750 piloten nodig!!!

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
User avatar
Omikros
Posts: 52
Joined: 29 Jan 2005, 00:00
Location: Antwerp

750 piloten nodig!!!

Post by Omikros »

Dit is een van de koppen in de krant "nieuwsflash" van vrijdag 23 Maart.
Ik zou zeggen lees het bijgevoegde bestandje eens, het is de moeite waard!

750pilotennodig.pdf

Greetz
Alex

peacemaker
Posts: 106
Joined: 14 May 2005, 00:00
Location: Belgium, Gent
Contact:

Post by peacemaker »

Wat ik mij eigenlijk afvraag, is dit echt zo? zijn het niet de maatschappijen die piloten vragen met teveel ervaring?ik bedoel er zijn er zoveel ( kijk op piloten.be) die zonder werk zitten, en de pas afgestudeerden hebben zogezegd te weinig uren... of ben ik verkeerd?

Bracebrace
Posts: 272
Joined: 04 Apr 2006, 00:00

Post by Bracebrace »

Feit is wel dat elk artikel steeds een interview is met een school (waar toekomstige piloten inkomsten zijn), niet met een luchtvaartmaatschappij.

Er is meer en meer werk, dat wel, maar om daarom al van een tekort te spreken?

regi86
Posts: 41
Joined: 14 Feb 2006, 00:00

Post by regi86 »

ff ter verduidelijking: voor wie hier goed leest int het artikel staat er "dat betekent dat ons land de eerstvolgende VIJF jaar tussende de 500 en 750 piloten zoekt", dit is dus wel weggelate in de titel van deze post :p
Dit maakt dus 100 piloten nodig op een jaar... Dan staat er natuurlijk nog niet bij in de tekst of ze hier over ab inititio spreken, of dat er in die vacatures ook plaatse voor captains zitte.

Nu nie voor dit of dat maar als ik zag hoe veel mense er bij mij in de klas bij BAFA zaten alleen al denk ik da ge nog altijd ne overschot gaat houde!

User avatar
Atlantis
Posts: 4935
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Bij de nieuwe Belgische vracht carrier, Cargo B Airlines, hebben ze er een heel pak nodig. Jetairfly breidt ook uit met enkele toestellen, dus daar hebben ze er ook nodig. Thomas Cook Airlines niet. Hebben deze week nog bekendgemaakt dat ze momenteel met de 6 toestellen blijven vliegen, geen uitbreiding op korte termijn.
Brussels Airlines zal er ook nog wel nodig hebben om de vierde A330 en misschien de vijfde A330 te bemannen.

User avatar
Omikros
Posts: 52
Joined: 29 Jan 2005, 00:00
Location: Antwerp

Post by Omikros »

het ziet er toch goed uit...dat er zoveel abinitio's nodig zullen zijn geloof ik ook niet. Als het zo is dat het artikel gebaseerd is op een interview met scholen, dan zijn die getallen logisch te verklaren. Scholen willen namelijk hun studenten terug, weinig mensen beginnen blijkbaar nog aan een pilotenopleiding (nochtans ben ik het daar niet mee eens, ik zie toch veel interesse) door de hoge kost en 'the lack' aan jobgarantie. Dus met dit artikel en de reportage op het vrt nieuws (BAFA receptie) wil men terug studenten lokken. En door te zeggen dat Belgie veeel piloten zal nodig hebben versterk je dit alleen maar...

Maar goed, ik zie de luchtvaart graag terug bloeien! Ben daarom ook zeer blij dat ik dit jaar afstudeer in het secundair en zo mijn opleiding in goeie tijden mag en kan beginnen... 8)

willem
Posts: 50
Joined: 12 Jan 2003, 00:00
Location: Antwerpen
Contact:

Post by willem »

Er zijn best veel maatschappijen die hier vergeten worden blijkbaar...

dhl, tnt, flying group, asl, vlm etc etc, der zijn hier in belgie best veel piloten nodig. en als je ziet hoeveel er ook nog eens weggaan naar buitenlandsemaatschappijen denk ik niet dat dit veel overdreven is...

met een goede 2 a 300 minder zal het in mijn opinie ook nog wel lukken. maar bon. het kan alleen maar goed nieuws zijn!

A390
Posts: 51
Joined: 04 Jun 2005, 00:00

Post by A390 »

Binnenkort zijn er verkiezingen; vraag aan je volksvertegenwoordigers eens waarom de afbetaling van jullie dure studielening nog steeds niet fiscaal aftrekbaar is... :evil: subsidies zijn mogelijk voor het plaatsen van dubbele begazing in je huis, zodat je enkele honderden liters stookolie bespaart, doch voor de opleiding van een goede piloot (die vele duizenden liters kerozine zal kunnen besparen per maand) is er geen geld. CO2 logics op zijn best.

User avatar
Zorba
Posts: 1733
Joined: 04 Apr 2003, 00:00
Contact:

Post by Zorba »

A390 wrote:subsidies zijn mogelijk voor het plaatsen van dubbele begazing in je huis, zodat je enkele honderden liters stookolie bespaart, doch voor de opleiding van een goede piloot (die vele duizenden liters kerozine zal kunnen besparen per maand) is er geen geld. CO2 logics op zijn best.
Van dubbele beglazing is bewezen dat het goed werkt, of dat van elke ab-initio piloot kan gezegd worden is een andere zaak :wink:

But I get the point
Tot hier en verder

Post Reply