Spaans vliegtuig voor Jetair?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Eeuwigentoerist
Posts: 2
Joined: 15 Aug 2005, 00:00

Post by Eeuwigentoerist »

TC-MNE wrote:
Sebas wrote:Jan Modaal even buiten beschouwing gelaten, vergeet vooral http://www.vip-selection.be/ )
welja, nog zoiets, laten we die zeker niet vergeten... die mensen betalen zoveel meer voor hun vakantie, ze verwachten een VIP-behandeling... is dat dan eerlijk om ze in een volgestampte rammelkar te steken?
die mensen verwachten veel...dan moeten ze ook veel krijgen
De vip-behandeling, bestaat uit een aparte check-inbalie, plaatsen vooraan het toestel, betere maaltijden en een snellere bagage-afhandeling! Er staat nergens vermeld dat een VIP een apart leeg vliegtuig krijgt!!!! En btw hetgeen ze zoveel meer betalen is niet alleen voor het vliegtuig, maar vergeet niet dat ze een veel duurder hotel hebben ook!!

Glider
Posts: 715
Joined: 10 Apr 2003, 00:00

Post by Glider »

Hehe, chagrijnige MNG-crew; ik herken het... Nu, ze zullen zeker niet allemaal zo zijn (uiteraard niet!), ma 'Flightcare Special Assistance' zagen ze in juli blijkbaar liever gaan dan komen :-) (heb alleen in juli daar gewerkt, vandaar dus...). Nu, ze zullen ook wel niet het gemakkelijkste schema hebben om te werken, so no hard feelings zenne...

Pluto777
Posts: 31
Joined: 21 Jul 2005, 00:00

re

Post by Pluto777 »

heel wat reacties zeg ! De enige vraag die ik er nog uit distileer is de volgende:
Wat moet je nu doen als je als belg, met een grijntje chauvinisme, eens op reis wilt gaan met een "vaderlands" toestel ?
Want vroeger, herinner ik me, werden dergelijke vluchten meestal uitgevoerd met toestellen van Sobelair, Air Belgium, EAT, die wel van belgische oorsprong waren. Dit is eens te meer "verane glorie" zeker ?
Rest maar 1 oplossing: Lijnvluchten boeken bij SN.

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Eeuwigentoerist wrote: Ikzelf kom bijna elke dag in contact met het cabinepersoneel van Mng en ik begrijp niet waar jij het chagrijnige haalt?
als je op de wing-seat gezet wordt, en je eventjes wacht tot je je handbagage wegstopt, om al het volk te late passeren... en je in het half Turks- half Nederlands afgesnauwd wordt omdat je handbagage nog tussen je voeten staat... dan vind ik dat chagrijnig en allesbehalve een vriendelijke service... meestal zijn ze op de morgenvlucht nog slaperig en moe... en daardoor niet vriendelijk... op de middagvlucht is dat heel wat beter...
ik spreek uit ervaring

TC-MNE

Post by TC-MNE »

Eeuwigentoerist wrote: De vip-behandeling, bestaat uit een aparte check-inbalie, plaatsen vooraan het toestel, betere maaltijden en een snellere bagage-afhandeling! Er staat nergens vermeld dat een VIP een apart leeg vliegtuig krijgt!!!! En btw hetgeen ze zoveel meer betalen is niet alleen voor het vliegtuig, maar vergeet niet dat ze een veel duurder hotel hebben ook!!
betere maaltijden?
een glas fruitsap een een extra pistolet... is dat een beter maaltijd?
snellere bagage afhandeling: OK, hun bagage komt als eerste op de band... na eerst een half uur op een stilstaande band te hebben gekeken...
Alle hotels die in de brochure van vip-selection staan, staan ook in de brochure van Jetair, of zelfs van Sunjets (behoudens enkele kleine uitzonderingen)... hetgeen waarvoor die Vips meer betalen is een betere kamer en een rechtstreekse transfer naar hun hotel... al die zever op het vliegtuig stelt niks voor... (de service van MNG vind ik toch niet vip-achtig)

ostend_airport
Posts: 105
Joined: 09 Jul 2003, 00:00
Location: Ostend, Belgium

Re: re

Post by ostend_airport »

