Gaat DHL plat?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Gaat DHL plat?

Post by SN30952 »

DHL met hoofdkwartier in Zaventem, ontsloeg recent een captain omdat hij ,,weigerde meer dan 12 uren te vliegen en de voorziene rustpauzes wou respecteren''.

De vakbonden dreigen met acties als de directie hem niet terug in dienst wil nemen.
Er schijnt bij EAT al geruime tijd sociale onrust omwille van de te hoge werkdruk.
Sinds begin januari vliegen de piloten 'by the book'.

User avatar
Philippe1983
Posts: 69
Joined: 12 Nov 2006, 12:15
Location: B-1367 , near EBBE

Post by Philippe1983 »

C'est crapuleux, ça ! A présent on vire les gens parce qu'ils respectent les règlements ! D'après moi il est impossible qu'il ne soit pas réintégré : le comportement du management d'EAT, c'est de la gestion en dépit du bon sens ! Devant un tribunal, le commandant en question sera déclaré 100% en droit !
Image

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »


burner737
Posts: 420
Joined: 24 Dec 2004, 00:00
Location: Pulle

Post by burner737 »

Vroeger vlogen piloten nog om te vliegen.

Moesten er vakbondsacties komen, dan kan dit enkel en alleen verklaren hoe ver we met onze Belgische luchtvaart gekomen zijn.

Ik "verschiet" er niet meer van dat het zo erg gesteld is. Het is 5 over 12 mensen !!! Doe er iets aan !!!

Regards Tim

PiperPA19
Posts: 22
Joined: 03 Mar 2006, 00:00

Post by PiperPA19 »

--

pilatus
Posts: 142
Joined: 09 Jan 2004, 00:00

Post by pilatus »

Zwijg over dingen als je de details niet weet. Wij als interne weten zelfs niet het volledige verhaal. Zeg niet dat ik het ontslag steun, er zijn andere manieren om diciplinaire maatregelen te nemen. Ontslag is het laatste middel.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

22-Mar-2007 :
Charles Graham, ex-chief executive of AWAS, has been appointed as new global chief executive officer aviation at DHL Express. Graham succeeds Terry Nord, who retires after eight years of leading DHL's global aviation services.


AWAS Customers - Past & Present
See:
DHL International, TNT Express Worldwide.
Air Belgium, CityBird, Sobelair, TEA...

pilothunter
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2007, 15:56
Location: Belgium

Post by pilothunter »

Ze zijn er blijkbaar hard in gevlogen, en blijkbaar zonder goeie reden?

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_41 ... egorieArt1

Hoe is de werksfeer daar eigenlijk bij EAT?
Niets is geheel de waarheid, en zelfs dat niet (JJ Rousseau)

pilatus
Posts: 142
Joined: 09 Jan 2004, 00:00

Post by pilatus »

Geloof de pers niet blindelings is het enigste dat ik kwijt wil.
Dat de werkdruk hoog ligt is echter waar, vlieg zelf gemiddeld 7 van de 8 dagen met een gemiddelde duty van 10u30 per nacht. Sfeer is nog doenbaar maar kan beter.

pilothunter
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2007, 15:56
Location: Belgium

Post by pilothunter »

Wauw Pilatus, meer dan 73hr op 7 dagen!!! Ik had het nogal gehoord dat men het daar niet te nauw neemt met de reglementering.
Wil best geloven dat de sfeer beter kan als ze je zo over de schreef doen gaan!
Niet echt gezond!
Niets is geheel de waarheid, en zelfs dat niet (JJ Rousseau)

User avatar
Spottersgek
Posts: 9
Joined: 29 Mar 2007, 07:53
Location: The Netherlands

Post by Spottersgek »

pilatus wrote:Geloof de pers niet blindelings is het enigste dat ik kwijt wil.
Dat de werkdruk hoog ligt is echter waar, vlieg zelf gemiddeld 7 van de 8 dagen met een gemiddelde duty van 10u30 per nacht. Sfeer is nog doenbaar maar kan beter.
en jij vind dit gezond ?? Lijken wel amerikaanse taferelen.
i'm not crazy, i'm a plane

pilatus
Posts: 142
Joined: 09 Jan 2004, 00:00

Post by pilatus »

Jongens, jongens, jongens, leer eens lezen, ik schrijf gemiddeld.
60 uur in 7 dagen is het maximum, er over mag niet. En dit is het laatste wat ik schrijf. :roll:

pilothunter
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2007, 15:56
Location: Belgium

Post by pilothunter »

Jongens, jongens, jongens, leer eens lezen, ik schrijf gemiddeld.

