Philippe "BeepBeep" Van Rossem *zucht*. Hadden ze niet iemand interessanter kunnen nemen?
voor die niet weten waarover ik het heb: http://www.beap.be/
Het leven zoals het is: Luchthaven
Moderator: Latest news team
Neen, maar ik hoef ze niet te kennen. Veel tralala en veel boem boem. Maar als het erop aankomt is ze de gebeten hond en een arm schaap.Atlantis wrote:Ken jij Maria Vindevoghel dan?
Haar job is precies wel veel meer waard als die andere mensen bij FC, hét van hét.
Trouwens, had ze de simpele regeltjes omtrent een BIAC badge gevolgd, had ze zo niet moeten doen.
Dat is wat ik dacht. Je kent ze alleen vanop TV als het slecht gaat, mensen worden dan gestigmatiseerd.Jense wrote:Neen, maar ik hoef ze niet te kennen. Veel tralala en veel boem boem. Maar als het erop aankomt is ze de gebeten hond en een arm schaap.Atlantis wrote:Ken jij Maria Vindevoghel dan?
Haar job is precies wel veel meer waard als die andere mensen bij FC, hét van hét.
Trouwens, had ze de simpele regeltjes omtrent een BIAC badge gevolgd, had ze zo niet moeten doen.
Ik ken ze echter omdat ik er een aantal jaren als Sabena-collega, je moet dan zelfs nog niet in hetzelfde departement werken, mee heb mogen werken. Ik kan je zeggen dat zij, als vakbondsafgevaardigde, de ENIGE was die iets voor de mensen op de werkvloer deed. Of het nu als vast personeelslid was of weekendist, iedereen kon bij haar terecht en er kon schot in de zaak komen.
Uw redenering van "simpele regeltjes met een BIAC badge" is echter opgeklopt in de pers tot en met. Het was het hoger kaderpersoneel dat ze buiten wou omdat de vloer "teveel", en dan druk ik het nog te sterk uit, in de watten werd gelegd. Daar draait het om.
Ik geef je een goeie raad. Je moet eerst de mensen persoonlijk kennen en dan een oordeel vellen. Maar ja, ik denk dat dat nog met de jaren zal komen eens je zelf in de bedrijfswereld zal stappen. Het is anders dan ze je op TV laten zien hoor.
Ik wou dit gewoon even kwijt.
-
- Posts: 36
- Joined: 10 Jan 2005, 00:00
Valt uwe frank niet dat dat een aandachtswijf is...Atlantis wrote:Dat is wat ik dacht. Je kent ze alleen vanop TV als het slecht gaat, mensen worden dan gestigmatiseerd.Jense wrote:Neen, maar ik hoef ze niet te kennen. Veel tralala en veel boem boem. Maar als het erop aankomt is ze de gebeten hond en een arm schaap.Atlantis wrote:Ken jij Maria Vindevoghel dan?
Haar job is precies wel veel meer waard als die andere mensen bij FC, hét van hét.
Trouwens, had ze de simpele regeltjes omtrent een BIAC badge gevolgd, had ze zo niet moeten doen.
Ik ken ze echter omdat ik er een aantal jaren als Sabena-collega, je moet dan zelfs nog niet in hetzelfde departement werken, mee heb mogen werken. Ik kan je zeggen dat zij, als vakbondsafgevaardigde, de ENIGE was die iets voor de mensen op de werkvloer deed. Of het nu als vast personeelslid was of weekendist, iedereen kon bij haar terecht en er kon schot in de zaak komen.
Uw redenering van "simpele regeltjes met een BIAC badge" is echter opgeklopt in de pers tot en met. Het was het hoger kaderpersoneel dat ze buiten wou omdat de vloer "teveel", en dan druk ik het nog te sterk uit, in de watten werd gelegd. Daar draait het om.
Ik geef je een goeie raad. Je moet eerst de mensen persoonlijk kennen en dan een oordeel vellen. Maar ja, ik denk dat dat nog met de jaren zal komen eens je zelf in de bedrijfswereld zal stappen. Het is anders dan ze je op TV laten zien hoor.
