Vraagje

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
flip330
Posts: 62
Joined: 10 Aug 2008, 14:15

Vraagje

Post by flip330 »

Ik zit met een vraagje :
Maandag 6 juli vertrekken we met school naar Athene voor een 11-daagse rondreis doorheen Griekenland.
Ik zou graag (tijdens Take-off in Brussel) de cockpit bezoeken. We vliegen met Oa . Wanneer vraag je dit het best?? Email naar maatschappij, bij check-inn, boarding? , ...

Alvast bedankt

User avatar
cathay belgium
Posts: 2360
Joined: 18 Aug 2008, 00:17
Location: Lommel-Belgium
Contact:

Re: Vraagje

Post by cathay belgium »

Waw,
Still in school and making study-trips by flight,waw,in my days we
took the bus to Rome,the boat to London and that was it! :?
Leaving in July, I didn't know students are doing overhours these days,
can you take them back in september :lol: :lol:
Altough,nice question,I'm also interested in the answers...
Good luck and have fun ...
CX-B
New types flown 2022.. A339

flip330
Posts: 62
Joined: 10 Aug 2008, 14:15

Re: Vraagje

Post by flip330 »

We went to London by boat :D , but Athens is a bit to far to go by bus ;)
It will be a 737-400 i think? ...

User avatar
galaxy
Posts: 722
Joined: 25 Mar 2006, 00:00
Location: Universe
Contact:

Re: Vraagje

Post by galaxy »

Sinds de tragische gebeurtenissen van 11 september 2001 in New York zijn cockpitbezoeken tijdens vluchten wereldwijd verboden terrein voor mensen die niet deel maken van het boordpersoneel. Eventueel is het wel mogelijk de cockpit te bezoeken wanneer het vliegtuig aan de grond staat en waarschijnlijk is het beste ogenblik na de landing .Je kan uw vraag doen tijdens de vlucht aan het boordpersoneel die ,alnaargelang de welwillendheid van de boordcommandant, U een toegang tot de cockpit zal verlenen na de landing en wanneer het vliegtuig volkomen stil staat.

flip330
Posts: 62
Joined: 10 Aug 2008, 14:15

Re: Vraagje

Post by flip330 »

maar tijdens take-off / landing zal het bij OA niet lukken? :)

User avatar
Atlantis
Posts: 4962
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Re: Vraagje

Post by Atlantis »

flip330 wrote:maar tijdens take-off / landing zal het bij OA niet lukken? :)

Neen, vergeet het maar. De deuren gaan op slot. Zelfs het boordpersoneel kan niet onmiddellijk in de cockpit.

Maar zoals member Galaxcy reeds zei, probeer het na de landing even te vragen. Dan is er even tijd en is de cockpit en boordpersoneel even ontspannen.

rafke01
Posts: 4
Joined: 29 Jun 2007, 22:44

Re: Vraagje

Post by rafke01 »

Dit is zeker wel mogelijk , mits je een mailtje stuurt met de vraag naar de luchtvaartmaatschappij.
Dan gaan zij de boordcommandant die de vlucht uitvoert vragen of dit ok is voor hem , als je dan
toestemming krijgt print je de ontvangen mail af en toon je dit aan de cabin crew bij het opstappen van het vliegtuig.

Greets ,

flip330
Posts: 62
Joined: 10 Aug 2008, 14:15

Re: Vraagje

Post by flip330 »

ok bedankt, dan zullen we eens een mailtje sturen hé. Ik dacht ook dat dit mogelijk was. Ik wist dat het niet onmogelijk is de jumpseat te bemachtigen. Het is me al enkele malen gelukt.. Was alleen niet echt op de hoogte van Oa's procedures, maar die zullen bij nader inzien wel overal hetzelfde zijn hé
MVG

User avatar
galaxy
Posts: 722
Joined: 25 Mar 2006, 00:00
Location: Universe
Contact:

Re: Vraagje

Post by galaxy »

rafke01 wrote:Dit is zeker wel mogelijk , mits je een mailtje stuurt met de vraag naar de luchtvaartmaatschappij.
Dan gaan zij de boordcommandant die de vlucht uitvoert vragen of dit ok is voor hem , als je dan
toestemming krijgt print je de ontvangen mail af en toon je dit aan de cabin crew bij het opstappen van het vliegtuig.

