Het leven zoals het is: Luchthaven

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
b-west

Post by b-west »

De preview was al veelbelovend... :lol: @ handboeien :D

Sabena320
Posts: 548
Joined: 13 Jun 2004, 00:00
Location: Europe
Contact:

Post by Sabena320 »

Inderdaag, mooie begingeneriek. Alleen spijtig dat ze er een Avro van Swiss inzetten en geen van SN. :x :wink:

User avatar
blackhawk
Posts: 1595
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Location: Leuven

Post by blackhawk »

Sabena320 wrote:Inderdaag, mooie begingeneriek. Alleen spijtig dat ze er een Avro van Swiss inzetten en geen van SN. :x :wink:
Het is dan ook een programma over Brussels Airport, niet b.air ;)

rut-her
Posts: 552
Joined: 07 Feb 2004, 00:00

Post by rut-her »

Qua kijkcijfers zat het toch al goed gisteren. De eerste uitzending haalde 603.029 kijkers, en komt daarmee op de 3de plaats (na 'Thuis' en 'Familie'), wat betreft de kijkcijfers van 26 april.

Doe zo voort!

Rutger

User avatar
Atlantis
Posts: 4962
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Kleine anekdote vandaag in de krant.

Voor de nieuwe reeks van Luchthaven hebben ze zo'n 400 uur aan beeldmateriaal. Er wordt maar 10 uur van gebruikt. Eerst was men van zin om slechts 10 afleveringen te draaien, het zijn er 20 geworden.

Deze reeks werd door de VRT zelf gedraaid en gemaakt. Niet door een productiehuis zoals Woestijnvis of DeMensen.
Ik moet zeggen dat het er gisteren verfrissend uitzag. Nieuwe generiek, verschillende beelden tegelijkertijd.

Zoals Roger (Dobbit: voor de Doe-Het-Zelf) altijd zegt: "Wat je zelf doet, doe je meestal beter".

Doe zo voort VRT.

ILS25L
Posts: 573
Joined: 05 Sep 2003, 00:00
Location: LEUVEN

Post by ILS25L »

Goedenavond,
Alleen steekt er (terug) een ergerlijk figuur tussen die deze prachtige serie een wrange smaak geeft...
Groeten, Karl

redcapjohan
Posts: 13
Joined: 03 Jun 2006, 00:00
Location: Leuven

Post by redcapjohan »

Atlantis wrote:Deze reeks werd door de VRT zelf gedraaid en gemaakt. Niet door een productiehuis zoals Woestijnvis of DeMensen.
"Wat je zelf doet, doe je meestal beter".
De eerste reeks werd gemaakt door het productiehuis Sylvester. De tweede reeks deed de vrt al in eigen productie. Veel van de camera-mensen en reporters zijn eigenlijk de zelfde freelancers, die er ook bij de vorige reeksen al bij waren, aangerijkt met wat vers vlees natuurlijk. :wink:
ILS25L wrote:Alleen steekt er (terug) een ergerlijk figuur tussen die deze prachtige serie een wrange smaak geeft...

Da maakt mij curieus... :) Wie bedierf de vorige keren de smaak, vind je, en wie doet het nu ?

groetjes,

User avatar
blackhawk
Posts: 1595
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Location: Leuven

Post by blackhawk »

ILS25L wrote:Goedenavond,
Alleen steekt er (terug) een ergerlijk figuur tussen die deze prachtige serie een wrange smaak geeft...
Groeten, Karl
hopelijk niet Maria Vindevoghel :lol:

User avatar
DAT213S
Posts: 74
Joined: 11 Jan 2006, 00:00
Location: Wellen
Contact:

Post by DAT213S »

Ik heb ook lang op deze nieuwe reeks gewacht het werd eens tijd :D ik heb de eerste 2 afleveringen opgenomen op pc zodat ik ze later nog eens kan bekijken volgende week is er naar het schijnt geen omdat er dan eurovisie of zoiets in de plaats komt dan maar 2 weekjes wachten :(

Outsync
Posts: 257
Joined: 19 Jan 2007, 15:17

Post by Outsync »

idd volgende week geen HLZHI wegens dom eurovisiesongfestival, ligt het aan mij of zijn de afleveringen echt kort ?

User avatar
Atlantis
Posts: 4962
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Het is te hopen dat we wat meer gaan te zien krijgen dan alleen diene fotograaf en die van de federale politie.

Ik blijf wat op m'n honger zitten, maar ja, het zal wel beteren zeker. Aflevering 2 is juist gepasseerd van de 20.

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Mooie reeks en knap beeldmateriaal.

Ik heb ze toen dikwijls her en der weten "lopen" met hun filmapparatuur...er werd toch dikwijls aan de bagagebanden op arrivals gefilmd.

Wat een sympathieke fotograaf en prachtig fotomateriaal zeg.

Je ziet...er is toch nog een leven na Sabena...


Groetjes,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

User avatar
Bruspotter
Posts: 2068
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Location: (Antwerp/Belgium)
Contact:

Post by Bruspotter »

Hello

Echt fantastisch ja , inderdaad, ik kan haast niet wachten. :D

Ik heb het altijd zoveel mogelijk gezien, hoewel ik nooit ALLE afleveringen heb kunnen zien, ik volgde altijd met volle interesse en spanning. Ik ben dus zeker benieuwde voor de nieuwe afleveringen. Toen met de eerste editie was ik nog niet zo intensief aan het spotten dus... :D

Ik denk inderdaad ook dat die het imago van de luchthaven alleen maar kan goeddoen, af en toe wat GOEDE reclame is niet meer dan op z'n plaats vind ik.

