Jachtvliegers in de Koude Oorlog

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Mcl5306
Posts: 6
Joined: 01 Jan 2011, 20:00
Location: Vlijmen
Contact:

Jachtvliegers in de Koude Oorlog

Post by Mcl5306 »

Enkele maanden terug verscheen het boek "Jachtvliegers".
Het is ruim 300 pagina's in kleurendruk met 160 verhalen door verschillende jachtvliegers over hun, vaak hachelijke, belevenissen met straaljagers. Rijk gevuld met foto's en andere illustraties.
Eerste druk van dit boek is nu bijna uitverkocht, en tweede druk wordt zwart-wit.
Het boek is te bestellen bij boekhandel (ISBN 978 94 90008 048) of rechtstreeks bij uitgever.
Prijs is € 19,95 en bij uitgever is dat incl verzendkosten in Nederland.
info:http://www.jachtvliegersboek.nl
Een zeer interessant boek voor luchtvaart hobbyisten !!

Mcl5306
Posts: 6
Joined: 01 Jan 2011, 20:00
Location: Vlijmen
Contact:

Re: Jachtvliegers in de Koude Oorlog

Post by Mcl5306 »

En, een mening van een luchtvaartenthousiast:
notacham-nov10.jpg

DeltaWiskey
Posts: 594
Joined: 13 Oct 2010, 18:33

Re: Jachtvliegers in de Koude Oorlog

Post by DeltaWiskey »

Lijkt me een zeer interessant boek, alleen vind ik de omslagfoto wat ongelukkig gekozen. Het is natuurlijk wel een spectaculaire (en beroemde) foto, trekt mooi de aandacht, maar doet de Thunderbirds doen me helaas niet direct denken aan de Koude Oorlog...

Mcl5306
Posts: 6
Joined: 01 Jan 2011, 20:00
Location: Vlijmen
Contact:

Re: Jachtvliegers in de Koude Oorlog

Post by Mcl5306 »

Het was een keuze, of één van de bekende of onbekende foto's van een willekeurige straaljager die bij de KLu heeft gevlogen. Of een wat meer spectaculaire foto. Alleen insiders weten dat het een Thunderbirds F-16 is, de grote massa van kopers vinden het een prachtige foto en daarnaast heeft de F-16 natuurlijk nog een flink stukje Koude Oorlog meegemaakt.
Kortom: er is over nagedacht....
Martin

quota
Posts: 3
Joined: 21 Jan 2011, 17:58

Re: Jachtvliegers in de Koude Oorlog

Post by quota »

Mooie info, wellicht het kopen waard...

Post Reply