Geen vliegverbod boven Brussel

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
airbuske
Posts: 1618
Joined: 09 Mar 2003, 00:00
Location: Brussels
Contact:

Geen vliegverbod boven Brussel

Post by airbuske »

Best regards,

Airbuske

burner737
Posts: 420
Joined: 24 Dec 2004, 00:00
Location: Pulle

Post by burner737 »

Eindelijk een "dikke steek" voor die belachelijke mensen. Sorry dat ik dit soort taal moet gebruiken ... Maar deze mensen hebben deze luchthaven al veel leed bezorgd samen met onze regering die naar dat soort mensen luistert !!!

regards Tim



Spelfouten aangepast ;)

User avatar
Atlantis
Posts: 4953
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Burner 737, gelieve op de spelling van d en t en dt te letten. :wink:

Maar inderdaad eindelijk krijgen ze zelfs in beroep eens ongelijk. Het valt op de laatste tijd dat het gerecht een andere weg is ingeslagen en blijkbaar het nut en de economische welvaart van onze luchthaven beginnen in te zien. Denk maar aan de Oostrand die ongelijk kregen, de Noordrand die ongelijk kregen, de Brusselse - of hoe je die ook mag noemen - die ongelijk kregen en ook in de streek van het Leuvense waar de uitspraak verdaagd is.

De tijd is gekomen dat ze hun mond eens moeten gaan houden, hun dwaze vzw's kunnen opdoeken en zoals iedereen gaan werken van 's morgens tot 's avonds zodat ze te moe zijn om 's nachts naar vliegtuigskes te liggen luisteren.

User avatar
Atlantis
Posts: 4953
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

De rechtbank heeft nu ook de klagers en de gemeente Kortenberg in het ongelijk gesteld ivm het spreidingsplan.

Eindelijk gerechtigheid!! Laat ze nu maar een goed plan voor de luchthaven uitwerken.

Sparrow
Posts: 181
Joined: 12 Dec 2005, 00:00

Post by Sparrow »

Ik snap niet dat die mensen dat ook niet begrijpen als je in de buurt van de luchthaven komt wonen, dat er zeker is een vliegtuig over je dak gaat vliegen. Volgens mij letten die mensen daar 's nachts speciaal op als er een vliegtuig voorbij vliegt. Logisch da ze ni kunnen slapen. Het zijn zieke mensen :) Ik woon ook in Zaventem en nog nooit heb ik last gehad van de vliegtuigen. Als ze in het weekend opstijgen langs startbaan 20 hoor ik ze allemaal en zie ik ze bijna allemaal. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet tijdens het studeren. En 's nachts in de zomer met een venster op kan ik perfect slapen.

Maar als alles in het voordeel komt van de luchthaven en de werkgelegenheid errond blijft. Gaat er dan een expansie komen van de luchthaven, zowel overdag en 's nachts?
Maar aangezien DHL toch al naar Leipzig verhuisd, welk nachtverkeer gaat er dan nog zijn op de luchthaven? Dan hebben die vliegtuighaters :D toch al hun slag gehaald? Of zijn er al plannen om die op te vullen?

User avatar
Atlantis
Posts: 4953
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Als DHL gaat wegtrekken heb je inderdaad 's nachts minder verkeer, logisch. Maar ik zou dit niet zozeer een slag thuis noemen voor de comités. Het komt hen goed uit, maar de oorzaak ligt vooral bij de politiek die, als ze meer ballen aan hun lijf hadden, een multinational als DHL gemakkelijk in Zaventem hadden kunnen houden. Maar ik ga niet verder ingaan op het politiek aspect.

Er zijn inderdaad plannen van vrachters, die nog niet op BRU vliegen, om de gaten die DHL laat op te vangen. Maar dit is nog allemaal zeer vaag en zeker geen vaststaand feit. Het is een open piste, laat ons zeggen.

Het is nu aan de mensen achter de schermen om te beslissen wat ze met de nachtvluchten na 2008 willen aanvangen. In Europa komen er toch meer en meer stemmen op om de nachtvluchten te schrappen.

Zien wat de toekomst brengt, maar zijt maar zeker dat ze niet zullen wachten tot 2008. Er worden nu al vrachtbestemmingen gezocht.

burner737
Posts: 420
Joined: 24 Dec 2004, 00:00
Location: Pulle

Post by burner737 »

Wat de toekomst brengt ...
Heb nog weinig hoop voor BRU ...

