zullen verdienen. De gebruikers worden daar niet beter van, want het zijn zij die het gaan betalen.
Ik vind dat het juist andersom moet gaan: wie een probleem niet kan oplossen op een zinnige manier, zou een boete moeten betalen.
IMHO, hebben de luchthavens voldoende capaciteit. Bijbouwen is gewoon de site bevestigen. Afbouwen en beter organiseren zou het doel moeten zijn. Ik ben nog steeds voorstander van een eilandluchthaven, vergeet het niet. :wink:
Over de luchthavenkosten dit nog, en dan hou ik ermee op, het is dus een campagne van de eigenaars-uitbaters.
Aviation industry complains over security costs

Cartman
Posts: 153
Joined: 22 Feb 2006, 00:00
Location: BRU

Post by Cartman »

Ik gebruikte 'is het ook normaal' als een vaststelling, maar het zou idd ook als een vraag kunnen bekeken worden.

Er is in elk geval één vaststaand feit: iedereen (toch bijna) wil tegelijkertijd op vakantie gaan. Schoolvakanties zijn het moment dat een volwaardige exodus plaatsvindt, georganiseerd door de Jetairs en Thomas Cooken van dit land. Dat op zo een moment de luchthaven overrompeld wordt is onvermijdelijk. Het is immers economisch onrealistisch om een luchthaven te bouwen die deze stroom dagelijks zou kunnen verwerken als er 95% van de dagen slechts de helft van dit aantal passagiers komt opdagen. Net zoals het onrealistisch is om de Brusselse ring tien stroken in elke richting te geven en die dan om elf uur 's ochtends quasi leeg te laten liggen.

Maar het kan idd altijd beter. De vertrek- en aankomsthallen draaien duidelijk boven hun capaciteit, en de grensovergang en securityposten kennen lange wachttijden. Voor dit laatste zou er (naar het schijnt) een oplossing in de maak zijn onder de vorm van een herinrichting van het voorste stuk van de transitzone van terminal B.
I'm in love with my lust, burning angelwings to dust, I wish I had your angel tonight...
www.myrre.be

JOVAN
Posts: 488
Joined: 08 Jun 2006, 00:00

Post by JOVAN »

Cartman wrote:Ik gebruikte 'is het ook normaal' als een vaststelling, maar het zou idd ook als een vraag kunnen bekeken worden.

Er is in elk geval één vaststaand feit: iedereen (toch bijna) wil tegelijkertijd op vakantie gaan. Schoolvakanties zijn het moment dat een volwaardige exodus plaatsvindt, georganiseerd door de Jetairs en Thomas Cooken van dit land. Dat op zo een moment de luchthaven overrompeld wordt is onvermijdelijk. Het is immers economisch onrealistisch om een luchthaven te bouwen die deze stroom dagelijks zou kunnen verwerken als er 95% van de dagen slechts de helft van dit aantal passagiers komt opdagen. Net zoals het onrealistisch is om de Brusselse ring tien stroken in elke richting te geven en die dan om elf uur 's ochtends quasi leeg te laten liggen.

Maar het kan idd altijd beter. De vertrek- en aankomsthallen draaien duidelijk boven hun capaciteit, en de grensovergang en securityposten kennen lange wachttijden. Voor dit laatste zou er (naar het schijnt) een oplossing in de maak zijn onder de vorm van een herinrichting van het voorste stuk van de transitzone van terminal B.
Er is capaciteit zat op Zaventem.
Het is gewoon slechte wil of onkunde.

Ik denk slechte wil.
En onkunde.

Totaal gebrek aan respect voor de 'klant'

Idem Electrabel, NMBS, InBev-AmBev,De Post, Banken, Verzekeringsmaatschappijen,...

+

teach
Posts: 740
Joined: 23 Feb 2005, 00:00

Post by teach »

Het is gewoon slechte wil of onkunde.
Leg ons dan eens een keer uit hoe jij dat gaat fliksen om te voorkomen dat iedereen tegelijk op vakantie vertrekt.

