Gaat DHL plat?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

pilothunter

Amper 20% van de piloten heeft interesse in de zaak

Post by pilothunter »

Amper 20% van de piloten heeft interesse in de zaak
In wat voor bedrijf werken jullie daar eigenlijk? Solidariteit is daar precies ver te zoeken?
In een normaal bedrijf had dit al snel geregeld geweest. Een dag aktie en ze zouden snel op hun stappen terugkomen (zie hoe het gelopen is in de containerterminal in Antwerpen)

Berusten in zo een situaties is zeer nefast voor de ganse pilotengemeenschap en zelfs voor alle werknemers in jullie bedrijf. Het zet de deur open naar nog meer willekeur.
Jij zou wel eens de volgende kunnen zijn Pilatus, hou dat maar in gedachte.
Niets is geheel de waarheid, en zelfs dat niet (JJ Rousseau)

pilatus

Post by pilatus »

Ja, en op de vakbondsmeeting afgelopen maandag over dit onderwerp waren 20 piloten aanwezig waarvan de helft eigenlijk niet akkoord ging. Ik zit zelf in de cockpit en tot nu toe nog geen enkele collega tegen gekomen die wil staken. Zullen wel zien. Ga in ieder geval niet af op geruchten. Als je die gelooft was er ook al een staking bezig bij DHL Air vorige week. Niets van gemerkt echter......

NeilArmstrong

Post by NeilArmstrong »

een staking bij DHl air is erg onwaarschijnlijk aangezien we geen vakbond hebben!
Maar het bedrijf still leggen ,dat zou wel eens kunnen gebeuren kijkende naar het groot tekort aan mensen

Neil

pilatus

Post by pilatus »

En hierbij confirmatie dat er totaal geen intentie is tot staking. We hebben net de mail ontvangen van de vakbonden dat de grote meerderheid van d epiloten niet wil staken. Eventuele stipheidsacties worden echter ook ondersteund.
Dit lijkt misschien raar voor buitenstaanders maar er is meer aan de hand dan een gewoon ontslag. Dit blijft echter intern.

lanos

DHL

Post by lanos »

heb vandaag gezien op het nieuws dat DHL dreigt met hun volledige activiteiten stop te zetten in Belgie,, dit ziet er zeker niet goed uit

Atlantis

Re: DHL

Post by Atlantis »

lanos wrote:heb vandaag gezien op het nieuws dat DHL dreigt met hun volledige activiteiten stop te zetten in Belgie,, dit ziet er zeker niet goed uit
Gaat het over DHL als geheel of enkel het luchtvaartgedeelte, zijnde EAT?

OO-VEX

Re: DHL

Post by OO-VEX »

lanos wrote:heb vandaag gezien op het nieuws dat DHL dreigt met hun volledige activiteiten stop te zetten in Belgie,, dit ziet er zeker niet goed uit
VTM Nieuws online

Atlantis

Post by Atlantis »

Dank u voor de link :wink:

pilatus

Post by pilatus »

Hier is niets van waar. Hebben een interne memo gekregen dat het interview verdraaid is door VTM. De uitspraak van de woordvoerder van DHL sprak niet in naam van DHL maar als afgevaardigde van BATA. DHL blijft bij de plannen zoals al eerder is aangekondigd. Leipzig wordt vanaf april volgend jaar de main hub en Brussel wordt een sub hub. Brussel zal ondermeer de activiteiten van Cgn voor een deel overnemen. Cgn Hub gaat eind september dit jaar dicht.

Established02

Post by Established02 »

pilatus wrote:Hebben een interne memo gekregen dat het interview verdraaid is door VTM. De uitspraak van de woordvoerder van DHL sprak niet in naam van DHL maar als afgevaardigde van BATA.
De VTM link toonde een interview met EAT-topman Gordon Olafson, niet met een DHL/BATA woordvoerder...

4RINGS_BRUHUB

Post by 4RINGS_BRUHUB »

Ik heb de memo daarnet ook in handen gehad en net als iedereen was ik van mening dat de directie ons weeral eens tracht te sussen. Je had de managers gisteren nacht moeten zien. Niemand die iets wist en de vakbonden ja die spelen onder hetzelfde hoedje. Wij als werknemer bij DHL staan nergens. De meeste hopen te mogen blijven en durven daarom NIETS ondernemen.

Een ander vb is de belofte die EAT mensen gekregen hebben als ze zouden blijven tot het einde (04/2008)... even later kwam de directie toch met nieuwe eisen dat ze de extra premie enkel zouden krijgen als ze de mensen uit Leizig zouden opleiden. Wel ik zie dat nog gebeuren voor het DHL personeel ook.