PS sorry voor de spellings fouten ( de d en t fouten )

Regards Tim

Sparrow
Posts: 181
Joined: 12 Dec 2005, 00:00

Post by Sparrow »

En wat zijn dan eventuele vervangers voor DHL na 2008? Aangezien het nog allemaal vaag is, kan er nog veel verandere. Maar er zou toch een duidelijk beeld dan moeten komen van de luchthaven en zijn toekomst. Nee?

airbuske
Posts: 1618
Joined: 09 Mar 2003, 00:00
Location: Brussels
Contact:

Post by airbuske »

Sparrow wrote:En wat zijn dan eventuele vervangers voor DHL na 2008? Aangezien het nog allemaal vaag is, kan er nog veel verandere. Maar er zou toch een duidelijk beeld dan moeten komen van de luchthaven en zijn toekomst. Nee?
Hoe je het ook draait of keert de politiek speelt in dit dossier een grote rol.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat men rond Schiphol de mensen helpt om hun hus te isoleren. Misschien moet men dit hier ook doen ? Of misschien geeft de regering haar geld liever uit aan nutteloze dingen.
Het wordt eindelijk tijd dat men een duidelijk standpunt inneemt. Hoe lang sleept dit dossier al aan ?

Laat ons hopen op gezond verstand van de politiekers in dit land :roll:

Maar kan er eigelijk iemand me uitlegge wie er echt bevoegd is voor dit dossier ? Vlaanderen , Brussel of is het op federaal niveau ?

Ik ben nog niet zo lang geleden naar de muur geweest voor een dagje spotten. Ik ben toen te voet van het station Kortenberg zo naar steenokkerzeel naar de muur gegaan. Het viel mij toen op dat er nu op dit moment mensen aan het bouwen zijn in de onmiddellijke omgeving van de luchthaven. Misschien moet men deze mensen een soort contract laten tekenen dat ze kennis hebben genomen van het feit dat er een luchthaven is in de onmiddellijk omgeving en dat er een grote kans is dat men zowel overdag als 's nachts hinder kan ondervinden van de luchthaven.

Dit waren mijn hersenspinsels :wink:
Best regards,

Airbuske

Sparrow
Posts: 181
Joined: 12 Dec 2005, 00:00

Post by Sparrow »

Het dossier sleept al aan van sinds het vorige spreidingsplan en dat is van 1999 geleden denk ik. En zolang de regering maar over onozele en onnuttige zaken blijven discuteren zal er zeker nog niet direct een oplossing komen.
En wat je zegt over die huizen isoleren daar is al een keer iets overgevallen. Het enige wat de regering toen kon zeggen: Nee, sorry te duur!

Dat ze volbouwen rond de luchthaven is altijd zo geweest. Ga dan maar is na vragen bij die mensen, het zijn de eerste die gaan klagen over de nachtvluchten. Ik snap niet waarom ze dan nog volbouwen.
Het zelfde komt voor in Diegem. Door de luchthaven in de nabijheid gaan ze enkele weides die niet meer gebruikt worden bebouwen door enkele bedrijven. Sommige mensen dan dan daar weer tegen voor de werkgelegenheid in de buurt.

Ik kan maar 1 ding zeggen hierover en dat is nog altijd: Pas u aan of verhuis! :)

killerwhale65
Posts: 1455
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Location: Deinze, Belgium
Contact:

Post by killerwhale65 »

ik heb dit plus nog een aanvulling ook gepost in de engelstalige post https://www.aviation24.be/postp133201.html#133201
Matthias Thoen
MicroWings - Aviation Hobby Store

stevie
Posts: 285
Joined: 02 Aug 2005, 00:00
Location: moen city nearby EBKT

Post by stevie »

Ja het is en blijft een probleem

ik heb een tante die ook niet ver van de luchthaven woont (eigelijk waar de vliegtuigen vliegen om te landen) en zij zegt dat de geluidsoverlast fel verminderd is vergeleken met vroeger

en heb ook eens gehoord dat er plannen zijn om (ik denk) 300 nieuwe woningen de mensen zieden dat ze hun zouden aanpassen :?
waar zit hun verstand??

ik denk dat ze daar komen wonen omdat de grond goedkoper zou zijn?

greetzz

User avatar
Ozzie1969
Posts: 752
Joined: 03 Sep 2004, 00:00
Location: Brugge, Flanders + Annan, Scotland + Ormoc,Philippines
Contact:

Post by Ozzie1969 »

stevie wrote:Ja het is en blijft een probleem

ik heb een tante die ook niet ver van de luchthaven woont (eigelijk waar de vliegtuigen vliegen om te landen) en zij zegt dat de geluidsoverlast fel verminderd is vergeleken met vroeger

en heb ook eens gehoord dat er plannen zijn om (ik denk) 300 nieuwe woningen de mensen zieden dat ze hun zouden aanpassen :?
waar zit hun verstand??

ik denk dat ze daar komen wonen omdat de grond goedkoper zou zijn?

