Wanneer extra servercapaciteit website Brussels Airport?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
User avatar
blackhawk
Posts: 1595
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Location: Leuven

Wanneer extra servercapaciteit website Brussels Airport?

Post by blackhawk »

"Omwille van het grote aantal bezoekers is brusselsairport.be momenteel slechts beperkt toegankelijk.
Gelieve ons te verontschuldigen voor het ongemak."

(mijn excuses, vond de vorige topic niet meer terug)

Dit krijg ik op zeer regelmatige basis, een bepaalde member die als vakantiejob mee geholpen heeft aan de website, meldde dat de site zwaarder was dan de vorige. Nu, geen probleem, maar wanneer zetten ze eens extra capaciteit op de server zodat bezoekers niet altijd geconfronteerd worden met deze melding?

spotter1102

Post by spotter1102 »

Je suis aussi souvent confronté à ce problème.

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Post by jan_olieslagers »

Het fijne weet ik er niet van, maar ik vraag me af of er een verband is met de opdoeking van switch. Vroeger was er www.switch.be (of was het .com?), daarachter stak een verzelfstandigde informatica-poot van BIAC. Ik begrijp dat deze zijn zelfstandigheid terug kwijt is. Wellicht heeft dat aanleiding gegeven tot personeelsverschuivingen, misnoegdheid, demotivatie &c &c. Als informatici er met hun klak naar smijten dan gaat de beschikbaarheid van de applicaties er snel op achteruit.

Anderszijds: het is een algemeen verschijnsel dat websites gemaakt worden door mensen met (in het beste geval) een goed gevoel voor estetiek en commercie, maar dat die ontwerpers zich meestal geen vragen stellen bij de efficientie van hun code. Zo worden websites weliswaar hip en flashy, maar topzwaar voor de onderliggende infrastructuur. Dit heeft te maken met de toenemende complexiteit van informatica: niemand kan nog de totaliteit overzien, zoals dat 20-30 jaar geleden nog wel vlotjes kon, en dus is de informatica opgedeeld in hokjes en eenieder kijkt slechts in het eigen hokje. Waar ik werk is er een groot tekort aan bekwame mensen die de globaliteit van een project kunnen overzien en begeleiden, en ik denk dat dit tekort nogal verspreid is.

Post Reply