JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Jetbob
Posts: 12
Joined: 02 Aug 2012, 13:53

JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by Jetbob »

Zaterdag 24/11 Vlucht Luik - Las Palmas Gran Canaria met JetAirFly (JAF6393).

Bij aankomst op de luchthaven vertraging wegens mist in Oostende (1,5 uur).
Prima opgelost, gratis drankje tijdens het wachten.

Bij aankomst vliegtuig meteen plaats genomen aan boord.
Mijn reisgenoot voelde zich plots niet goed en ging een luchtje scheppen achteraan de B737.

Toen het tijd was om plaats te nemen kwam hij terug.
Het probleem verergerde, hij had het extreem warm en voelde zich niet goed.
Plots sprong hij recht en wou meteen uit het vliegtuig.

De crew greep meteen in en nam snel actie, waarschijnlijk door de reeds opgelopen vertraging.

Een FA vertelde me om meteen plaats te nemen en mijn reisgenoot te laten vertrekken.
Het zou een drama zijn om een noodlanding te maken en best om hem "nu" te laten gaan.

Ik was er niet gerust in, maar men wist mij te vertellen dat hij met de eerstvolgende vlucht mee kon.
Alles ging zo snel, maar dat stelde mij gerust.

Uiteindelijk ben ik alleen vertrokken op reis, wat niet de intentie was.
Mijn reisgenoot is echter nooit achterna gekomen.

Online heb ik de zelfde dag (na aankomst op Gran Canaria) een annulatie ingevuld na telefonisch contact met Sunjets.
Meteen nam de medewerker de woorden "No Show" in de mond waar ik het zeer moeilijk mee heb.
Dwz iemand die niet is komen opdagen, wat in dit geval niet van toepassing was.
(No show = geen vergoeding annulatieverzekering).

Tijdens de vlucht ben ik meermaals aangesproken door de crew die een verslag moest maken van de gebeurtenis.
Telkens weer was er sprake van "Paniekaanval, angst voor vliegen".
Ik heb echter duidelijk gemaakt dat dit NIET het geval was, mijn reisgenoot heeft een vliegbrevet !.

Van vakantie was nog weinig sprake, zeker omdat ik voelde dat er meer aan de hand was.
Mijn reisgenoot wou de situatie echter niet erger maken.

Bij terugkomt in België op Donderdag 29/11 ben ik op de hoogte gebracht van een gebeurtenis die me heeft verrast !.

Mijn reisgenoot is van de vlucht gegaan en is helemaal aan zijn lot overgelaten.
Niet één keer is gevraagd of hij hulp of medische assistentie nodig had.

Security of een medewerker van JetAir was niet meer aanwezig in het luchthavengebouw.
Mijn reisgenoot is even blijven wachten en dan in totale verwarring met zéér grote risico's terug naar huis gereden.

Meteen bij aankomst thuis is hij met spoed naar het ziekenhuis gebracht waar hij de nacht heeft doorgebracht.
Nog steeds is hij herstelende en in slechte toestand.

X heeft 30% blijvende longschade opgelopen !.

Jammer voorval maar was vol verwachting dat TUI dit zou oplossen, of eventueel tegemoet zou komen.
Tegendeel, ik mocht een schrijven ontvangen van TUI met daarin een rekening !.
Toeslag één persoon in een dubbel kamer :o


Reservatie xxxxxxxxx

Beste,

"Moedeloos" da's het enige woord dat ik hiervoor heb.

Nog steeds geen antwoord van uw bedrijf waarom een persoon in nood niet is geholpen.
En verder een annulatieverzekering waar enkel TUI iets aan heeft.

Ik heb aan Sunjets 2x 419 euro betaald = 838 euro totaalprijs reis.

Door een medisch probleem ben ik alleen op reis vertrokken.
TUI heeft hierdoor echter GEEN ENKEL financieel nadeel ondervonden.
Tegendeel, de reis was compleet betaald voor twee !.

Zelfs met dit gegeven brengen uw diensten een extra kost in rekening omdat ik alleen in een dubbel heb verbleven.
Laat het duidelijk zijn dat ik voor een dubbel heb betaald, of ik er nu alleen in verblijf of niet is niet relevant.

Een reisverzekering waar alleen TUI de voordelen van plukt !.
Bovenop de betaalde prijs voor twee personen betaald West Service uw onderneming 316,45 euro.
Zelf ontvang ik 42,55 euro dus net iets meer dan 10% van de prijs/pp.
U weet uw winst te verhogen door deze creatieve boekhouding met bijna 40% !.
Dan hou ik nog geen rekening betreffende minder verbruikte kerosine tijdens uw vlucht.

Ik durf ronduit te spreken van een echte schande !.

TUI Quality Care is niet aanspreekbaar.

User avatar
cathay belgium
Posts: 2359
Joined: 18 Aug 2008, 00:17
Location: Lommel-Belgium
Contact:

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by cathay belgium »

Beste Jetbob,

Geldt de boardingpass niet als bewijs van een NOT no-show ?

Heb ook een geschil gehad met sunjets/jetair,schreef verschillende aangetekende brieven zonder resultaat.
Zelfs geen antwoord.

Na inschakeling van een advocaat kwamen ze zeer snel tot inkeer en deden ze een voorstel,zonder erkenning van schuld, maar kregen toch een financiele compensatie..

Advies : adviseer een advocaat,beter vroeg dan laat :mrgreen:

Groeten,

CXB
New types flown 2022.. A339

chrisflyer
Posts: 100
Joined: 08 Feb 2005, 00:00
Location: Brussels, Belgium
Contact:

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by chrisflyer »

Beste Jetbob,

Een zeer spijtige zaak, en (helaas typisch) volledig onaanvaardbaar gedrag vanwege de luchtvaartmaatschappij.