greetzz
Die woordvoerder (of voormalige woordvoerder?) van WILOO was ook zo eentje. Hij was studieleraar in mijn school en ik hoor hem nog opscheppen tegen een collega dat hij zo'n goedkope bouwgrond had gevonden en dat hij nu meer geld kon besteden aan het huis zelf. Maar het was dus wel vlakbij de Oostendse luchthaven dat hij die goedkope bouwgrond had gevonden. En dan maar van zijn oren staan maken dat er vliegtuigen in de buurt rondvlogen... :roll:

User avatar
Atlantis
Posts: 4953
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

[quote="airbuske
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat men rond Schiphol de mensen helpt om hun hus te isoleren. Misschien moet men dit hier ook doen ? Of misschien geeft de regering haar geld liever uit aan nutteloze dingen.
Het wordt eindelijk tijd dat men een duidelijk standpunt inneemt. Hoe lang sleept dit dossier al aan ?

Laat ons hopen op gezond verstand van de politiekers in dit land :roll:

:[/quote]

Verleden week was er nog een artikel verschenen over Schiphol en de problemen die ze daar nu hebben. Denk maar niet dat enkel BRU er last van heeft. In Nederland zijn er ook veel instanties mee bezig, zijn er protesten, enz. Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, de Group Schiphol heeft bij nader inzien, geven ze zelf toe, een grove fout gemaakt door de huizen te gaan isoleren. Dit heeft hen al een enorm bedrag gekost en nu blijkt dat een nog veel grote gebied gaat moeten geïsoleerd worden. Hiermee komt de totale kost tot de hoogste van heel Europa.

Een goeie situatie zal er nooit komen, men moet zich gewoon met elkaar verzoenen.

burner737
Posts: 420
Joined: 24 Dec 2004, 00:00
Location: Pulle

Post by burner737 »

Er is maar 1 woord voor die mensen die klagen en zagen ... belachelijke mense ( zijn er 2 ) :D

Zij vinden het zeker ook leuk dat DHL weg is in 2008 ... Voor deze mensen is er maar 1 oplossing en dat is de sluiting van BRU anders zullen ze blijven klagen en zagen. Als zij tegen de luchthaven zijn begrijp ik niet dat die mensen nog een vliegtuig nemen om op vakantie te gaan !!! Die mensen verdienen niet om in een leuk toestel te komen ... Maar jah de Belgische regering vind hen TOF !!!

Dit is België ... het land waar alles kan behalve Luchtvaart !!!

regards Tim

stevie
Posts: 285
Joined: 02 Aug 2005, 00:00
Location: moen city nearby EBKT

Post by stevie »

ja inderdaad

ze klagen en klagen maar kijk nu naar ost

zonder de luchthaven was oostende nooit zo open gebloeid
ik denk dat als BRU gesloten word de economie helemaal ineen zal storten en brussel zelf ook niet zoveel toeristen zal kennen

dus het is een groot risico om BRU te sluiten maar soveer zal het niet komen (hoop ik)

vliegtuigfreak
Posts: 888
Joined: 20 Apr 2003, 00:00
Location: Zele, Belgium
Contact:

Post by vliegtuigfreak »

Dit is België ... het land waar alles kan behalve Luchtvaart !!!
Luchvaart alleen? Kijk maar eens naar het vrachtvervoer over de weg wat ze daar nu weer mee willen uitspoken. Ik weet niet wat ik er moet van zeggen, dit zijn nu twee bronnen die heel veel geld opbrengen voor de economie en ze leggen ze aan banden. (Sorry voor dit politiek gedeelte).
Ik hoop ook dat ze nu eens allemaal ongelijk krijgen en Brussel zich eindelijk eens kan gaan uitbreiden na deze woelige jaren.

Greetingzz
Sonny :wink:

stevie
Posts: 285
Joined: 02 Aug 2005, 00:00
Location: moen city nearby EBKT

Post by stevie »

ja ze zouden eens moeten weten wat het zou zijn zonder luchthaven en vrachtwagens

ze zullen snel van gedacht veranderen


flying greetz

User avatar
Atlantis
Posts: 4953
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Kijk maar naar wat er gebeurd is met dat speelplein in die woonwijk. Enkele klagers stappen naar de rechtbank en het speelplein moet gesloten worden. Het komt erop neer dat de mensen onverdraagzaam zijn geworden.

Onlangs las ik in de krant dat Brussel de derde belangrijkste stad ter wereld is als het gaat om congressen, meetings, etc.
Verleden jaar was een topjaar wat betreft het aantal onvernachtingen. Het toerisme doet het daar dus relatief goed.

Neem onze luchthaven weg en er blijft niets meer over van Brussel. Integendeel, ze zou nog vuiler worden, verloederen, enz. Willen ze dat, goed, dat ze dan hun plan trekken.

Men ziet het niet in, men is het gewoon, tot het eens telaat zal zijn.

Post Reply