Seats op BA vlucht

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Buzzydriver
Posts: 33
Joined: 24 Feb 2005, 00:00
Location: LEUVEN

Seats op BA vlucht

Post by Buzzydriver »

Hallo iedereen,

In januari vliegen wij met BA naar Kaapstad, toen wij onze vlucht boekten via connections konden wij echter in tegenstelling tot vorig jaar geen zetelvoorkeur meer doorgeven. Volgens connections zou dit pas kunnen 24 uur voor vertrek.
Wij vinden dit dikke onzin en vragen ons af of jullie soms ervaringen en tips hebben om dit alsnog te regelen.

alvast bedankt

Noel

User avatar
AF332
Posts: 148
Joined: 13 Sep 2005, 00:00
Location: As, Belgium
Contact:

Re: Seats op BA vlucht

Post by AF332 »

Buzzydriver wrote:Hallo iedereen,

In januari vliegen wij met BA naar Kaapstad, toen wij onze vlucht boekten via connections konden wij echter in tegenstelling tot vorig jaar geen zetelvoorkeur meer doorgeven. Volgens connections zou dit pas kunnen 24 uur voor vertrek.
Wij vinden dit dikke onzin en vragen ons af of jullie soms ervaringen en tips hebben om dit alsnog te regelen.

alvast bedankt

Noel
24u voorafgaand aan de eigenlijke vlucht kan je online inchecken bij British Airways. Tijdens de incheck geef je ook je zetelvoorkeur door... vandaar... Als je dus goed op tijd incheckt heb je keuze genoeg.

Philippe

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Noel,

Dit komt bij meer en meer maatschappijen voor dat je niet op voorhand je seat kan kiezen...heeft soms ook te maken met de boekingsklasse...geen dikke onzin dus!
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

User avatar
sn26567
Posts: 40836
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Post by sn26567 »

Op Lufthansa begint de keuze pas 23 uur voor het vertrek!
André
ex Sabena #26567

Buzzydriver
Posts: 33
Joined: 24 Feb 2005, 00:00
Location: LEUVEN

Post by Buzzydriver »

Hallo.

Ok, dikke onzin is wellicht overdreven, maar het is geschreven in de opwinding van het moment, werden nogal afgescheept door bediende van reisbureau. vandaar.
Gaan in ieder geval online inchecken zoals jullie aanbevelen. Hopen maar dat het ons lukt.

Echter nog een vraagje, als wij online inchecken 24 u op voorhand kunnen wij dan ook al de plaatsen proberen te reserveren op de lange vlucht ttz. LHR naar CPT? of is dit enkel voor BRU naar LHR.

Wij weten er dus totaal niets over he, waarvoor onze excuses nu al.

Bedankt voor de info en hulp

Noel

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Beste,

24 uur voor vertrek van de vlucht kan je online inchecken.
Als uw vlucht om 12uur lokale tijd in LHR vertrekt kan u in principe al rond 13uur Belgische tijd de dag voordien online inchecken en uw seat bepalen.

As easy as it gets...

Mvg,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

SN1203
Posts: 129
Joined: 20 Sep 2007, 20:11

Post by SN1203 »

Tommypilot wrote:Dit komt bij meer en meer maatschappijen voor dat je niet op voorhand je seat kan kiezen...heeft soms ook te maken met de boekingsklasse...geen dikke onzin dus!
Correct voor shorthaul vluchten, maar voor zover ik weet is pre-seating op longhaul vluchten bij British Airways geen enkel probleem. Hierbij is de boekingsklasse ook niet relevant: restricties op pre-seating zijn bij mijn weten enkel afhankelijk van de cabine waarin je geboekt hebt (tenzij je mij een fare rule kan tonen waarin duidelijk staat dat pre-seating niet is toegelaten). Wat sommige luchtvaartmaatschappijen wel doen is een gedeelte van de stoelen blokkeren (doorgaans de eerste rijen in Economy Class) voor passagiers die ofwel een bepaalde frequent flyer status hebben, of over de duurste tickets beschikken (Y-M-L).

Ook systeem-technisch mag het geen probleem zijn. Vermits bij BA World Traveller, World Traveller Plus, Club World en First ook 'fysiek' aparte cabines zijn, kan je perfect pre-seating toelaten. Dit is niet zo op toestellen (genre B737/A320 bvb) waarbij het 'gordijntje' (de scheiding tussen Business en Economy, of bij Brussels Airlines tussen b.flex en b.light) op eender welke rij kan komen te staan, wat pre-seating moeilijk maakt.

Bij online check-in kan je inderdaad op het volledige netwerk (dus ook shorthaul) je definitieve stoel kiezen (en meteen je boarding pass printen), maar voor longhaul mag pre-seating geen probleem zijn.