Pluto777 wrote: Wat moet je nu doen als je als belg, met een grijntje chauvinisme, eens op reis wilt gaan met een "vaderlands" toestel ?
boek dan desnoods met SNBA alsje die al vertrouwt.

moest je op elk klein detail gaan letten vliegt de mens nooit meer!!

er zijn idd piloten van jetair die op alle toestellen vliegen van de vloot, maar de hebben de type rating ervoor!! zowel voo B737 als B767 als F100

greetz
yves

(trouwe Jetair fan en TUB is een maatschappij die niet te rap de veiligheid aan de kant zal schuiven ze)

ostend_airport
Posts: 105
Joined: 09 Jul 2003, 00:00
Location: Ostend, Belgium

Post by ostend_airport »

Jense wrote:Wat had u gedacht, meneer ostend_airport? Dat men de gebreken met grote stickers ging aanduiden op de desbetreffende vliegtuigen?
ik denk niet dat de toestellen van TUB er zoo slecht aan toe zijn, in het tegendeel, ik denk zelfs niet dat er daar veel technische fouten gebeuren in vlucht. Kijk maar naar de 767, hoe lang ze er niet mee hebben gevlogen juist voor een paar kleine details...

misschien een domme vraag ze, maar hebben jullie echt zo weinig vertrouwen in de Belgische luchtvaart???
ik lees meer onjuist info dan het juiste.

grtn
yves

User avatar
Sterre
Posts: 130
Joined: 14 Jan 2005, 00:00
Location: Antwerp, Belgium

Post by Sterre »

MNG en FUTURA staan niet in de winterbrochure, om de eenvoudige reden dat van hun diensten GEEN gebruik wordt gemaakt buiten het hoogseizoen.

Vip pax krijgen bij TUI (en dus ook FUTURA - MNG weet ik niet) een plaatsje vooraan in het vliegtuig, een welkomstdrink (champagne of iets anders naar keuze) met nootjes, een hot towel, op een korte vlucht een koude maaltijd met een vers (lees: warm) broodje/croissant (en deze maaltijden zijn echt wel stukken beter dan de economy - geloof me! Soms zijn er immers maaltijden over , zowel van Y-class als van Vip :) )
Op langere vluchten (zoals TFS) krijgen ze een warme maaltijd. Ik heb er al vaak gerookte zalm, fois gras en lekkere chocoladetaartjes op zien staan , op die Vip trays, terwijl de Y-class een schel kippenwit, een schoteltje macedoine en een macaron krijgt. Om nog maar te zwijgen van hun sponsbroodjes!
Tijdens het eten mogen de Vips dan nog een gratis flesje wijn. Bij de koffie krijgen ze ook nog een pakje Jules De Strooper koekjes.
Op de inbound flight krijgen ze een up to date Belgische krant!

Ik vind niet dat hier over te klagen is... of wel?

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Re: re

Post by Tommypilot »

ostend_airport wrote:er zijn idd piloten van jetair die op alle toestellen vliegen van de vloot, maar de hebben de type rating ervoor!! zowel voo B737 als B767 als F100
Het zou jammer zijn mochten ze geen type rating hebben zeker voor desbetreffende vliegtuigen :lol:

Of dit inzake veiligheid een goed idee is daar heb ik mijn twijfels over. Ik heb nog nooit gehoord dat piloten met drie type ratings(ik ken er wel die er zoveel hebben) die drie type ratings tegelijk gebruiken.

Dat je een Jetair fan bent is nu wel al duidelijk neem ik aan...

Ik weet niet wat jij kleine details noemt...mss zou het toch beter zijn eens intern een antwoord te zoeken.
Jouw kleine details noemen ze bij de reisverzekeringen en reglementering onwaarheden verkopen en "bedrog".
Vergeet niet dat veel TO's maar weinig winst maken op de reserveringen hé...ze moeten het vooral doen met hun stoelen dat ze zélf apart verkopen.(al van TQ3 travel gehoord?)

TC-MNE: Wij dachten zo ooit ook eens dat onze bagage als één van de eersten zouden bovenkomen. Wij hebben er toch ook een hele tijd mogen op wachten (en niet meegerekend dat half uurtje-drie kwartiertjes wat vrij normaal is voor de eerste bagage eruit komt).