Wat ik persoonlijk niet begrijp is dat ze in het verleden al eens fouten gemaakt hebben... Metz...BGY EMA wel wie weet Leizig want als het toch zoveel beter zou zijn waarom smeken ze bijna om mensen van op de ramp naar daar te krijgen met extra compensaties. er zouden zelfs plannen bestaan om dagelijks een lijnvlucht in te zetten met mensen van Brussel. Denken ze dan echt niet eerst na voordat ze zulke drastische beslissingen nemen????

Ik wou ook nog iets zeggen over sollidariteit binnen EAT/DHL die is inderdaad heel ver zoek en dit sinds de dag dat ze de sterkste man van de vakbond hebben onslagen ... enkele maanden voordat ze hun Leizig plan voorstelde. Het motto van het bedrijf is "Verdeel en heers" en het lukt hen nog aardig ook.

Enfin, ik kruip mijn bed in want straks beginnen de dagvluchten boven mijn hoofd.

lanos

Post by lanos »

ik werk al ongeveer 11 jaar bij DHL Bru Hub, als bediende en hoop dat ik er mag blijven anders is het een finacieel ramp voor mijn en mijn gezin,

als ik wordt ontslagen, dan zal ik en collega's ons persoonlijk wreken op mensen in mijn buurt die mee doen aan de actie groepen die er mee deels hebben voor gezorgt dat dhl vertrek

ik heb dan toch niks meer te verliezen

Ocean

Post by Ocean »

ik werk ook in BRU-HUB en heb eveneens naar het nieuws gekeken.
Wat valt me op: 4 jaar geleden heeft Bert Zwerver beweerd dat BRU-HUB
nooit zou verhuizen naar LEJ " de hub blijft hier" wist hij in volle overtuiging te zeggen alhoewel er in het nieuws toen te horen was dat als er niet meer nachtvluchten zouden mogenlijk zijn de boel zou verhuizen.
Nu komt er in het nieuws een vergelijkbaar iets, Bert Zwerver reageert hier nogmaals op met een memo " DHL is hier voor te blijven nu en in de toekomst" en jullie gaan dit geloven??????????
Uit het verleden kan men veel leren hebben ze me geleerd!!!!!!!!!!!

4RINGS_BRUHUB

Post by 4RINGS_BRUHUB »

Kijk na 13 jaar op BRUHUB te werken weet ik persoonlijk wel beter.
Langst de ene kant is 13 jaar lang en mogen er nog bijkomen, maar langst de andere kant en met alle geruchten die rondcirculeren weet ik het niet meer... ik denk dat ik die ontslagvergoeding ga nemen en ergens anders beginnen want 1 zaak staat vast al bevestigen ze dit niet, maar als Leizig de subhub is en wij degraderen dan moeten wij ons naar hen schikken wat dus zekerst wilt zeggen dat de uren gaan veranderen. Vertommen heeft een aantal weken geleden toevallig iets laten vallen hierover 18-02 en een 2de shift van 00 tot 08u
Wel als dit zou doorgaan ben ik daar echt niet mee gediend

maar we zien wel in de komende maanden en wie weet tot april 2007 al ben ik er persoonlijk van overtuigd dat wij blij zullen mogen zijn als ze er eind dit jaar nog zijn, want ze staan ver voor op schema in Leipzig.

lanos

Post by lanos »

ik ben het echt moe,

je kan geen weg meer op bij dhl, directie en vakbond spelen onder een hoedje, je moet gewoon doen wat ze zeggen en als het je niet aanstaat bol het af !!!

kunnen we echt niks doen, dat ze eens echt zien dat wij met onze job inzitten en wij het behoud van dhl oop zaventem willen :?:

zoals de piloten ze verliezen toch ook hun job??
kunnen we voor een keer is niet aan het zelfde touw trekken en eens duidelijke eisen stellen?? wat vinden jullie hiervan??? eventueel opmerkingen van piloten??? please shoot....

pilatus

Post by pilatus »

Wij verliezen als piloten onze job (voorlopig) niet. De bedoeling volgens laatste info is om een 50/50 crewratio te krijgen Leipzig/Brussel. Dit blijkt echter minder makkelijk dan ze dachten. Zoals juliie al hebben gehoord in de media de laatste dagen is er een tekort aan piloten. EAT heeft op het ogenblik al de grootste moeite om de crewratio op niveau te krijgen, de training kan de vertrekkers niet bijhouden. Dat het op de ramp niet meer zo loopt als vroeger hebben wij ook al gemerkt.
Persoonlijk denk ik echter dat ondanks de voorsprong die men heeft in Leipzig men niet onmiddelijk moet vrezen voor een vroegere verhuis. Het sociaal plan voorziet werkgelegenheid tot April volgend jaar. Zullen echter moeten afwachten.

Post Reply