Ik wou dit gewoon even kwijt.
Man man.. ik werk ook op de luchthaven, ja ik heb sabena ook meegemaakt... sorry maar heb het echt niet zo voor mensen vd vakbond... iedereen gelijk voor de wet, en veel meer riskeren dan andere personeelsleden, puur omwille van het feit dat ze beschermd zijn vanwege hun statuut... dikke zever.... vorige persoon had gelijk.... wetten van biac-badge moeten gerespecteerd worden... heb met plezier haar debiele brieven op de frontparking afgeslagen, toen ik begon met werken... denken altijd dat ze meer mogen als anderen... de vakbond moeit zich veel te hard op de luchthaven... akkoord mag er zijn... maar met mate!
en niet overdrijven, zoals zovelen doen
Grtz
Loadcontroller wrote:Valt uwe frank niet dat dat een aandachtswijf is...Atlantis wrote:Dat is wat ik dacht. Je kent ze alleen vanop TV als het slecht gaat, mensen worden dan gestigmatiseerd.Jense wrote:Neen, maar ik hoef ze niet te kennen. Veel tralala en veel boem boem. Maar als het erop aankomt is ze de gebeten hond en een arm schaap.
Haar job is precies wel veel meer waard als die andere mensen bij FC, hét van hét.
Trouwens, had ze de simpele regeltjes omtrent een BIAC badge gevolgd, had ze zo niet moeten doen.
Ik ken ze echter omdat ik er een aantal jaren als Sabena-collega, je moet dan zelfs nog niet in hetzelfde departement werken, mee heb mogen werken. Ik kan je zeggen dat zij, als vakbondsafgevaardigde, de ENIGE was die iets voor de mensen op de werkvloer deed. Of het nu als vast personeelslid was of weekendist, iedereen kon bij haar terecht en er kon schot in de zaak komen.
Uw redenering van "simpele regeltjes met een BIAC badge" is echter opgeklopt in de pers tot en met. Het was het hoger kaderpersoneel dat ze buiten wou omdat de vloer "teveel", en dan druk ik het nog te sterk uit, in de watten werd gelegd. Daar draait het om.
Ik geef je een goeie raad. Je moet eerst de mensen persoonlijk kennen en dan een oordeel vellen. Maar ja, ik denk dat dat nog met de jaren zal komen eens je zelf in de bedrijfswereld zal stappen. Het is anders dan ze je op TV laten zien hoor.
Ik wou dit gewoon even kwijt.
Man man.. ik werk ook op de luchthaven, ja ik heb sabena ook meegemaakt... sorry maar heb het echt niet zo voor mensen vd vakbond... iedereen gelijk voor de wet, en veel meer riskeren dan andere personeelsleden, puur omwille van het feit dat ze beschermd zijn vanwege hun statuut... dikke zever.... vorige persoon had gelijk.... wetten van biac-badge moeten gerespecteerd worden... heb met plezier haar debiele brieven op de frontparking afgeslagen, toen ik begon met werken... denken altijd dat ze meer mogen als anderen... de vakbond moeit zich veel te hard op de luchthaven... akkoord mag er zijn... maar met mate!
en niet overdrijven, zoals zovelen doen
Grtz
Compleet mee akkoord! Maar laat ons nu bij het originele onderwerp blijven (nl de TV-reeks 'Het leven zoals het is: Luchthaven')
- Tommypilot
- Posts: 374
- Joined: 22 Mar 2003, 00:00
- Location: Near Brussels
- Contact:
Wat mij opviel was het pakkend interview met de vrouw van de Sabena piloot die zelfmoord gepleegd had...
Ze had het over haar lijdensweg en haar sterkte die haar kinderen en familie waren.
Ze had het er ook over dat ze (na 5 jaar) nu wel dacht dat er na Sabena ook nog een leven bestaat...chapeau! Vijf kinderen opvoeden terwijl je man er niet meer is...ik vind dat echt moedig.
Ze had het over haar lijdensweg en haar sterkte die haar kinderen en familie waren.