Pilatus, U bent waarschijnlijk niet nederlandstalig, maar gemiddeld betekent, het midden houdend tussen uitersten over een bepaalde periode. Dus U vliegt 7 dagen maal het aantal uren per nacht zijnde "10h30 gemiddeld per nacht" kom ik nog steeds tot iets meer dan 73h.
En dat blijkt dus meer dan het maximum te zijn. Volgens U laatste stelling, dus nog ongezonder.
Dus het enig intelligente dat ik hier heb kunnen noteren is het feit "En dit is het laatste wat ik schrijf". Gezien het gebrek aan accuratie van U informatie zal dit geen gemis zijn.
Niets is geheel de waarheid, en zelfs dat niet (JJ Rousseau)

LeFreak
Posts: 49
Joined: 29 Aug 2003, 00:00

300

Post by LeFreak »

pilothunter .. U bent precies ook nie nederlandstalig ..

het is niet "U laatste stelling" maar "uw laatste stelling" en het is ook niet "accuratie van U informatie" maar "accuratie van uw informatie"

alé, 'k vlieg nie bij DHL maar piloten onder elkaar kunnen elkaar maar beter steunen he, me nen nickname als "pilothunter" heb ik zo'n flauw vermoeden dat men hier te maken heeft met nen gefrustreerde pilotenhater ..

mannen van DHL, 'k weet dat jullie in den 757 en den A300 kunnen zien wa kleur van sokken wij aanhebben in de Avro, maar als piloten onder een moeten we ook maar eens een front vormen tegen al die wannabe super aviation managers die op de diverse fora de grootste nonsens verspreiden ..


amen!
viva jumbolino!

pilothunter
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2007, 15:56
Location: Belgium

Post by pilothunter »

LeFreak, bedankt voor uw grammatica les, maar U schijnt de essentie van het verhaal hier blijkbaar niet te begrijpen of misschien nog erger niet te willen begrijpen.
Er is een relatie tussen het aantal uren dat men presteert en de vermoeidheidsfactor.
Er zijn legio voorbeelden waarbij werd aangetoond dat een vermoeide piloot of crew aanleiding waren tot incidenten en accidenten, met kleine tot catastrofale gevolgen.
Denk er aan, gemiddeld tegen het maximum aan, of over het maximum aantal uren gaan, gaat in vele gevallen gepaard met over uw fysieke mogelijkheden gaan. En dit brengt onnodig de veiligheid van U en uw crew in het gedrang.
Oh ja, LeFreak, ik had uw gedachtegang even doorgetrokken om uw nickname te analyseren en tot een profilering te komen, maar ik ga het dit forum besparen tot wat resultaten dat heeft geleid.
Just for your info, ik ben maar een doorsnee collega, maar waarschijnlijk met wat meer gevoel voor veiligheid.
Niets is geheel de waarheid, en zelfs dat niet (JJ Rousseau)

NeilArmstrong
Posts: 14
Joined: 22 Oct 2004, 00:00
Location: soon moving to Leipzig

Post by NeilArmstrong »

EAT en DHL air = 1 pot nat ,management geeft niets om zijn werknemers .
We zijn er alleen om op tijd te vliegen en onze mond te houden!
Ik vlieg zelf bij DHL air in de UK en over de winter zijn er 27 piloten weg gegaan van de ongeveer 160!
Maar het management doet er niet aan om mensen in het bedrijf te houden!
Communicatie tussen management en de werknemers is bar slecht en elke maand verzint ze wel weer een nieuw comitee dat dingen moet bekijken ,maar het zijn alleen maar woorden nooit daden!
We hebben een groot tekort aan spare engines voor de 757 en een tekort aan crews.
We vragen ons allemaal af wat er het eerst voor zal zorgen dat er vliegtuigen aan de grond blijven staan!
Bijna iedereen in DHL air is aan het rond kijken ,er is een captain weg gegaan die nog maar 1 maand zn command had en er zijn zelfs 2 mensen aan het soliciteren die op het ogenblik in de command selectie zitten.
Over de jaren heb ik veel ups and downs gezien maar nog nooit is er zn slechte sfeer geweest als nu.
De captains vliegen nu veel meer dan voorheen en deze maand heb ik maar 9 dagen vrij wat dus ook betekent 9 dagen thuis!
time too look around and talk with our feet!

Neil

pilothunter
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2007, 15:56
Location: Belgium

Post by pilothunter »

Er zou een verzoeningscomité samenkomen in deze zaak. Heeft er een interne bron hier meer uitsluitsel over, hoe dit is afgelopen?
Neil Armostrong of Pilatus??

Is het managment terug gekomen op hun stappen of hebben ze volhard in de boosheid?
Niets is geheel de waarheid, en zelfs dat niet (JJ Rousseau)

NeilArmstrong
Posts: 14
Joined: 22 Oct 2004, 00:00
Location: soon moving to Leipzig

Post by NeilArmstrong »

Ik heb begrepen dat de EAT piloten in favor of een staking hebben gestemt als management niet terug komt op het ontslag van de captain in question.

Neil

pilatus
Posts: 142
Joined: 09 Jan 2004, 00:00

Post by pilatus »

Jong, stop met zeveren als je niets weet. Amper 20% van de piloten heeft interesse in de zaak.....alle, geef ik toch nog commentaar. Bij deze laatste keer, is weer typische zaak van "ik heb horen zeggen dat...."

NeilArmstrong
Posts: 14
Joined: 22 Oct 2004, 00:00
Location: soon moving to Leipzig

Post by NeilArmstrong »

Pilatus je kunt het gezever noemen maar ik heb het van iemand binnen EAT en van een Manager in DHL air die allemaal een interne email hebben gekregen over deze situatie.

Neil

Post Reply