Het leven zoals het is: Luchthaven

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
merijn

Post by merijn »

Kaninchen87 wrote:
744rules wrote:Jimmy moeten jullie ook missen.

Hij is/was wel niet echt vriendelijk tegen de mensen he? (denk maar aan de vlucht naar Luxor van Air Belgium die vertraagd was....)
Ik vond die Jimmy ook niet bepaald vriendelijk, maareuh....ik zie hem infeite ook meer als crew werken dan als check inn bediende.

En wat de motivatie betreft, ik werk niet in de "vliegtuigwereld", wel in de "treinwereld"...enneuh ik ben ook gemotiveerd

Kaninchen87

Post by Kaninchen87 »

ik denk dat als je je job echt graag doet, je wel gemotiveerd bent...en omgekeerd :)

Niet alleen in de vliegtuigwereld hoor :wink:

SN_fan

Post by SN_fan »

Effe ter info:

Jimmy was 19 deed stage en was pas begonnen en tv-ploeg vroeg steeds speciaal om jimmy op overboekte en vertraagde bakke te zetten.

En hoe sommige passagiers reageren dan is het te begrijpen en te verantwoorde dat hij zo reageerde.

karlito

Post by karlito »

Ik begrijp eigenlijk niet dat men hem bij de checkin zet. Het is best wel grappig om zien uiteraard maar het komt mij toch niet echt professioneel over. Zelfs bij vervelende klanten moet je je kalmte bewaren en vriendelijk blijven

fokker_f27

Post by fokker_f27 »

SN_fan wrote:Effe ter info:

Jimmy was 19 deed stage en was pas begonnen en tv-ploeg vroeg steeds speciaal om jimmy op overboekte en vertraagde bakke te zetten.
Dat was niet erg aardig van de VRT... :roll: Moet stressvol zijn.
The most sexy girl in the sky: The Sud-Est Caravelle 12.

Flightcare

Post by Flightcare »

ik kan jullie 1 ding verklappen ! Redcap Johan is er bij :p

voor de andere afdelingen heb ik niet veel filmploeg gezien, maar ja binnen zie ik niet veel ...

die ploeg heeft weken gefilmd ... wat er nu bij is of niet weet ik niet.

SNam

Post by SNam »

Gisteren was het over de cabin crew training in the Sabena Flight Academy.

Gaat de SFA deze trainingen ooit nog eens heropstarten of niet?

sam

Kaninchen87

Post by Kaninchen87 »

Morgen is het al de laatste aflevering van Het leven zoals het is: Luchthaven.

Vanaf maandag begint Dieren in Nesten terug.

MAAR: op dinsdag en donderdag zijn er gloednieuwe afleveringen van Airline (uit de UK) :wink: fijne compensatie dus :)

redcapjohan

Post by redcapjohan »

Federaal agent Dirk komt toch terug hoor, douanierster Ria ook en supervisors Anja, Tanja en Patrick zijn ook van de partij. Er komen ook een paar nieuwe personnages ... maar daar ga je voor moeten wachten ... :wink: en vroeg er iemand naar Hewa Bora ... zeker kijken in het voorjaar 2007 :wink:

ATC

Post by ATC »

redcapjohan Posted: Sun Jun 04, 2006 8:55 pm
Is this the REAL redcapjohan speaking ?

greetings,
ATC

Bottie

Post by Bottie »

ATC wrote:
redcapjohan Posted: Sun Jun 04, 2006 8:55 pm
Is this the REAL redcapjohan speaking ?

greetings,
ATC

His Red Cap says it all I presume ;) ;)

Harry-Spotter

Post by Harry-Spotter »

Ouaaahhhh the real redcap Johan, i didn't know you were a member of Luchtzak and gosh what a grear job you have, well, from what I saw on TV :P .
Nice meeting you.
Laurent

Kaninchen87

Post by Kaninchen87 »

Anyone who has seen Airline?

I'm glad Leo is back again :wink:

It's such a funny guy :D

BrusselsNick

Post by BrusselsNick »

Redcap Johan ruleeeeees :d

grtz Nick

Kapitein

Post by Kapitein »

redcapjohan wrote: en vroeg er iemand naar Hewa Bora ... zeker kijken in het voorjaar 2007 :wink:
Ze hebben ALX op zondag 04/06 gefilmd als ik mij niet vergis. Ik dacht dat ik daar een ploeg zag rond lopen vanuit mijn torentje.