Airbus_fan:
"Redcap Johan"
Yeah yeah... da's nog stees men favoriet hoor :P:P echt ne fantastische mens denk :D

Heb ik mij wel zowat aan gespiegeld en hij heeft me ook aangespoord waar ik nu mee bezig ben :D


Greets: Yannick ;)

Outsync
Posts: 257
Joined: 19 Jan 2007, 15:17

Post by Outsync »

Atlantis wrote:Het is te hopen dat we wat meer gaan te zien krijgen dan alleen diene fotograaf en die van de federale politie.

Ik blijf wat op m'n honger zitten, maar ja, het zal wel beteren zeker. Aflevering 2 is juist gepasseerd van de 20.
Jep fotograaf is volgens mij totaal overbodig.
De FedPol verveeld ook na een tijd, gewoon omdat je al weet wat er gaat gebeuren.

Naar mijn mening hadden ze wat meer mogen filmen bij de afhandelingsbedrijven. Denk aan cleaning, loadcontrol... Maar misschien komt dit nog wel?

User avatar
DAT213S
Posts: 74
Joined: 11 Jan 2006, 00:00
Location: Wellen
Contact:

Post by DAT213S »

ik hoop dat er idd beetje andere facetten ook aan bod komen die fedpol is soms wel redelijks saai. de boek over brussels airport van die fotograaf heb ik hier liggen staan echt wel prachtige foto's de moeite waard!

Moon
Posts: 12
Joined: 23 Apr 2007, 14:08

Post by Moon »

...
Last edited by Moon on 23 Jun 2007, 18:07, edited 1 time in total.

blackbox
Posts: 47
Joined: 06 Nov 2006, 11:47
Location: Flanders, Belgium

Post by blackbox »

Er moet mij toch iets van het hart, wat de grenscontrole betreft. Ik kijk ook naar 'Border Control' op VTM, een programma over de agenten van de grenscontrole op de Australische luchthavens.

Wanneer ik dat programma vergelijk met de scenes van de grenscontrole in 'Luchthaven' is er toch wel een groot verschil. In Australie lijkt men veel professioneler. Als in 'Border Control' iemand wordt tegengehouden voor controle kan je duidelijk zien dat ze te werk gaan volgens stricte procedures.

In 'Luchthaven' zie ik dit niet (of wordt het niet in beeld gebracht). Ook de houding van de Belgische agenten (vooral die 'gezette' man met z'n teveel aan gezichtshaar) lijkt mij niet echt professioneel. In de aflevering van vandaag 'lag' hij in z'n stoel terwijl hij een Aziatische passagier interviewde, terwijl hij in het plat dialect continu tegen de cameraploeg aan het spreken was.

Het kan best zijn dat die man z'n werk goed doet, maar z'n houding lijkt alleshebalve professioneel. Van mensen die (op dat moment) de Belgische staat vertegenwoordigen zou je toch iets anders mogen verwachten.

airbuske
Posts: 1618
Joined: 09 Mar 2003, 00:00
Location: Brussels
Contact:

Post by airbuske »

DAT213S wrote:ik hoop dat er idd beetje andere facetten ook aan bod komen die fedpol is soms wel redelijks saai. de boek over brussels airport van die fotograaf heb ik hier liggen staan echt wel prachtige foto's de moeite waard!
Wat is de titel van het boek en waar kan je het koken ?

Bedankt :wink:
Best regards,

Airbuske

OO-VEX
Posts: 519
Joined: 09 Mar 2003, 00:00
Location: Zaventem, Belgium

Post by OO-VEX »

airbuske wrote:
DAT213S wrote:ik hoop dat er idd beetje andere facetten ook aan bod komen die fedpol is soms wel redelijks saai. de boek over brussels airport van die fotograaf heb ik hier liggen staan echt wel prachtige foto's de moeite waard!
Wat is de titel van het boek en waar kan je het koken ?
Meer info vind je in deze topic :arrow: Brussels Airport fotoboek

OO-VEX

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Tom D'Haenens is een Belgische topfotograaf die instond voor foto's voor onder meer Marlboro, American Airlines, American Express, Arcelor, Jeep, KBC, Mercedes-Benz en jarenlang privéfotograaf was van de Belgische koninklijke familie.

Dat krijg je in de beschrijving van de uitgever (Lannoo) te lezen. Terwijl de zielepoot niet eens zijn posterke mocht laten zien aan de Prins en ook geen foto airside mocht maken bij het boarden... Waarschijnlijk bij het Paleis een even geïrriteerde indruk achtergelaten als bij een deel van de HLZHI kijkers ?

En 55 euro voor dat boekske ? Nee bedankt, de enige "emotie" die dat bij me opwekt is verbijstering...

Volgende week is Redcap Johan er terug volgens de preview, dus eens te meer : Please Johan, red deze langverwachte maar tegelijk zeer zwakke reeks Luchthaven voor het te laat is !

Sidenote : Terwijl in de vorige reeksen regelmatig buitenlandse airlines aan bod kwamen (o.a. Biman en RAM), hebben we tot nu toe (op het missen-intermezzo bij OA na) nog maar enkel SN/VEX in beeld gekregen...

Groetjes, Robin Bamps.

Post Reply