Zaventem is erg stipte luchthaven

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Zaventem is erg stipte luchthaven

Post by SN30952 »

Zaventem is de op één na meest stipte luchthaven van Europa. Dat blijkt uit cijfers van de vereniging van Europese luchtvaartmaatschappijen, die Het Laatste Nieuws publiceert.
Tijdens het derde kwartaal van dit jaar vertrok nog maar 9% van de vluchten met een vertraging van meer dan een kwartier. Alleen de Finse hoofdstad Helsinki doet het beter.
Volgens luchthavenexploitant Biac heeft het goede resultaat niet alleen te maken met het kleinere aantal vluchten sinds het faillissement van Sabena. Dat er minder vluchten zijn, is een gelegenheid om te werken aan de kwaliteit en de stiptheid, aldus Biac.

Zaventem is de op één na meest stipte luchthaven van Europa. Dat blijkt uit cijfers van de vereniging van Europese luchtvaartmaatschappijen, die Het Laatste Nieuws publiceert. Tijdens het derde kwartaal van dit jaar vertrok nog maar 9% van de vluchten met een vertraging van meer dan een kwartier. Alleen de Finse hoofdstad Helsinki doet het beter. Volgens luchthavenexploitant Biac heeft het goede resultaat niet alleen te maken met het kleinere aantal vluchten sinds het faillissement van Sabena. Dat er minder vluchten zijn, is een gelegenheid om te werken aan de kwaliteit en de stiptheid, aldus Biac.

Zaventem is de op één na meest stipte luchthaven van Europa. Dat blijkt uit cijfers van de vereniging van Europese luchtvaartmaatschappijen, die Het Laatste Nieuws publiceert. Tijdens het derde kwartaal van dit jaar vertrok nog maar 9% van de vluchten met een vertraging van meer dan een kwartier. Alleen de Finse hoofdstad Helsinki doet het beter. Volgens luchthavenexploitant Biac heeft het goede resultaat niet alleen te maken met het kleinere aantal vluchten sinds het faillissement van Sabena. Dat er minder vluchten zijn, is een gelegenheid om te werken aan de kwaliteit en de stiptheid, aldus Biac.
Daar zit precies echo op dit bericht....

User avatar
TWA
Posts: 606
Joined: 04 Oct 2003, 00:00
Location: Thalahassee, FL -- Sint-Truiden, BE
Contact:

Post by TWA »

tja... Brussels International Airport moet toch ergens mee kunnen opscheppen.
BRU is niet de stilste, niet de drukste maar ... wel de stiptste.

Van dat drukste gesproken. AirlinerWorld (December editie) heeft haar top honderd gepubliceerd van meest drukke luchthavens ter wereld qua pax .
Brussel stond in 2000 op nr 40, in 2001 op nr 46 en 2002 op nr 73 (-26,8%) met 14.413.795 pax.


kzen benieuwd voor '03 :roll: , als BRU tegen dat tempo verder daalt, dan ligt ze volgend jaar uit de top 100. neig hé! :dance:

TWA :wave:

User avatar
sn26567
Posts: 40857
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Post by sn26567 »

Not only Het Laatste Nieuws, but also Luchtzak announced this performance: https://www.aviation24.be/article2022.html
André
ex Sabena #26567

User avatar
Avro
Posts: 8856
Joined: 28 Apr 2003, 00:00
Location: Belgium

Post by Avro »

Brussel is niet alleen de stipste luchthaven in Europa maar ook een van de mooiste. Met de nieuwe A-Pier en de 7 jaar oude B-Pier, heeft BRU een van de jongste en mooiste terminals in heel Europa.

:dance: VIVA BELGIUM :dance:

Ciao
Chris
8)

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Echo?