Ze hebben ook nog de eerste aankomst van ET gefilmd op dinsdag 06/06. Voor de rest zal het afwachten worden zeker.

redcapjohan

Post by redcapjohan »

Brubiac wrote:Ze hebben ALX op zondag 04/06 gefilmd als ik mij niet vergis. Ik dacht dat ik daar een ploeg zag rond lopen vanuit mijn torentje.
idd de vrt heeft toen wel "bruikbaar materiaal" gefilmd :)
't laatste woord is wel aan de eindredacteur en... vorige keren is er maar 2% van de gefilmde beelden gebruikt in de uitzendingen... afwachten dus.

die dag was trouwens erg vruchtbaar: er was nog 'n story met 'n A330... :?:

wat zie jij zo nog allemaal van uw torentje? :wink:

Kapitein

Post by Kapitein »

redcapjohan wrote:idd de vrt heeft toen wel "bruikbaar materiaal" gefilmd :)
't laatste woord is wel aan de eindredacteur en... vorige keren is er maar 2% van de gefilmde beelden gebruikt in de uitzendingen... afwachten dus.

die dag was trouwens erg vruchtbaar: er was nog 'n story met 'n A330... :?:
Maar dat met die A330 (OO-SFM) hebben ze niet volledig mogen filmen dacht ik. Ofwel heb ik dit weer verkeerd begrepen
redcapjohan wrote:wat zie jij zo nog allemaal van uw torentje? :wink:
Héél véél :wink:

redcapjohan

Post by redcapjohan »

Brubiac wrote:Maar dat met die A330 (OO-SFM) hebben ze niet volledig mogen filmen dacht ik. Ofwel heb ik dit weer verkeerd begrepen
Die dag hebben ze de OO-SFM goed kunnen volgen (enkele details niet te na gesproken), ze hebben toen ook de OO-SFO volledig gefilmd en de dag nadien ook... maar hey, de clou niet verraden, he :wink:

BrusselsNick

Post by BrusselsNick »

hallo ,

Ik kijk al volledig uit naar de nieuwe serie.

Redcap Johan zei dachtek begin 2007 ? of heb ik dat niet goed gelezen?

Ik vind het wel heel fijn dat Redcapjohan al een beetje verteld heeft wat er allemaal gaat te zien zijn ... Ik zie er al naar uit wat ze daar weer allemaal gaan meemaken. Maar euh redcapJohan ik heb nog een vraag.

Ik ben bijna 16 en ik ben zeer geinteresseerd in de luchtvaart vooral hier in Brussel(Zaventem) en euh ik zou eigenlijk ook Redcap willen worden , want het boeit me echt ik ben er al mee bezig sinds ik 7 was ofzo. Nu was de vraag welke richting je moet volgen of wat je moet studeren om redcap te worden ?

Ik ken wel iemand die redcap is hier in Brussel en die geeft les aan "Redcaps in wording" maar daar weet ik niet concreet van wat je juist moet volgen ?

alvast bedankt ,

Grtz Nick

redcapjohan

Post by redcapjohan »

BrusselsNick wrote:Nu was de vraag welke richting je moet volgen of wat je moet studeren om redcap te worden ?
Hey Nick, tof dat je zo geinteresseerd bent om redcap te worden.
Vroeger vroegen ze redcaps om wiskundige aanleg te hebben... maar da's echt wel overroepen. Als je een klein beetje kan tellen is da echt wel voldoende :) Men zocht toen ook redcaps bij mensen die al verschillende jobs in de luchtvaart hadden gedaan, ook dat is ni echt meer nodig. Het voornaamste zal zijn dat je drietalig bent: je moet nederlands, frans en engels kennen. Als je daarenboven nog een goeie dosis luchtvaart-enthousiasme hebt (en dat lijkt me wel zo :) ), dan moet u dat zeker lukken. Het meeste leer je toch "on the field". Misschien dat ze je wel eerst nog een paar maand als check-in agent aan het werk zetten...
De jongste redcap ooit was wel al 21. Laatst is er nog iemand van 24 begonnen.
Als je zover bent, laat me dan maar iets weten, dan breng ik u wel bij de juiste personen :)
Wie is trouwens die gast uit het brusselse die mensen voorbereidt tot redcap ?

grtz, Johan

PS: de 3e reeks HLZHI-luchthaven is voorzien voor ergens tussen maart en mei 2007

Post Reply