Of hoe jij er gaat voor zorgen dat, als het zo druk is, de wachttijden niet langer worden?

Ik ben geïnteresserd, en met mij zo ongeveer elke grote luchthaven in Europa. Want de problemen die hier aangekaart worden zijn heus niet exclusief voor Brussel, die vind je op de meeste grote luchthavens.
Totaal gebrek aan respect voor de 'klant'
Verschillende internationale prijzen in de afgelopen jaren vertellen mij dat 'de klant' daar anders over denkt.

JOVAN
Posts: 488
Joined: 08 Jun 2006, 00:00

Post by JOVAN »

teach wrote:
Het is gewoon slechte wil of onkunde.
Leg ons dan eens een keer uit hoe jij dat gaat fliksen om te voorkomen dat iedereen tegelijk op vakantie vertrekt.

Of hoe jij er gaat voor zorgen dat, als het zo druk is, de wachttijden niet langer worden?

Ik ben geïnteresserd, en met mij zo ongeveer elke grote luchthaven in Europa. Want de problemen die hier aangekaart worden zijn heus niet exclusief voor Brussel, die vind je op de meeste grote luchthavens.

AMS behandelt > 170.000 passagiers per dag momenteel (luchtvaartnieuws) misschien vertragingen maar geen BRU-toestanden

ONKUNDE
of
ONWIL


Totaal gebrek aan respect voor de 'klant'
Verschillende internationale prijzen in de afgelopen jaren vertellen mij dat 'de klant' daar anders over denkt.
"prijzen" & "awards" kan je kopen , beste vriend.

BRU is een goede luchthaven , maar SLECHT gerund en veel te duur.

No value for money.

En nog altijd een soort "staatsbedrijf-mentaliteit".

En staken als er een scheet verkeerd zit

Amateurs.
+

teach
Posts: 740
Joined: 23 Feb 2005, 00:00

Post by teach »

AMS behandelt > 170.000 passagiers per dag momenteel (luchtvaartnieuws) misschien vertragingen maar geen BRU-toestanden
AMS is twee keer zo groot als Brussel, en geloof me, dezelfde 'toestanden' als in Brussel heb je in deze periode wel DEGELIJK in Amsterdam. 'Toestanden' vind ik trouwens een heel groot woord, want al bij al vallen die nog HEEL goed mee. De 'toestanden' qua wachttijden die uitzonderlijk zijn voor Brussel zijn in luchthavens als Heathrow en Frankfurt dagelijkse kost, het hele jaar door.
"prijzen" & "awards" kan je kopen , beste vriend.
Och, gaan we die toer op? "Als het slecht is, dikken we het aan, als het goed is, ontkennen we het of verzinnen we een verhaaltje." Wil jij nu echt nog serieus genomen worden?

Oh, en ik had gevraagd naar oplossingen. Buiten nogmaals 'amateurs', 'onkunde' en 'onwil' roepen, heb ik je die vragen niet zien beantwoorden. Misschien dat je er hebt overgelezen, dus ik zal ze nog een keer herhalen:
Leg ons dan eens een keer uit hoe jij dat gaat fliksen om te voorkomen dat iedereen tegelijk op vakantie vertrekt.

Of hoe jij er gaat voor zorgen dat, als het zo druk is, de wachttijden niet langer worden?
As je antwoordt op deze post, laat het dan een antwoord op deze vragen zijn. Als je nog eens je gewoonlijke liedje wil opdreunen, doe dan alstublieft geen moeite. We weten het al.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

Cartman wrote:Er is in elk geval één vaststaand feit: iedereen (toch bijna) wil tegelijkertijd op vakantie gaan.
Is dat zo? Zo vaststaand is dat niet, dat wordt wel zo georganizeerd. Dat is niet overal zo...
Zoals solden worden georganizeerd, worden bouwverlof georganizeerd. Niet voor niks dat bij ons een boterham met kaas de duurste is van gans Europa, en waarschijnlijk van gans de wereld: dat is zo georganizeerd.
Dat was zo ook met de medicijnen, en wat zien we, het kan ook anders.