Vriendelijke groeten,
Last edited by Tommypilot on 16 Aug 2005, 15:22, edited 2 times in total.
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Sterre,

Ge doet mij goesting krijgen in eten! :wink:

Toch ff zeggen dat dit werkelijk variabel is per vlucht.
Heb het nog niet meegemaakt dat we niet kregen waarvoor we betaald hadden...klagen doe ik trouwens nooit. Als het maar vliegt, goed vliegt en een cockpitbezoekje is een mooie surplus, den dezen is dan de hele dag gelukkiger dan anders (soms nog de dag erna ook).

Ik heb toch al weten bep. maatschappijen voor onze Belgische TO's weten vliegen in de winter (kan altijd gebeuren hé).
In de brochures dat ik hier heb staat er wel bij en andere maatschappijen...

En andere maatschappijen zijn meer dan welkom hier (althans voor de spotters toch).

Groetjes,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

Dude320
Posts: 336
Joined: 25 Feb 2004, 00:00

Re: re

Post by Dude320 »

Pluto777 wrote:heel wat reacties zeg ! De enige vraag die ik er nog uit distileer is de volgende:
Wat moet je nu doen als je als belg, met een grijntje chauvinisme, eens op reis wilt gaan met een "vaderlands" toestel ?
Want vroeger, herinner ik me, werden dergelijke vluchten meestal uitgevoerd met toestellen van Sobelair, Air Belgium, EAT, die wel van belgische oorsprong waren. Dit is eens te meer "verane glorie" zeker ?
Rest maar 1 oplossing: Lijnvluchten boeken bij SN.
Wel jammer dat SN niet meer bestaat, zou boeken bij SNBA dan ;)

Pluto777
Posts: 31
Joined: 21 Jul 2005, 00:00

Post by Pluto777 »

uiteraard bedoelde ik SNBA...

aan yves:
misschien een domme vraag ze, maar hebben jullie echt zo weinig vertrouwen in de Belgische luchtvaart???
Het is net in de belgische luchtvaart en belgische crews dat ik juist het meeste vertrouwen heb, mocht je dat ondertussen nog niet begrepen hebben; mijn bezorgdheid ging wel om de technische toestand van toestellen die ze in het buitenland gaan huren. Maar zoals ik al te horen kreeg op tv in een interview met de Helios directeur "for maintenance we follow the european standards..." dus dat zal dan wel ok zijn zeker...

Jense

Post by Jense »

ostend_airport wrote:ik denk niet dat de toestellen van TUB er zoo slecht aan toe zijn, in het tegendeel, ik denk zelfs niet dat er daar veel technische fouten gebeuren in vlucht.
Ik heb niet gezegd dat het de toestellen van TUB zelf zijn, bekijk de post nog eens goed (ik sloot me aan bij wat Pluto777 zei...)
ostend_airport wrote: Kijk maar naar de 767, hoe lang ze er niet mee hebben gevlogen juist voor een paar kleine details...
Als men van een testvlucht terugkomt op de 25L met de RAT uit, noem ik dat géén detail. Als het 'details' waren, waarom heeft het dan zo lang geduurd?
ostend_airport wrote:misschien een domme vraag ze, maar hebben jullie echt zo weinig vertrouwen in de Belgische luchtvaart???
Zie quote 1.

User avatar
Zorba
Posts: 1733
Joined: 04 Apr 2003, 00:00
Contact:

Post by Zorba »

Als men van een testvlucht terugkomt op de 25L met de RAT uit, noem ik dat géén detail. Als het 'details' waren, waarom heeft het dan zo lang geduurd?
Je weet niet waarom de RAT uit was! Dit kan makkelijk onderdeel zijn geweest van de testen (want je kan de RAT zelf niet terug plaatsen).
Of dit inzake veiligheid een goed idee is daar heb ik mijn twijfels over. Ik heb nog nooit gehoord dat piloten met drie type ratings(ik ken er wel die er zoveel hebben) die drie type ratings tegelijk gebruiken.
Dit is echt zever! Dit gaat niets schaden aan de veiligheid ... :roll:
Tot hier en verder