Een goede kennis van mij (ex-Test Aankoop, ex-BEUC) kan zeker helpen. Stuur me een persoonlijk bericht, dan breng ik je graag met hem in contact. Ook een media-offensief zeker niet uitsluiten (ik kan evtl. met een aantal contacten helpen). De airlines doen meestal helemaal niets, tot men via de media, of juridisch, druk uitoefent.

Groeten,
Christoph

Jetbob
Posts: 12
Joined: 02 Aug 2012, 13:53

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by Jetbob »

Bedankt alvast voor de hulp, ik schrijf zeker een vervolg van deze saga op Luchtzak.
(Met foto's en verslag over de vlucht en service)

User avatar
fretn
Posts: 317
Joined: 12 Mar 2009, 19:30
Location: EBOS

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by fretn »

U kunt ook de geschillencommissie reizen contacteren. Deze gaanngratis bemiddelen om tot een akkoord te komen.

teddybAIR
Posts: 1602
Joined: 02 Mar 2004, 00:00
Location: Steenokkerzeel
Contact:

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by teddybAIR »

Ik ga geen uitspraken doen over de ersnt van de aandoening van uw reisgenoot, maar toch even dit:
Jetbob wrote: Plots sprong hij recht en wou meteen uit het vliegtuig.
Kan u enigszins begrip opbrengen voor het feit dat het naar vliegangst ruikt wanneer iemand zoals u schrijft "plots rechtspringt en meteen uit het vliegtuig wil"? Hebt u effectief gecommuniceerd dat er ademhalingsproblemen had of gewoon geroepen "ik wil eraf! Ik wil eraf!"

Ik wil niets insinueren, maar wanneer u op een publiek forum te rade gaat, raadt ik u op mijn beurt aan om ofwel op de oppervlakte te blijven, ofwel ALLE essentiële info te geven.

Veel succes en vooral: veel beterschap aan uw reisgenoot.

Mvgn,
bAIR

kathleen24
Posts: 1
Joined: 09 Jan 2013, 10:40

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by kathleen24 »

Dag JetBob,

Ik antwoord hier graag even in naam van Jetairfly. Kan je mij per privé-bericht jouw dossiernummer doorgeven? Dan bekijken we intern wat er aan de hand is.

Bedankt en groeten,
Kathleen

Novastar
Posts: 110
Joined: 07 May 2007, 10:47
Location: Erpe-Mere

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by Novastar »

Jetbob

Kan je via facebook een bericht sturen naar Jetairfly met het dossiernummer ?

Er staat al iets van vermeld op hun tijdlijn.

Mvg

Sent from my Samsung Galaxy S3
Flown: A319 / 320 / 321 / 350 - B737 / 757 / 767 / 777 / 787 - MD11 - Fokker 50 - Fairchild SA-227

Jetbob
Posts: 12
Joined: 02 Aug 2012, 13:53

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by Jetbob »

Als zéér goeie klant van Jetair/TUI/Sunjets kan ik enkel nog zeggen dat het jammer is hoe deze onderneming met zijn klanten omgaat !. Loyaliteit maakt echter geen verschil, waar sta je op lange termijn als bedrijf met zo'n ingeteldheid ?.

Vandaag heb ik de nodige juridische stappen ondernomen, blijf het jammer vinden.

Mirror
Posts: 659
Joined: 20 May 2003, 00:00

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by Mirror »

They don't care about customers... Good Publicity and money it's all they care about.
Been through the complaint thing before with Jetair... Dont expect much from it !
Mirror

Jetbob
Posts: 12
Joined: 02 Aug 2012, 13:53

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by Jetbob »

Blijkbaar zijn er toch nog mensen binnen het bedrijf die om service geven, zoals Kathleen24 die registreerde op deze site.
Maar blijkbaar was ook haar inbreng te vergeefs !

User avatar
SN056M
Posts: 107
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Contact:

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by SN056M »

teddybAIR wrote:Ik ga geen uitspraken doen over de ersnt van de aandoening van uw reisgenoot, maar toch even dit:
Jetbob wrote: Plots sprong hij recht en wou meteen uit het vliegtuig.
Kan u enigszins begrip opbrengen voor het feit dat het naar vliegangst ruikt wanneer iemand zoals u schrijft "plots rechtspringt en meteen uit het vliegtuig wil"? Hebt u effectief gecommuniceerd dat er ademhalingsproblemen had of gewoon geroepen "ik wil eraf! Ik wil eraf!"

Ik wil niets insinueren, maar wanneer u op een publiek forum te rade gaat, raadt ik u op mijn beurt aan om ofwel op de oppervlakte te blijven, ofwel ALLE essentiële info te geven.

Veel succes en vooral: veel beterschap aan uw reisgenoot.

Mvgn,
bAIR
@teddybAIR..even goed lezen he.Enkele posts eerder werdt er verteld dat deze persoon een vliegbrevet heeft..Hoogst onwaarschijnlijk dat hij dan vliegangst zou hebben hé..
Marc

teddybAIR
Posts: 1602
Joined: 02 Mar 2004, 00:00
Location: Steenokkerzeel
Contact:

Re: JetAirFly passagier in nood / reisverzekering

Post by teddybAIR »

Juist, en het personeel moet op het moment dat de feiten zich voor doen dan maar rieken dat mijnheer een vliegbrevet heeft? Opnieuw: duidelijke communicatie van beide kanten doet dikwijls wonderen.

Post Reply