Zaventem is de op één na meest stipte luchthaven van Europa. Dat blijkt uit cijfers van de vereniging van Europese luchtvaartmaatschappijen, die Het Laatste Nieuws publiceert.
Tijdens het derde kwartaal van dit jaar vertrok nog maar 9% van de vluchten met een vertraging van meer dan een kwartier. Alleen de Finse hoofdstad Helsinki doet het beter.
Volgens luchthavenexploitant Biac heeft het goede resultaat niet alleen te maken met het kleinere aantal vluchten sinds het faillissement van Sabena. Dat er minder vluchten zijn, is een gelegenheid om te werken aan de kwaliteit en de stiptheid, aldus Biac.
Zaventem is de op één na meest stipte luchthaven van Europa. Dat blijkt uit cijfers van de vereniging van Europese luchtvaartmaatschappijen, die Het Laatste Nieuws publiceert. Tijdens het derde kwartaal van dit jaar vertrok nog maar 9% van de vluchten met een vertraging van meer dan een kwartier. Alleen de Finse hoofdstad Helsinki doet het beter. Volgens luchthavenexploitant Biac heeft het goede resultaat niet alleen te maken met het kleinere aantal vluchten sinds het faillissement van Sabena. Dat er minder vluchten zijn, is een gelegenheid om te werken aan de kwaliteit en de stiptheid, aldus Biac.
Zaventem is de op één na meest stipte luchthaven van Europa. Dat blijkt uit cijfers van de vereniging van Europese luchtvaartmaatschappijen, die Het Laatste Nieuws publiceert. Tijdens het derde kwartaal van dit jaar vertrok nog maar 9% van de vluchten met een vertraging van meer dan een kwartier. Alleen de Finse hoofdstad Helsinki doet het beter. Volgens luchthavenexploitant Biac heeft het goede resultaat niet alleen te maken met het kleinere aantal vluchten sinds het faillissement van Sabena. Dat er minder vluchten zijn, is een gelegenheid om te werken aan de kwaliteit en de stiptheid, aldus Biac.
Daar zit precies echo op dit bericht....
Zaventem is erg stipte luchthaven
Moderator: Latest news team
tja... Brussels International Airport moet toch ergens mee kunnen opscheppen.
BRU is niet de stilste, niet de drukste maar ... wel de stiptste.
Van dat drukste gesproken. AirlinerWorld (December editie) heeft haar top honderd gepubliceerd van meest drukke luchthavens ter wereld qua pax .
Brussel stond in 2000 op nr 40, in 2001 op nr 46 en 2002 op nr 73 (-26,8%) met 14.413.795 pax.
kzen benieuwd voor '03 , als BRU tegen dat tempo verder daalt, dan ligt ze volgend jaar uit de top 100. neig hé! :dance:
TWA :wave:
BRU is niet de stilste, niet de drukste maar ... wel de stiptste.
Van dat drukste gesproken. AirlinerWorld (December editie) heeft haar top honderd gepubliceerd van meest drukke luchthavens ter wereld qua pax .
Brussel stond in 2000 op nr 40, in 2001 op nr 46 en 2002 op nr 73 (-26,8%) met 14.413.795 pax.
kzen benieuwd voor '03 , als BRU tegen dat tempo verder daalt, dan ligt ze volgend jaar uit de top 100. neig hé! :dance:
TWA :wave:
Not only Het Laatste Nieuws, but also Luchtzak announced this performance: https://www.aviation24.be/article2022.html
André
ex Sabena #26567
ex Sabena #26567
Vraagje ?
Hoe komt het dan dat Brussel dit internationaal niet kan uitspelen ?
Iedereen vindt Brussel de mooiste, modernste en stiptste luchthaven... maar toch bllijven de passagiers-aantallen en vluchten zakken.
Waarom kan Brussel met al deze troeven bijvoorbeeld geen enkele asiatische airliner vinden die Brussel in hun network wil opnemen ?
Waarom kan Amsterdam dit wel (+ 40milj pass.)
????
groeten,
ATC
Hoe komt het dan dat Brussel dit internationaal niet kan uitspelen ?
Iedereen vindt Brussel de mooiste, modernste en stiptste luchthaven... maar toch bllijven de passagiers-aantallen en vluchten zakken.
Waarom kan Brussel met al deze troeven bijvoorbeeld geen enkele asiatische airliner vinden die Brussel in hun network wil opnemen ?
Waarom kan Amsterdam dit wel (+ 40milj pass.)