Ze had het er ook over dat ze (na 5 jaar) nu wel dacht dat er na Sabena ook nog een leven bestaat...chapeau! Vijf kinderen opvoeden terwijl je man er niet meer is...ik vind dat echt moedig.
Last edited by Tommypilot on 09 Sep 2006, 12:00, edited 1 time in total.
Misschien "betere" woorden gebruiken voor uw standpunt, waar ik helemaal mee akkoord ga trouwens: "ik vind dat echt bewonderenswaardig"Tommypilot wrote:Vijf kinderen opvoeden terwijl je man er niet meer is...ik vind dat echt geweldig.
On-topic: het was de moeite waard om alles nog eens terug te zien. Samen met het interview met mevrouw Rongé was ook de aflevering van een nieuwe Airbus, scène op het laatst met redcap Johan, in een bepaalde zin aangrijpend. Vooral toen men zei "ik werk hier al 20 jaar, toen ging het ook al slecht..." om enkele maanden later dan tócht failliet te gaan.
-
- Posts: 557
- Joined: 29 Sep 2003, 00:00
Ik vond het mixen van dat verhaal van die vrouw, wat toch aangrijpend en persoonlijk is, met de rest van het programma (de motor van de 330, problemen aan de gate) slecht gekozen en ongepast. Precies na een stukje leed een ander fragmentje laten zien om het elke keer wat "zoeter" te maken. Ze hadden heel dat interview in één keer moeten laten zien en daarvoor of daarna die andere beelden, daar die toch niets met elkaar te maken hadden.
Het stuk van Johan waarbij hij de nieuwe Airbus gaat bewonderen is echt fantastisch. Zo blij als een klein kind (niet slecht bedoeld hé Johan!) alsof hij net een snoepje heeft gekregen Echt een geniale scene die me altijd is bijgebleven.
Aangrijpend hoe Mevr. Rongé haar verhaal doet, ik kan alleen maar bewondering hebben voor zulke mensen.
Aangrijpend hoe Mevr. Rongé haar verhaal doet, ik kan alleen maar bewondering hebben voor zulke mensen.
Tot hier en verder
het interview was inderdaad zeer aangrijpend, daarom vond ik het ook niet echt passen dat emotionele momenten in het interview abrupt onderbroken werden door het dagelijkse leven op zaventem... het kwam zeer onprofessioneel over, en ik denk ook wel dat de VRT beter kan... deze reeks werd misschien te snel in elkaar geflenst? Maar bon... ik ga de hele reeks niet afstempelen als zijnde 'slecht' omdat 1 aflevering minder was... ik kijk met ongeduld uit naar de volgende (en hopelijk betere) aflevering...EBAW_flyer wrote:Ik vond het mixen van dat verhaal van die vrouw, wat toch aangrijpend en persoonlijk is, met de rest van het programma (de motor van de 330, problemen aan de gate) slecht gekozen en ongepast. Precies na een stukje leed een ander fragmentje laten zien om het elke keer wat "zoeter" te maken. Ze hadden heel dat interview in één keer moeten laten zien en daarvoor of daarna die andere beelden, daar die toch niets met elkaar te maken hadden.
Hallo allemaal,
Is er iemand uit mijn buurt die vorige week (07/09) de eerste aflevering van HLZHI-Luchthaven II - 5 jaar later op video opgenomen heeft ? Ik heb nl de eertse aflevering gemist en zou indien mogelijk graag een kopietje maken van de VHS.
Je kan me PM'en of mailen op [email protected]. Dank bij voorbaat !
Groetjes, Robin Bamps.
Is er iemand uit mijn buurt die vorige week (07/09) de eerste aflevering van HLZHI-Luchthaven II - 5 jaar later op video opgenomen heeft ? Ik heb nl de eertse aflevering gemist en zou indien mogelijk graag een kopietje maken van de VHS.
Je kan me PM'en of mailen op [email protected]. Dank bij voorbaat !
Groetjes, Robin Bamps.
Hey,
Amai, het is duidelijk dat ik al een tijdje niet meer op dit forum ben komen kijken. Ik zie hier plots 'redcap johan' op het forum, mijn 'idool' zeg maar van toen de eerste serie van luchthaven uit kwam. Ik heb ze allemaal nog op casette! Nu ja, wat wil je, een jongen van 12-14 ziet graag zo'n dingen als zijn grootste droom 'piloot-worden' is.