Post by SN30952 »

TWA wrote:tja... Brussels International Airport moet toch ergens mee kunnen opscheppen.
BRU is niet de stilste, niet de drukste maar ... wel de stiptste
TWA :wave:
met de beste echoooo....oooo.....oooo

User avatar
ATC
Posts: 298
Joined: 29 Jun 2003, 00:00
Location: Ostend (Belgium), New York (US)

Post by ATC »

Vraagje ? :?:

Hoe komt het dan dat Brussel dit internationaal niet kan uitspelen ?
Iedereen vindt Brussel de mooiste, modernste en stiptste luchthaven... maar toch bllijven de passagiers-aantallen en vluchten zakken. :cry:

Waarom kan Brussel met al deze troeven bijvoorbeeld geen enkele asiatische airliner vinden die Brussel in hun network wil opnemen ? :?:

Waarom kan Amsterdam dit wel :?: (+ 40milj pass.) :?:

????

groeten,
ATC

User avatar
A318
Posts: 1721
Joined: 13 Aug 2003, 00:00
Location: Between here and there
Contact:

Post by A318 »

Avro wrote:Brussel is niet alleen de stipste luchthaven in Europa maar ook een van de mooiste. Met de nieuwe A-Pier en de 7 jaar oude B-Pier, heeft BRU een van de jongste en mooiste terminals in heel Europa.
Ciao
Chris
8)
Zeker lang geleden dat je op Schiphol bent geweest? :mrgreen:

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

User avatar
TWA
Posts: 606
Joined: 04 Oct 2003, 00:00
Location: Thalahassee, FL -- Sint-Truiden, BE
Contact:

Post by TWA »

ATC wrote:Vraagje ? :?:
Waarom kan Brussel met al deze troeven bijvoorbeeld geen enkele asiatische airliner vinden die Brussel in hun network wil opnemen ? :?:

Waarom kan Amsterdam dit wel :?: (+ 40milj pass.) :?:

????

groeten,
ATC
Hey ATC,
volgens mij draait dat allemaal rond landingstaksen en taksen van hier en taksen van daar en taksen van every...waar!!!!
AMS is waarschijnlijk VEEEEEEEL VOORDELIGER, ofwel zijn ze veel slimmer?!

TWA

User avatar
A318
Posts: 1721
Joined: 13 Aug 2003, 00:00
Location: Between here and there
Contact:

Post by A318 »

TWA wrote:AMS is waarschijnlijk VEEEEEEEL VOORDELIGER, ofwel zijn ze veel slimmer?!

TWA
Zullen we het maar op het laatste houden dan :mrgreen:

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Platter

Post by SN30952 »

A318 wrote:
TWA wrote:ofwel zijn ze veel slimmer?! TWA
Zullen we het maar op het laatste houden dan :mrgreen: Erwin
Je stelling 'ofwel zijn ze veel slimmer' geeft zaventem geen kans...
Stel dat je zei: ofwel zijn ze slimmer' dat had EBBR nog wat hoop kunnen geven...

Mijn stellingen zijn dat 'ze veel platter zijn' en twee dat 'ze zich meer kansen geven, zelf na meer fouten, gunnen ze zichzelf meer herkansingen.' (net als in voetbal, als ze winnen zijn ze om aan te zien, anders zijn ze plat, platter kan haast niet...)

User avatar
TWA
Posts: 606
Joined: 04 Oct 2003, 00:00
Location: Thalahassee, FL -- Sint-Truiden, BE
Contact:

Post by TWA »

Maar de Nederlanders krijgen ook veel meer kansen van hun regering, die tenminste eenzijdige beslissingen kan nemen. Schiphol heeft ondanks luid protest haar vijfde(?) landingsbaan gekregen. Zij zien ten minste het economisch belang in van een grote intern. luchthaven.
En kijk dan naar Zaventem. Hoe lang zijn ze al niet aan het plannen over een rechtstreekse HST verbinding met Luik en Antwerpen.
Maar nee....Anciaux, den bleiter, vindt dan dat het nu al zo rustige Zaventem een regionale business luchthaven moet worden (om geluidshinder tot een minimum te beperken.
En dan den andere kwibus, Verhofstadt, maar plannen maken over een tweede intern. luchthaven in Chièvres. Kan het nog Belgischer ... altstublieft. Onze huidige regering heeft totaal geen verstand van luchtvaart. En dan weten dat Koning Albert 1 ooit één van de eerste europese luchtvaartpionniers was in een tijd waardat België toen een voortrekkersrol speelde op dat vlak!!

TWA

OCR_ole_ole
Posts: 50
Joined: 26 Oct 2003, 00:00

Post by OCR_ole_ole »

Kijk het eeuwige probleem is dat BRU steeds op de geschiedenis terugroept... luchthavens zijn moderne busterminals geworden.