????
groeten,
ATC
Zeker lang geleden dat je op Schiphol bent geweest?Avro wrote:Brussel is niet alleen de stipste luchthaven in Europa maar ook een van de mooiste. Met de nieuwe A-Pier en de 7 jaar oude B-Pier, heeft BRU een van de jongste en mooiste terminals in heel Europa.
Ciao
Chris
8)
Greetz,
Erwin
A Whole Different Animal
Hey ATC,ATC wrote:Vraagje ?
Waarom kan Brussel met al deze troeven bijvoorbeeld geen enkele asiatische airliner vinden die Brussel in hun network wil opnemen ?
Waarom kan Amsterdam dit wel (+ 40milj pass.)
????
groeten,
ATC
volgens mij draait dat allemaal rond landingstaksen en taksen van hier en taksen van daar en taksen van every...waar!!!!
AMS is waarschijnlijk VEEEEEEEL VOORDELIGER, ofwel zijn ze veel slimmer?!
TWA
Platter
Je stelling 'ofwel zijn ze veel slimmer' geeft zaventem geen kans...A318 wrote:Zullen we het maar op het laatste houden dan ErwinTWA wrote:ofwel zijn ze veel slimmer?! TWA
Stel dat je zei: ofwel zijn ze slimmer' dat had EBBR nog wat hoop kunnen geven...
Mijn stellingen zijn dat 'ze veel platter zijn' en twee dat 'ze zich meer kansen geven, zelf na meer fouten, gunnen ze zichzelf meer herkansingen.' (net als in voetbal, als ze winnen zijn ze om aan te zien, anders zijn ze plat, platter kan haast niet...)
Maar de Nederlanders krijgen ook veel meer kansen van hun regering, die tenminste eenzijdige beslissingen kan nemen. Schiphol heeft ondanks luid protest haar vijfde(?) landingsbaan gekregen. Zij zien ten minste het economisch belang in van een grote intern. luchthaven.
En kijk dan naar Zaventem. Hoe lang zijn ze al niet aan het plannen over een rechtstreekse HST verbinding met Luik en Antwerpen.
Maar nee....Anciaux, den bleiter, vindt dan dat het nu al zo rustige Zaventem een regionale business luchthaven moet worden (om geluidshinder tot een minimum te beperken.
En dan den andere kwibus, Verhofstadt, maar plannen maken over een tweede intern. luchthaven in Chièvres. Kan het nog Belgischer ... altstublieft. Onze huidige regering heeft totaal geen verstand van luchtvaart. En dan weten dat Koning Albert 1 ooit één van de eerste europese luchtvaartpionniers was in een tijd waardat België toen een voortrekkersrol speelde op dat vlak!!
TWA
En kijk dan naar Zaventem. Hoe lang zijn ze al niet aan het plannen over een rechtstreekse HST verbinding met Luik en Antwerpen.
Maar nee....Anciaux, den bleiter, vindt dan dat het nu al zo rustige Zaventem een regionale business luchthaven moet worden (om geluidshinder tot een minimum te beperken.
En dan den andere kwibus, Verhofstadt, maar plannen maken over een tweede intern. luchthaven in Chièvres. Kan het nog Belgischer ... altstublieft. Onze huidige regering heeft totaal geen verstand van luchtvaart. En dan weten dat Koning Albert 1 ooit één van de eerste europese luchtvaartpionniers was in een tijd waardat België toen een voortrekkersrol speelde op dat vlak!!
TWA
-
- Posts: 50
- Joined: 26 Oct 2003, 00:00
Kijk het eeuwige probleem is dat BRU steeds op de geschiedenis terugroept... luchthavens zijn moderne busterminals geworden.
Kijk eens naar AMS. Loop daar eens gewoon rond, zowel pax als visitorkant zijn leuk om te doen. Bru daarentegen is misschien dan wel modern, het loopt niet leuk... in de nieuwe terminal geraken is dan wel de fitness oefening van de dag... Ik vind de pax die van non shengen komen en naar Shengen moeten altijd wel leuk om aan te zien.. .de stress, de zenuwen, etc.. pfff
En voor de visitors is buiten de (SUPERDURE) panoramabar niets te zien van de luchthaven. (Tenzij je je weggetjes ter plaatse kent)...
Nee als je mij vraagt voor een uitstapje naar de luchthaven, rij ik toch liever naar AMS....