Cartman
Posts: 153
Joined: 22 Feb 2006, 00:00
Location: BRU

Post by Cartman »

SN30952 wrote:
Cartman wrote:Er is in elk geval één vaststaand feit: iedereen (toch bijna) wil tegelijkertijd op vakantie gaan.
Is dat zo? Zo vaststaand is dat niet, dat wordt wel zo georganizeerd. Dat is niet overal zo...
Zoals solden worden georganizeerd, worden bouwverlof georganizeerd. Niet voor niks dat bij ons een boterham met kaas de duurste is van gans Europa, en waarschijnlijk van gans de wereld: dat is zo georganizeerd.
Dat was zo ook met de medicijnen, en wat zien we, het kan ook anders.
Tja, het schoolverlof valt nu eenmaal op vaste momenten, en de mensen nemen toch liefst hun kinderen mee op vakantie ipv ze twee weken met de sleutel rond de hals te laten rondlopen...

Is het in andere landen dan anders of beter op dit vlak?
I'm in love with my lust, burning angelwings to dust, I wish I had your angel tonight...
www.myrre.be

kvanhecke
Posts: 7
Joined: 10 Jul 2007, 09:04
Location: wommelgem

Post by kvanhecke »

mijne heren, als regelmatige reiziger kom ik zowat overal in de wereld, ik kan alleen zeggen dat de luchthaven van brussel één van de beste luchthavens is, tezamen met singapore.
der zit wel een verschil tussen lijnvluchten en chartervluchten, ik neem alleen lijnvluchten en ik heb tot nu toe(in de 10 jaar dat ik in het buitenland werk) bijna geen problemen gehad in brussel, alles verloopt vriendelijk en correct en snel .
10 min wachten voor check-inn en 3 voor security zijn de uiterste die ik al in brussel tegengekomen ben
mensen die regelmatig in transit gaan via schiphol weten hoe het anders(slechter) kan.
bij aankomst is men bagage er bijna altijd gelijktijdig met mij in de bagagehall.
als er daar iets kapot gaat, tja das techniek he, da gaat al eens kapot.

voor de rest zou ik zeggen, nie teveel klagen, want ik denk dat er weinig mensen beseffen hoe goed ze het in ons landje hebben.
mvg
kvh

User avatar
Airbus330lover
Posts: 883
Joined: 21 Jul 2005, 00:00
Location: Rixensart

Post by Airbus330lover »

JOVAN wrote:
Er is capaciteit zat op Zaventem.
Het is gewoon slechte wil of onkunde.

Ik denk slechte wil.
En onkunde.

Totaal gebrek aan respect voor de 'klant'

Idem Electrabel, NMBS, InBev-AmBev,De Post, Banken, Verzekeringsmaatschappijen,...
No comment, ga eens door LHR, of CDG term 1.
Nooit probleem gehad met lijnvluchten.
Charter is wel iets anders.

JOVAN
Posts: 488
Joined: 08 Jun 2006, 00:00

Post by JOVAN »

Lees 's de Knack van deze week. Pag 16. Over "kloteklanten".

Bij BRU willen ze ook de Quick Bucks.

Alles duur.

Klanten klagen (passagiers, shopkeepers, luchtvaartmaatschappijen,..)

Het personeel werkt ook op scherp, vandaar de vele stakingen & stakingsdreigingen.

SN30953 heeft gelijk. Het "probleem" wordt gecreeerd, in stand gehouden, zelfs ge-amplifieerd; de woordvoerder maar lallen op radio en TV. ' mensen kom op tijd' En ja , dan zullen ze het straks wel oplossen, mits nog wat prijsverhogingen.

De lay-out en het concept van BRU , en de vele ruimte laten wel toe van het veel beter te doen.
Het is een prachtige luchthaven.

Het kan gewoon veel beter. Veel veel beter.

Locked