Bon, nooit verwacht dat een BV, ja zeg maar BV, hier op het forum zijn mening zou komen vertellen en tips geven...good!!! Dat ze allemaal zo verder doen zodat de interesse in de luchtvaart meer en meer terug stijgt!
Redcap Johan, welkom hier op het forum. Kan je me eens vertellen hoe het er nu uitziet op de luchthaven? Ik neem aan dat je wel ongeveer weet hoeveel vluchten er per dag worden afgehandeld op Zaventem, stijgt dit de laatste jaren terug of blijft het zowat op hetzelfde niveau?
Jij bent nu al jaren lang een redcap, was dit vroeger je droom of wou je misschien piloot worden of steward? Als je dit al verteld hebt, sorry, maar ik heb nog niet alle berichten gelezen...
Ik heb ook gehoord dat piloten zonder problemen redcap kunnen worden bij flightcare. Dit klinkt als muziek in mijn oren omdat piloten tegenwoordig moeilijk aan een job geraken, als ze dan toch wat kunnen 'redcappen' dan is dat al mooi meegenomen, je zit tenslotte in en rond de vliegtuigen elke dag. Ik herriner me echter nog toen de series pas op televisie kwamen, heb ik een mailtje gestuurd naar Aviapartner om te vragen hoe je het best redcap wordt. Toen was het nog zo dat je eerst een tiental jaren als check-in moest werken of bij de cargo (diploma: secundair of hoger met talen als eindrichting, Fra-Ned-Eng) en dan kon je intern doorstromen naar redcap. Nu is dit veranderd, zoals johan ons vertelde, maar precies sterk veranderd. Komt dit door Flightcare? Of is dit overal, waar je ook gaat in Europa, hetzelfde?
Greetz
Alex
Amai, het is duidelijk dat ik al een tijdje niet meer op dit forum ben komen kijken. Ik zie hier plots 'redcap johan' op het forum, mijn 'idool' zeg maar van toen de eerste serie van luchthaven uit kwam. Ik heb ze allemaal nog op casette! Nu ja, wat wil je, een jongen van 12-14 ziet graag zo'n dingen als zijn grootste droom 'piloot-worden' is.
Bon, nooit verwacht dat een BV, ja zeg maar BV, hier op het forum zijn mening zou komen vertellen en tips geven...good!!! Dat ze allemaal zo verder doen zodat de interesse in de luchtvaart meer en meer terug stijgt!
Redcap Johan, welkom hier op het forum. Kan je me eens vertellen hoe het er nu uitziet op de luchthaven? Ik neem aan dat je wel ongeveer weet hoeveel vluchten er per dag worden afgehandeld op Zaventem, stijgt dit de laatste jaren terug of blijft het zowat op hetzelfde niveau?
Jij bent nu al jaren lang een redcap, was dit vroeger je droom of wou je misschien piloot worden of steward? Als je dit al verteld hebt, sorry, maar ik heb nog niet alle berichten gelezen...
Ik heb ook gehoord dat piloten zonder problemen redcap kunnen worden bij flightcare. Dit klinkt als muziek in mijn oren omdat piloten tegenwoordig moeilijk aan een job geraken, als ze dan toch wat kunnen 'redcappen' dan is dat al mooi meegenomen, je zit tenslotte in en rond de vliegtuigen elke dag. Ik herriner me echter nog toen de series pas op televisie kwamen, heb ik een mailtje gestuurd naar Aviapartner om te vragen hoe je het best redcap wordt. Toen was het nog zo dat je eerst een tiental jaren als check-in moest werken of bij de cargo (diploma: secundair of hoger met talen als eindrichting, Fra-Ned-Eng) en dan kon je intern doorstromen naar redcap. Nu is dit veranderd, zoals johan ons vertelde, maar precies sterk veranderd. Komt dit door Flightcare? Of is dit overal, waar je ook gaat in Europa, hetzelfde?
Greetz
Alex