Naar het lijkt, is er een grote stock aan Fookers 70 en 100 aanwezig
op luchthaven maastricht.
Interessant voor VLM.
Is VLM nog steeds op zoek ?
Lien !
VLM Fokker 70
Moderator: Latest news team
Re: VLM Fooker 70 en 100
For those not accustomed with Maaslands: Fookers is the Maasland word for the dutch word Fokker.Lien wrote:Naar het lijkt, is er een grote stock aan Fookers 70 en 100 aanwezig op luchthaven maastricht. Lien !
PS
MST = Maastricht, the airport close to the river Maas.
The language spoken both sides of the Maas is Maaslands. People speaking Maaslands tend to drag on some voyels
Read the review about MST on airlinesreviewed
And can somebody add some reviews of Belgian Airlines overthere?
AA had 200 examples for sale. Together with the future 100 program and soon the future 70 program you can buy a damn good airplane for a good price, good economic results and a guarantee maintenance for 10 years. If I was VLM I should go for it, Denim Air seems to have an eye on it also. Wise decision
Greetz,
Erwin
Greetz,
Erwin
A Whole Different Animal
Ich kal ooch Limburgs
Hi Bart,bartjuh wrote:TO sn30952: Ik kom zelf uitmaastricht, en ik spreek het Maastrichtse dialect, maar van Maasland en Fooker heb ik nooit gehoord. In het Maastrichts dialect wordt Maastricht uitgesproken als Mestreech; aan beide zijde van de Maas. Het klopt wel dat er in het dialect vele franse benamingen zijn opgenomen, en dat de articulatie heel anders is dan bij het ABN. Bart
In Bilzen, Hoeselt en Genk tot in Hasselt zeggen we Mestrich, met i. Eigenlijk is Metrich en omstreken de meest boergondische streek van Nederland. Bovendien genoten we deze zomer van het zuid-limburgs kommentaar bij de Tour, wereldwijd op sateliet.
Wat blijkt is dat Maaslands een andere betekenis heeft naargelang de oever van de Maas.
Dat Beek aan de overzijde van Boorsem, Maasmechelen ligt zou dat verschil dus maken...
Dat Mestrich aan beide zijdeN van de Maas ligt is me duidelijk: ik herinner eraan dat SABENA net langs de Maas aan de stadsoever, dus niet aan de kant van het station, een heliportje had en dat zelfs het SABENA kantoor gevestigd was in het gebouw dat eigenlijk aan de Maasbrug is verbonden.
Een eind verder dan de vroegere heliport, is er een rederij die Maasvaarten doet tot in Belgie naar Wezet en Luik (Vise et Liege)
Da-aag,
Stork and KLM to work together on maintenance of Fokker a/c
Fokker Services, part of Stork Aerospace, and KLM Engineering & Maintenance intend to work together closely on the technical maintenance of Fokker aircraft. The partnership will focus initially on further extending and optimising the maintenance of the KLM Cityhopper Fokker fleet. At a later stage the two companies intend jointly to strengthen their presence on the maintenance market for regional aircraft. The combined expertise of both KLM and Stork in this field is expected to create a strong basis for the development of these activities.
Fokker Services and KLM both currently provide maintenance services to KLM Cityhopper. For this purpose the Fokker Services maintenance facility at Schiphol has recently been moved to the same hangar in which KLM carries out minor maintenance work for the Cityhopper fleet.
Fokker Services will start by handling the so-called 'B-checks' by order of KLM for KLM Cityhopper, which are at present performed by KLM in Norwich (UK). This will reduce the number of aircraft movements and greatly improve the link with day-to-day line maintenance, which in turn will further increase the availability of the aircraft. KLM and Stork have additionally made agreements for interchanging personnel and equipment on an informal basis to optimise operations.
Fokker Services provides integrated modification and maintenance services to aircraft operators and owners. Fokker Services is part of Stork Aerospace. This group, which also includes Stork's activities in the new aircraft building market, achieved a turnover of 411 million in 2002 with 3,225 employees, out of the total Stork turnover of EUR 2,1 billion.