TC-MNE

Post by TC-MNE »

beste sterre, ik heb het helemaal niet over de maaltijden bij TUI belgium ailrines of futura, daar kan ik absoluut geen uitspraak over doen... omwille van het feit dat ik er nog nooit mee gevlogen heb...
ik kan 100 % ZEKER zeggen dat de vip-service bij mng niks voorstelt:

plaatsen vooraan in het vliegtuig
glas fruitsap (zeker geen champagne) voor het opstijgen
zelfde maaltijd als alle andere passagiers, alleen iets mooier geserveerd, en als eerste bediend...
extra pistolet of croissant
en nog een extra drankje tijdens de vlucht...
ennn.... zeker niet te vergeten.... als het even paste, een geforceerd glimlachje...

tijdens mijn vlucht met MNG zat ik in het apart VIP-compartiment... dus ik weet precies wat die vips kregen

TC-MNE

Post by TC-MNE »

nog vergeten: tijdens het winterseizoen wordt er weldegelijk beroep gedaan op MNG voor de vluchten naar Antalya... weliswaar niet met de A300, maar toch is het met MNG

User avatar
Airbus330lover
Posts: 883
Joined: 21 Jul 2005, 00:00
Location: Rixensart

Re: re

Post by Airbus330lover »

Pluto777 wrote:ik vlieg nooit meer met Jetair, je denkt te kunnen vertouwen op Belgische kwalititeit en ze "wet-leasen" aan goedkope prijzen oude bakken bij dubieuze spaanse maatschappijen (o.a. futura).
In maart heb ik met een futura vliegtuig gevlogen en ..... kort na het opstijgen begon het te fluiten aan de linker voordeur.
De dichting van de deur was defekt en... de hostess tracht het op te lossen met natte wc papier.
5 dagen later, zelfde toestel en...... zelfde probleem.
Totaal gebrek aan hestelling.
Het was maar een dichting ( sorry voor de fouten ik ben franstaalig.)
si j'ai bien expliqué c'est un joint.
En plus ca c'est visible et audible. Wat voor de rest.... :twisted:

TC-MNE

Post by TC-MNE »

je moet eens gaan kijken op www.turbulentie.nl, alle reacties van TUI airlines Belgium zijn positief, alle reacties van TUI airlines Belgium met vliegtuigen van Futura zijn negatief.... niet toevallig, toch?

topflipke2
Posts: 3
Joined: 23 Jul 2005, 00:00

vip

Post by topflipke2 »

vorig jaar op huwelijksreis geweest met tui naar Kreta... ik geef Sterre volledig gelijk wat betreft maaltijden en andere voordelen ivm vipservice.
Bovendien zaten we op de eerste rij (dat is wel geen garantie natuurlijk) maar we konden dus rekenen op een onvoorziene grote beenruimte!
De stewardess beloofde ons als aandenken (huwelijksreis) het vluchtschemaatje met enkele vluchtgegevens e.d. Maar helaas na het uitstappen bleken zij en wijzelf daar niet meer aan te denken... jammer... Sterre... ken jij mss een manier om aan zo een vluchtschema te geraken? (wil dat van vluchten naar Kreta of Barcelona of andere Spaanse bestemmingen) Greets

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Tommypilot wrote:Dit is echt zever! Dit gaat niets schaden aan de veiligheid ... :roll:
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn...
Toen ik dit verhaal eens verteld had bij andere piloten/groundtechnici in Nederland bv. bekeken ze mij met scheve ogen.
Ga eerst eens intern iets na voor je met je ogen begint te rollen... :wink:
Trouwens...het is ook een manier van kosten besparen hé! Maar de goede?? Ach het is 'maar' een charterbedrijf zeker?


Jense, ik bevestig dat de vlucht(en) met de RAT uit degelijk testvluchten waren en dat er niets mis was met het vliegtuig. (info gekregen door intern TUB persoon waarvoor dank)
Alleen de gebruikelijke APU zat er nog niet in en dus moest TUCje wachten met long haul vluchten te doen tot ie erin zat.


Groeten,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

Post Reply