Hallo iedereen,
Midden augustus zouden wij graag een dagje gaan spotten in Schiphol, als het weer het toelaat natuurlijk.
Op welke dag gaan we best om zoveel mogelijk te zien te krijgen; hebben jullie hier een idee van?
Groeten
Noël
Spotting AMS
Moderator: Latest news team
Goedenamiddag,
Eén advies : ga (uiteraard) met mooi weer en een wind die krachtiger is dan 4 Beaufort. Bij minder wind is men op Schiphol geneigd om om de haverklap van baan te wisselen (ik spreek uit ervaring).
Op Schiphol, als je geen habitué bent, is elke dag wel goed want wat je op de ene dag fotografeert, fotografeer je niet noodzaklelijk op een andere dag.
Greetz, Karl
Eén advies : ga (uiteraard) met mooi weer en een wind die krachtiger is dan 4 Beaufort. Bij minder wind is men op Schiphol geneigd om om de haverklap van baan te wisselen (ik spreek uit ervaring).
Op Schiphol, als je geen habitué bent, is elke dag wel goed want wat je op de ene dag fotografeert, fotografeer je niet noodzaklelijk op een andere dag.
Greetz, Karl
Vooral nu in de zomermaanden, wanneer Transavia en Martinair een hoop vreemde kisten ingehuurd hebben (Air Finland 752 + hybrid 320 van StarXL en hybrid 737's van Miami Air, Spicejet, BWIA,...)
De meeste bakken op AMS zijn daily, een paar uitzonderingen zijn o.a. :
* Eva Air (pax 744)
* Great Wall (cargo 744)
* Jade (cargo 744)
* Surinam Airways (pax 743)
* China Southern (pax 772)
* KD Avia (pax 733)
* Airzena Georgian (pax 737)
Een paar sites die je kunnen helpen om de timetables uit te zoeken :
http://www.amadeus.net
http://www.schiphol.nl
http://www.scramble.nl
Veel succes !
Groetjes, Robin Bamps.
De meeste bakken op AMS zijn daily, een paar uitzonderingen zijn o.a. :
* Eva Air (pax 744)
* Great Wall (cargo 744)
* Jade (cargo 744)
* Surinam Airways (pax 743)
* China Southern (pax 772)
* KD Avia (pax 733)
* Airzena Georgian (pax 737)
Een paar sites die je kunnen helpen om de timetables uit te zoeken :
http://www.amadeus.net
http://www.schiphol.nl
http://www.scramble.nl
Veel succes !
Groetjes, Robin Bamps.
CZ en Great Wall zijn dailyRobin_Bamps wrote:Vooral nu in de zomermaanden, wanneer Transavia en Martinair een hoop vreemde kisten ingehuurd hebben (Air Finland 752 + hybrid 320 van StarXL en hybrid 737's van Miami Air, Spicejet, BWIA,...)
De meeste bakken op AMS zijn daily, een paar uitzonderingen zijn o.a. :
* Eva Air (pax 744)
* Great Wall (cargo 744)
* Jade (cargo 744)
* Surinam Airways (pax 743)
* China Southern (pax 772)
* KD Avia (pax 733)
* Airzena Georgian (pax 737)
Een paar sites die je kunnen helpen om de timetables uit te zoeken :
http://www.amadeus.net
http://www.schiphol.nl
http://www.scramble.nl
Veel succes !
Groetjes, Robin Bamps.
Ben gisteren nog eens naar AMS geweest. Plezant was anders!!!FANFLYER wrote:Goedenamiddag,
Eén advies : ga (uiteraard) met mooi weer en een wind die krachtiger is dan 4 Beaufort. Bij minder wind is men op Schiphol geneigd om om de haverklap van baan te wisselen (ik spreek uit ervaring).
Ze zijn begonnen met landingen op 06 (Kaagbaan).
1 uur later landingen op 18R (polderbaan) en 18C (zwanenburgbaan), takeoffs op 24. Dit hebben ze dan toch een uurtje of 2 volgehouden.
Daarna alleen landing op 18C en takeoff op 24. Dan werd er beslist om de takeoff op 18L te doen en landing 18C. Weer een verhuis van 15 minuten naar de Center-baan.
Daar toch een uur kunnen staan --> weer een changement de decor naar 18R.
Enfin, voor een lang verhaal kort te maken. Heb gisteren een keer of 5 rond AMS kunnen rijden om toch iets van resultaat te hebben.
In het algemeen is de traffic in AMS altijd boeiend.
Je kan ook op www.schiphol.nl een pdf downloaden met de zomertimetable.
Ik haal daar meestal de meest juiste info vandaan.
BTW gisteren 2x een Great Wall cargo gezien: een 747-400 ex-pax en een gewone 744F
Goeie dag inderdaad. Schiphol heeft inderdaad de neiging om continue te switchen. Afhankelijk van omwonenden! (dat omwonendenprobleem kennen jullie in belgie vast en zeker ook )Brubiac wrote:Ben gisteren nog eens naar AMS geweest. Plezant was anders!!!FANFLYER wrote:Goedenamiddag,
Eén advies : ga (uiteraard) met mooi weer en een wind die krachtiger is dan 4 Beaufort. Bij minder wind is men op Schiphol geneigd om om de haverklap van baan te wisselen (ik spreek uit ervaring).
Ze zijn begonnen met landingen op 06 (Kaagbaan).
1 uur later landingen op 18R (polderbaan) en 18C (zwanenburgbaan), takeoffs op 24. Dit hebben ze dan toch een uurtje of 2 volgehouden.
Daarna alleen landing op 18C en takeoff op 24. Dan werd er beslist om de takeoff op 18L te doen en landing 18C. Weer een verhuis van 15 minuten naar de Center-baan.
Daar toch een uur kunnen staan --> weer een changement de decor naar 18R.
Enfin, voor een lang verhaal kort te maken. Heb gisteren een keer of 5 rond AMS kunnen rijden om toch iets van resultaat te hebben.
In het algemeen is de traffic in AMS altijd boeiend.
Je kan ook op www.schiphol.nl een pdf downloaden met de zomertimetable.
Ik haal daar meestal de meest juiste info vandaan.
BTW gisteren 2x een Great Wall cargo gezien: een 747-400 ex-pax en een gewone 744F
Verder, de meeste kans bij winststil (of <4 beaufort) is arr. op:
06+18R
en dep op 36L en C.