Kijk eens naar AMS. Loop daar eens gewoon rond, zowel pax als visitorkant zijn leuk om te doen. Bru daarentegen is misschien dan wel modern, het loopt niet leuk... in de nieuwe terminal geraken is dan wel de fitness oefening van de dag... Ik vind de pax die van non shengen komen en naar Shengen moeten altijd wel leuk om aan te zien.. .de stress, de zenuwen, etc.. pfff
En voor de visitors is buiten de (SUPERDURE) panoramabar niets te zien van de luchthaven. (Tenzij je je weggetjes ter plaatse kent)...
Nee als je mij vraagt voor een uitstapje naar de luchthaven, rij ik toch liever naar AMS....
OCR_ole_ole wrote:Kijk het eeuwige probleem is dat BRU steeds op de geschiedenis terugroept... luchthavens zijn moderne busterminals geworden.
Ik heb vastgesteld dat de belgische politici meer tijd en personeel hebben besteed aan het upgraden van hun salarissen dan aan het upgraden van de belgische luchtvaartinfrastruktuur.... That tells it all. Think about that when they call you to vote again!TWA wrote:Maar de Nederlanders krijgen ook veel meer kansen van hun regering, die tenminste eenzijdige beslissingen kan nemen..... Anciaux, den bleiter, vindt dan dat het nu al zo rustige Zaventem een regionale business luchthaven moet worden (om geluidshinder tot een minimum te beperken.
En dan den andere kwibus, Verhofstadt, maar plannen maken over een tweede intern. luchthaven in Chièvres. Kan het nog Belgischer ... altstublieft.
En een van 'onze' luchtvaart-expert politici, Herman Decroo noemde Zaventem een parochiale luchthaven. Maar het is door hun toedoen dat de luchthaven dat is geworden, misschien voor de eeuwigheid. En dat is NIET te wijten aan de parochianen! Amen.
Extra flight time for Rotterdam Airport
Zo wordt dat gedaan:
Rotterdam Airport has been granted approval to stay operational until midnight in a move designed to inject economic impetus into the harbour city region and create 4,000 jobs in the long-term.
The City's executive council - made up of the mayor and aldermen and women - proposed extending the closing time because the economic activity in the Rijnmond region was lagging behind the rest of the country. The full council approved the proposal on Thursday.
An estimated 300 jobs will be created in the short-term due to the extra number of flights generated by the extra hour of operating time. In 15 years time, when offices and businesses are established near the airport, the number of new jobs will hit 4,000.
It is more attractive for airlines if Rotterdam Airport is allowed to keep operating until midnight, with the extra landings between 11pm and midnight creating room for extra flights throughout the day.
But the Labour PvdA, Socialist Party and green-left GroenLinks opposed* the extra hour of operations, saying economic activity should not come at the expense of night rest.
These political parties care more about night rest then about jobs, remember that when voting next time...
Sleep well mister president...
Rotterdam Airport has been granted approval to stay operational until midnight in a move designed to inject economic impetus into the harbour city region and create 4,000 jobs in the long-term.
The City's executive council - made up of the mayor and aldermen and women - proposed extending the closing time because the economic activity in the Rijnmond region was lagging behind the rest of the country. The full council approved the proposal on Thursday.
An estimated 300 jobs will be created in the short-term due to the extra number of flights generated by the extra hour of operating time. In 15 years time, when offices and businesses are established near the airport, the number of new jobs will hit 4,000.
It is more attractive for airlines if Rotterdam Airport is allowed to keep operating until midnight, with the extra landings between 11pm and midnight creating room for extra flights throughout the day.
But the Labour PvdA, Socialist Party and green-left GroenLinks opposed* the extra hour of operations, saying economic activity should not come at the expense of night rest.
These political parties care more about night rest then about jobs, remember that when voting next time...
Sleep well mister president...
Mja, mijn "mening" over amsterdam die meer PAX heeft als Brussel: 't zijn nog altijd hollanders, die wete die dinge allemaal uit te spele;-) kijk ma na 't bier bv, heineken is spoelwater tov een goei belgische pint en toch kent bena elke mens in de wereld heineken, ma cristal of stella? nooit van gehoord. Tja, die hollanders;-) niks aan te doen :-d
Tsja, dat is onze handelsgeest nu eenmaal heyViezevis wrote:Mja, mijn "mening" over amsterdam die meer PAX heeft als Brussel: 't zijn nog altijd hollanders, die wete die dinge allemaal uit te spele;-) kijk ma na 't bier bv, heineken is spoelwater tov een goei belgische pint en toch kent bena elke mens in de wereld heineken, ma cristal of stella? nooit van gehoord. Tja, die hollanders;-) niks aan te doen :-d
Greetz,
Erwin
A Whole Different Animal