Greets ,
Ik plan een zelfmooraanslag,ik kan een beetje vliegen,ik stuur een mailtje met valse gegevens en de boordcommandant is zo lief mij toestemming te verlenen om tijdens het opstijgen de cockpit te bezoeken en klaar is Kees.
Welke idioot van een boordcommandant zal zijn job,zijn leven en het leven van honderden mensen op het spel zetten met een waardeloos mailtje ?

flip330
Posts: 62
Joined: 10 Aug 2008, 14:15

Re: Vraagje

Post by flip330 »

van een 17 jarige, met als enige ervaring FS 2004 en FS X ???

User avatar
galaxy
Posts: 722
Joined: 25 Mar 2006, 00:00
Location: Universe
Contact:

Re: Vraagje

Post by galaxy »

flip330 wrote:van een 17 jarige, met als enige ervaring FS 2004 en FS X ???
Er zijn brave mensen en minder brave mensen op deze aardbol. Jij bent de brave. :D

flip330
Posts: 62
Joined: 10 Aug 2008, 14:15

Re: Vraagje

Post by flip330 »

oef dank je :D !
Nu maar hopen dat ze snel terugsturen :D
Ik zal ook een deel foto's + report proberen te maken van beide vluchten 8-)

User avatar
Marten
Posts: 53
Joined: 28 Sep 2008, 11:54
Location: Genk
Contact:

Re: Vraagje

Post by Marten »

In september vlieg ik naar Lanzarote... Vriend van mij die vliegt voor JAF heeft deze vlucht aangevraagd.
Ik krijg de mogelijkheid deze vlucht te volgen vanop de Jumpseat :) Dit is dus wel mogelijk, maar vroeger(voor 11/9) was dit idd simpeler.

User avatar
favourite_belgian
Posts: 37
Joined: 15 Apr 2005, 00:00
Location: Antwerp, Belgium
Contact:

Re: Vraagje

Post by favourite_belgian »

Marten wrote:In september vlieg ik naar Lanzarote... Vriend van mij die vliegt voor JAF heeft deze vlucht aangevraagd.
Ik krijg de mogelijkheid deze vlucht te volgen vanop de Jumpseat :) Dit is dus wel mogelijk, maar vroeger(voor 11/9) was dit idd simpeler.
Ja maar hier geef je al een belangrijk verschil aan: jij bent bevriend met een bemanningslid. Toen ik voor DHL werkte heeft een collega van me ook twee keer een jumpseat geregeld. Mijn mooiste vliegervaring trouwens. Voor een wildvreemde zit dat wel anders. Toen ik van Shanghai naar Frankfurt vloog, kwam de kapitein ons een goeieavond en een prettige vlucht wensen. Eén van m'n medepassagiers vroeg toen aan hem om de cockpit te mogen zien maar het antwoord was nee omdat het niet mocht van de Amerikanen. De man zei dat ie besefte dat dat vreemd klonk want we bevonden ons in China en het vliegtuig was Duits. En hij wou ook best maar hij mocht niet. Hoe komt het eigenlijk dat de VS zoiets kunnen opleggen? Ik dacht dat China en Duitsland vooralsnog buiten het rechtsgebied van de VS vielen?

Outsync
Posts: 257
Joined: 19 Jan 2007, 15:17

Re: Vraagje

Post by Outsync »

flip330 wrote:Ik zit met een vraagje :
Maandag 6 juli vertrekken we met school naar Athene voor een 11-daagse rondreis doorheen Griekenland.
Ik zou graag (tijdens Take-off in Brussel) de cockpit bezoeken. We vliegen met Oa . Wanneer vraag je dit het best?? Email naar maatschappij, bij check-inn, boarding? , ...

Alvast bedankt
Zit je toevallig in het HH Heverlee?

flip330
Posts: 62
Joined: 10 Aug 2008, 14:15

Re: Vraagje

Post by flip330 »

nope, ik zit in België op school :D

User avatar
Atlantis
Posts: 4962
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Re: Vraagje

Post by Atlantis »

favourite_belgian wrote: Hoe komt het eigenlijk dat de VS zoiets kunnen opleggen? Ik dacht dat China en Duitsland vooralsnog buiten het rechtsgebied van de VS vielen?
De VS beheren de wereld en dit zal nog verergeren. Veel van de Europese regels (en dan beperk ik me nog zeer strak tot dit kleine gedeelte) zijn opgelegd door de Amerikanen. Denk bijv aan het bankgeheim (het openen van een rekening onder een valse naam) in Zwitserland: dat is opgegeven in 1970 onder druk van de VS.

Post Reply