Kijk eens naar AMS. Loop daar eens gewoon rond, zowel pax als visitorkant zijn leuk om te doen. Bru daarentegen is misschien dan wel modern, het loopt niet leuk... in de nieuwe terminal geraken is dan wel de fitness oefening van de dag... Ik vind de pax die van non shengen komen en naar Shengen moeten altijd wel leuk om aan te zien.. .de stress, de zenuwen, etc.. pfff

En voor de visitors is buiten de (SUPERDURE) panoramabar niets te zien van de luchthaven. (Tenzij je je weggetjes ter plaatse kent)...

Nee als je mij vraagt voor een uitstapje naar de luchthaven, rij ik toch liever naar AMS....

Lien
Posts: 652
Joined: 09 Oct 2003, 00:00
Location: Belgium

Post by Lien »

Ja OCR_ole_ole, waar is de tijd vande open terrassen op de twee
oude pieren.

Ook waar is de tijd van de vliegtuigen met trappen en geen aerobridges.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

OCR_ole_ole wrote:Kijk het eeuwige probleem is dat BRU steeds op de geschiedenis terugroept... luchthavens zijn moderne busterminals geworden.
TWA wrote:Maar de Nederlanders krijgen ook veel meer kansen van hun regering, die tenminste eenzijdige beslissingen kan nemen..... Anciaux, den bleiter, vindt dan dat het nu al zo rustige Zaventem een regionale business luchthaven moet worden (om geluidshinder tot een minimum te beperken.
En dan den andere kwibus, Verhofstadt, maar plannen maken over een tweede intern. luchthaven in Chièvres. Kan het nog Belgischer ... altstublieft.
Ik heb vastgesteld dat de belgische politici meer tijd en personeel hebben besteed aan het upgraden van hun salarissen dan aan het upgraden van de belgische luchtvaartinfrastruktuur.... That tells it all. Think about that when they call you to vote again!

En een van 'onze' luchtvaart-expert politici, Herman Decroo noemde Zaventem een parochiale luchthaven. Maar het is door hun toedoen dat de luchthaven dat is geworden, misschien voor de eeuwigheid. En dat is NIET te wijten aan de parochianen! Amen.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Extra flight time for Rotterdam Airport

Post by SN30952 »

Zo wordt dat gedaan:
Rotterdam Airport has been granted approval to stay operational until midnight in a move designed to inject economic impetus into the harbour city region and create 4,000 jobs in the long-term.
The City's executive council - made up of the mayor and aldermen and women - proposed extending the closing time because the economic activity in the Rijnmond region was lagging behind the rest of the country. The full council approved the proposal on Thursday.
An estimated 300 jobs will be created in the short-term due to the extra number of flights generated by the extra hour of operating time. In 15 years time, when offices and businesses are established near the airport, the number of new jobs will hit 4,000.
It is more attractive for airlines if Rotterdam Airport is allowed to keep operating until midnight, with the extra landings between 11pm and midnight creating room for extra flights throughout the day.
But the Labour PvdA, Socialist Party and green-left GroenLinks opposed* the extra hour of operations, saying economic activity should not come at the expense of night rest.

These political parties care more about night rest then about jobs, remember that when voting next time...
Sleep well mister president...

Viezevis
Posts: 13
Joined: 22 Nov 2003, 00:00

Post by Viezevis »

Mja, mijn "mening" over amsterdam die meer PAX heeft als Brussel: 't zijn nog altijd hollanders, die wete die dinge allemaal uit te spele;-) kijk ma na 't bier bv, heineken is spoelwater tov een goei belgische pint en toch kent bena elke mens in de wereld heineken, ma cristal of stella? nooit van gehoord. Tja, die hollanders;-) niks aan te doen :-d

User avatar
A318
Posts: 1721
Joined: 13 Aug 2003, 00:00
Location: Between here and there
Contact:

Post by A318 »

Viezevis wrote:Mja, mijn "mening" over amsterdam die meer PAX heeft als Brussel: 't zijn nog altijd hollanders, die wete die dinge allemaal uit te spele;-) kijk ma na 't bier bv, heineken is spoelwater tov een goei belgische pint en toch kent bena elke mens in de wereld heineken, ma cristal of stella? nooit van gehoord. Tja, die hollanders;-) niks aan te doen :-d
Tsja, dat is onze handelsgeest nu eenmaal hey ;)

Greetz,

Erwin
A Whole Different Animal

Post Reply