@Buzzydriver: bel gewoon rechtstreeks naar BA (niet via Connections). Geef hen je dossiernummer, en zij zullen voor je LHR-CPT-LHR je pre-seating regelen.

Laat ons aub ook iets weten als je BA gebeld hebt. Het is altijd interessant om weten hoe ze op een aanvraag tot pre-seating reageren.

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

SN1203 wrote:Correct voor shorthaul vluchten, maar voor zover ik weet is pre-seating op longhaul vluchten bij British Airways geen enkel probleem. Hierbij is de boekingsklasse ook niet relevant: restricties op pre-seating zijn bij mijn weten enkel afhankelijk van de cabine waarin je geboekt hebt (tenzij je mij een fare rule kan tonen waarin duidelijk staat dat pre-seating niet is toegelaten). Wat sommige luchtvaartmaatschappijen wel doen is een gedeelte van de stoelen blokkeren (doorgaans de eerste rijen in Economy Class) voor passagiers die ofwel een bepaalde frequent flyer status hebben, of over de duurste tickets beschikken (Y-M-L).
Bij Continental nochtans meermaals geen pre-seating kunnen doen...sinds onze mensen daar in Business mogen op zitten wel geen dergelijke probleem mee gehad.
Toen ik sprak over de boekingsklasse had ik het inderdaad over nen Y-B waar wel preseating op was tegenover nen Q waar ik geen preseating op kon doen. De maatschappij herinner ik mij niet meer.
Ik heb niet de intentie om fare rules voor zoiets uit te pluizen... :wink:
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

Stij
Posts: 2273
Joined: 07 Mar 2005, 00:00
Location: Belgium

Post by Stij »

Ik ben vorig jaar (Januari 2006) met BA naar Vancouver gevlogen en kon op het moment van de boeking mijn dtoel kiezen voor de intercontinentale vluchten, maar niet voor de vluchten binnen Europa.

Probeer misschien de boekingscode van Connections vast te krijgen. Misschien kan je met die code toegang krijgen tot de website van BA en zo toch je stoel kiezen. Ik doe dit zo als ik bij AA reserveer.

Cheers,

Stij

Buzzydriver
Posts: 33
Joined: 24 Feb 2005, 00:00
Location: LEUVEN

Post by Buzzydriver »

Hallo sn 1203,

Heb contact gehad met BA, en er blijkt niets aan te doen, ik kan nu geen voorkeur opgeven, enkel 24 u voor vertrek. uitleg was dat wij een promotieticket hebben en dat dat bijgevolg niet gaat.Dame vertelde mij wel dat ik bij online checkin zelfs de emergency row kon kiezen. Afwachten maar, ik heb er geen al te goed oog in.

Groetjes

Noel

Buzzydriver
Posts: 33
Joined: 24 Feb 2005, 00:00
Location: LEUVEN

Post by Buzzydriver »

Hallo Stij,

Heb de boekingscode van connections kunnen bemachtigen, en kan nu inderdaad op de BA site.

Online checkin zou nu geen probleem meer mogen vormen.

Zou ik het riskeren om nu al een zetelvoorkeur in te brengen? Wat denk je, zou dat lukken zo lang op voorhand. vlucht is pas op 13 januari.

Heb geen ervaring met dergelijke onlineprocedures.

Groetjes

Noel

Stij
Posts: 2273
Joined: 07 Mar 2005, 00:00
Location: Belgium

Post by Stij »

Beste Noel,

Inchecken gaat nog niet, maar je plaatsen selecteren gaat misschien wel.

Ik zou het proberen, als het echt niet gaat zal de website het wel zeggen. Een "neen"heb je, een "ja" kan je krijgen.

Men zal je boeking heus wel niet verwijderen omdat je het probeert!

Groetjes,

Stij

wooywood
Posts: 11
Joined: 22 Apr 2006, 00:00

Post by wooywood »

Ik koop nooit tickets via connections,lijkt me veel te duur.

Veel goedkoper via kayak http://www.kayak.com/ De site zelf verkoopt geen tickets maar zoekt wel de goedkoopste formules en doorlinkt je automatisch verder naar de aanbieder.
Dan spaar je enorm veel geld mee uit,en in dollars het bedrag van je kredietkaart afschrijven is dan ook nog voordeliger.

FANFLYER
Posts: 225
Joined: 29 May 2006, 00:00

Post by FANFLYER »

Goodmorning,
Buzzydriver,
When I went to TYO in June on BA, I got the same message as everybody else. 24 hours prior to departure, you are able to allocate a seat.
Another tip : check www.seatguru.com and BA. You are able to find a very suitable seat in the class you are travelling in depending the aircraft you are travelling on.
Greetz, Karl

Post Reply