Spotting AMS

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
Buzzydriver
Posts: 33
Joined: 24 Feb 2005, 00:00
Location: LEUVEN

Spotting AMS

Post by Buzzydriver »

Hallo iedereen,

Midden augustus zouden wij graag een dagje gaan spotten in Schiphol, als het weer het toelaat natuurlijk.

Op welke dag gaan we best om zoveel mogelijk te zien te krijgen; hebben jullie hier een idee van?

Groeten

Noël

FANFLYER
Posts: 225
Joined: 29 May 2006, 00:00

Post by FANFLYER »

Goedenamiddag,
Eén advies : ga (uiteraard) met mooi weer en een wind die krachtiger is dan 4 Beaufort. Bij minder wind is men op Schiphol geneigd om om de haverklap van baan te wisselen (ik spreek uit ervaring).
Op Schiphol, als je geen habitué bent, is elke dag wel goed want wat je op de ene dag fotografeert, fotografeer je niet noodzaklelijk op een andere dag.
Greetz, Karl

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Vooral nu in de zomermaanden, wanneer Transavia en Martinair een hoop vreemde kisten ingehuurd hebben (Air Finland 752 + hybrid 320 van StarXL en hybrid 737's van Miami Air, Spicejet, BWIA,...)

De meeste bakken op AMS zijn daily, een paar uitzonderingen zijn o.a. :

* Eva Air (pax 744)
* Great Wall (cargo 744)
* Jade (cargo 744)
* Surinam Airways (pax 743)
* China Southern (pax 772)
* KD Avia (pax 733)
* Airzena Georgian (pax 737)

Een paar sites die je kunnen helpen om de timetables uit te zoeken :

http://www.amadeus.net
http://www.schiphol.nl
http://www.scramble.nl

Veel succes !

Groetjes, Robin Bamps.

RCV
Posts: 36
Joined: 02 Feb 2005, 00:00
Location: EHAM, The Netherlands

Post by RCV »

Robin_Bamps wrote:Vooral nu in de zomermaanden, wanneer Transavia en Martinair een hoop vreemde kisten ingehuurd hebben (Air Finland 752 + hybrid 320 van StarXL en hybrid 737's van Miami Air, Spicejet, BWIA,...)

De meeste bakken op AMS zijn daily, een paar uitzonderingen zijn o.a. :

* Eva Air (pax 744)
* Great Wall (cargo 744)
* Jade (cargo 744)
* Surinam Airways (pax 743)
* China Southern (pax 772)
* KD Avia (pax 733)
* Airzena Georgian (pax 737)

Een paar sites die je kunnen helpen om de timetables uit te zoeken :

http://www.amadeus.net
http://www.schiphol.nl
http://www.scramble.nl

Veel succes !

Groetjes, Robin Bamps.
CZ en Great Wall zijn daily

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

RCV wrote:CZ en Great Wall zijn daily
Aha, da's dan recent...

Groetjes, Robin Bamps.

RCV
Posts: 36
Joined: 02 Feb 2005, 00:00
Location: EHAM, The Netherlands

Post by RCV »

Robin_Bamps wrote:
RCV wrote:CZ en Great Wall zijn daily
Aha, da's dan recent...

Groetjes, Robin Bamps.
CZ 1x daily pax + 6x Cargo B744F
IJ 13x per week
KQ 1x daily
JL 1x daily B77W/B772/B744 + 4x per week Cargo B744F/BCF
CX daily A343 + daily B74F (Dragonair c/s)

Kapitein
Posts: 1695
Joined: 29 Jul 2004, 00:00
Location: Somewhere around the globe....
Contact:

Post by Kapitein »

FANFLYER wrote:Goedenamiddag,
Eén advies : ga (uiteraard) met mooi weer en een wind die krachtiger is dan 4 Beaufort. Bij minder wind is men op Schiphol geneigd om om de haverklap van baan te wisselen (ik spreek uit ervaring).
Ben gisteren nog eens naar AMS geweest. Plezant was anders!!! :twisted:

Ze zijn begonnen met landingen op 06 (Kaagbaan).

1 uur later landingen op 18R (polderbaan) en 18C (zwanenburgbaan), takeoffs op 24. Dit hebben ze dan toch een uurtje of 2 volgehouden.

Daarna alleen landing op 18C en takeoff op 24. Dan werd er beslist om de takeoff op 18L te doen en landing 18C. Weer een verhuis van 15 minuten naar de Center-baan.
Daar toch een uur kunnen staan --> weer een changement de decor naar 18R.

Enfin, voor een lang verhaal kort te maken. Heb gisteren een keer of 5 rond AMS kunnen rijden om toch iets van resultaat te hebben.

In het algemeen is de traffic in AMS altijd boeiend.
Je kan ook op www.schiphol.nl een pdf downloaden met de zomertimetable.
Ik haal daar meestal de meest juiste info vandaan.

BTW gisteren 2x een Great Wall cargo gezien: een 747-400 ex-pax en een gewone 744F

RCV
Posts: 36
Joined: 02 Feb 2005, 00:00
Location: EHAM, The Netherlands

Post by RCV »

Brubiac wrote:
FANFLYER wrote:Goedenamiddag,
Eén advies : ga (uiteraard) met mooi weer en een wind die krachtiger is dan 4 Beaufort. Bij minder wind is men op Schiphol geneigd om om de haverklap van baan te wisselen (ik spreek uit ervaring).
Ben gisteren nog eens naar AMS geweest. Plezant was anders!!! :twisted:

Ze zijn begonnen met landingen op 06 (Kaagbaan).

1 uur later landingen op 18R (polderbaan) en 18C (zwanenburgbaan), takeoffs op 24. Dit hebben ze dan toch een uurtje of 2 volgehouden.

Daarna alleen landing op 18C en takeoff op 24. Dan werd er beslist om de takeoff op 18L te doen en landing 18C. Weer een verhuis van 15 minuten naar de Center-baan.
Daar toch een uur kunnen staan --> weer een changement de decor naar 18R.

Enfin, voor een lang verhaal kort te maken. Heb gisteren een keer of 5 rond AMS kunnen rijden om toch iets van resultaat te hebben.

In het algemeen is de traffic in AMS altijd boeiend.
Je kan ook op www.schiphol.nl een pdf downloaden met de zomertimetable.
Ik haal daar meestal de meest juiste info vandaan.

BTW gisteren 2x een Great Wall cargo gezien: een 747-400 ex-pax en een gewone 744F
Goeie dag inderdaad. Schiphol heeft inderdaad de neiging om continue te switchen. Afhankelijk van omwonenden! (dat omwonendenprobleem kennen jullie in belgie vast en zeker ook ;-))
Verder, de meeste kans bij winststil (of <4 beaufort) is arr. op:

06+18R

en dep op 36L en C.

Post Reply