10:02AM 2003.10.27 (GMT)
Press information:
Stork N.V. / Dick Kors
Tel.: +31 (0)35 695 75 75
Fokker Services and KLM both currently provide maintenance services to KLM Cityhopper. For this purpose the Fokker Services maintenance facility at Schiphol has recently been moved to the same hangar in which KLM carries out minor maintenance work for the Cityhopper fleet.
Fokker Services will start by handling the so-called 'B-checks' by order of KLM for KLM Cityhopper, which are at present performed by KLM in Norwich (UK). This will reduce the number of aircraft movements and greatly improve the link with day-to-day line maintenance, which in turn will further increase the availability of the aircraft. KLM and Stork have additionally made agreements for interchanging personnel and equipment on an informal basis to optimise operations.
Fokker Services provides integrated modification and maintenance services to aircraft operators and owners. Fokker Services is part of Stork Aerospace. This group, which also includes Stork's activities in the new aircraft building market, achieved a turnover of 411 million in 2002 with 3,225 employees, out of the total Stork turnover of EUR 2,1 billion.
10:02AM 2003.10.27 (GMT)
Press information:
Stork N.V. / Dick Kors
Tel.: +31 (0)35 695 75 75
Keuze zat...
Bart,bartjuh wrote:Wanneer je op het moment een f70 of f100 nodig hebt, is er nu Keuze zat in maastricht en Bergen op Zoom. Bart
Zouden we daarvan een fotootje kunnen krijgen?
Sorry hoor maar hier moet ik even flink rectificeren.bartjuh wrote:De Fokkers F70 en F100 staan opgeslagen op de ( verlaten millitaire ) luchthaven Bergen op Zoom.
1. Er bestaat geen militaire luchthaven Bergen op Zoom
2. De luchthaven die jij bedoeld is zeker niet verlaten
3. De F70's en F100's staan hier zeker niet zomaar opgeslagen.
Hoe het werkelijk in elkaar zit,? Als volgt:
Waar hier over gesproken word is de Vliegbasis Woensdrecht en deze is zeker niet verlaten. OA de EMVO (Elementaire Militaire Vlieger Opleiding) is hier ondergebracht als de korporaals en onderofficier opleiding en last but not least DMVS (Depot Vliegtuig Materieel Straalmotoren).
De buurman van deze vliegbasis is het voormalige FAS (Fokker Aircraft Services) en is nu Stork/Fokker Services. Hier worden onderhouds en modificatie porgramma's uitgevoerd aan alle Fokker vliegtuigen. De F50, F70 en F100's die hier nu staan komen allen in aanmerking voor het Future 50, Future 70 en Future 100 programma wanneer een maatschappij deze vliegtuigen aanschaft. Dit houd in dat de vliegtuigen een volledige overhaul krijgen voor aflevering en daarnaast gegarandeerd de komende 10 jaar kunnen worden voorzien van alle benodigde onderdelen en onderhoudsprogramma's, ook Rolls Royce doet mee aan dit Future programma.
Als er dan al berichten hier worden geplaatst check dan aub wel even de juiste gegevens want dit bericht zat er werkelijk aan alle kanten naast.
bartjuh, de groeten van een andere "reserve belg"
Erwin
A Whole Different Animal
goedmaken.....
Jullie kunnen het goedmaken met een fotootje per foutje....A318 wrote:Als er dan al berichten hier worden geplaatst check dan aub wel even de juiste gegevens want dit bericht zat er werkelijk aan alle kanten naast. bartjuh, de groeten van een andere "reserve belg" Erwin
goedmaken.....
Jullie kunnen het goedmaken met een fotootje per foutje....A318 wrote:Als er dan al berichten hier worden geplaatst check dan aub wel even de juiste gegevens want dit bericht zat er werkelijk aan alle kanten naast. bartjuh, de groeten van een andere "reserve belg" Erwin