Spotters: wie maakte al een foto van OO-SSG?

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

User avatar
Skystef
Posts: 1996
Joined: 13 Apr 2003, 00:00
Location: Near 25R/EBBR
Contact:

Spotters: wie maakte al een foto van OO-SSG?

Post by Skystef »

Hi,

vond dit berichtje in men brievenbus.
Beste,

Ik ben producer van Brood & spelen, een wekelijks vrijetijdsmagazine op VRT-Radio 1. Voor onze uitzending van a.s. zaterdag zijn we op zoek naar een Vlaamse spotter die de eerste of 1 van de eerste foto’s gemaakt heeft van het nieuwe vliegtuig/logo van Brussels Airlines.

Via via ben ik al bij een Nederlandse spotter terecht gekomen, hij had zo’n foto gemaakt, die op het net gepost, maar hij wil er niet over praten. Heb jij toevallig ook dit vliegtuig gespot of ken je collega-spotters die dat gedaan hebben? Zo ja, kan ik jou en/of hen bellen –en op welk nummer?

Bedankt voor de moeite,

Krista Bracke

Producer "Brood & spelen"

Radio 1

tel 02/741.50.44

www.radio1.be

Zou zeggen als er iemand zin in heeft, bellen maar.

airbuske
Posts: 1618
Joined: 09 Mar 2003, 00:00
Location: Brussels
Contact:

Post by airbuske »

OO-SSG is deze morgen vetrokken naar Casablanca en zal terug in Brussel landen om 17u54.
Best regards,

Airbuske

User avatar
Tompompier
Posts: 158
Joined: 28 Sep 2006, 10:46
Location: Erembodegem

Post by Tompompier »

Ik heb er vandaag snel enkele gemaakt tijdens zijn take off. Vanavond kijk ik of ze goed van kwaliteit zijn, en dan kan ik ze eventueele posten.

Tompompier

rut-her
Posts: 552
Joined: 07 Feb 2004, 00:00

Post by rut-her »

OO-SSG is vandaag om 11u15 vertrokken naar Moscow, en landt vanavond terug om 18u30. Tenzij iemand hem heeft getrokken bij de take off of de landing vanmorgen om 5u16 zullen er vandaag ook geen foto's zijn.

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

rut-her wrote:Tenzij iemand hem heeft getrokken bij de take off of de landing vanmorgen om 5u16 zullen er vandaag ook geen foto's zijn.
Ik was er :lol: Zie topic viewtopic,p,163103.html#163103

Groetjes, Robin Bamps.

rut-her
Posts: 552
Joined: 07 Feb 2004, 00:00

Post by rut-her »

Mooie foto!

Ik vind alleen het blauw in de staart iets te donker, maarja.

Als je nog bekender wil worde, neem dan maar contact op met radio 1!

groeten

User avatar
luchtzak
Posts: 11737
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Post by luchtzak »

Robin_Bamps wrote:
rut-her wrote:Tenzij iemand hem heeft getrokken bij de take off of de landing vanmorgen om 5u16 zullen er vandaag ook geen foto's zijn.
Ik was er :lol: Zie topic viewtopic,p,163103.html#163103

Groetjes, Robin Bamps.
Robin,

bellen naar Radio 1! ;-)

Enne :arrow: :arrow: :arrow: Niet vergeten www.luchtzak.be te vermelden hé ;-)

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Hey Bart, Rutger e.a.

Ik heb gisteren per e-mail contact genomen met Radio 1 en ben namiddag
telefonisch geïnterviewd door de presentator van "Brood & Spelen".
Het interview zal morgen tussen 09:00 en 11:00 worden uitgezonden, op
Radio 1 dus. Je kan het via de radio of de livestream op de site van het
programma beluisteren.

http://www.radio1.be/radio1_master/prog ... index.html

Als laatste item op de site staat het stukje over Brussels Airlines :

Image

Ik ben zelf eens benieuwd wat het gaat worden. En Bart, ik heb Luchtzak
vernoemd in mijn uitleg, hopelijk wordt het er niet uitgeknipt :D

Groetjes, Robin.

rut-her
Posts: 552
Joined: 07 Feb 2004, 00:00

Post by rut-her »

Het is toch weer altijd dezelfde die zoveel geluk heeft e... :wink:


groeten

User avatar
Zorba
Posts: 1733
Joined: 04 Apr 2003, 00:00
Contact:

Post by Zorba »

Wat een heisa rond een vliegtuig dat al op het nieuws is geweest ... Enfin ja, als het manneke blij is is het goed zeker? :lol:

En sinds wanneer is www.planepictures.net van Robin Bamps? :wink:
Tot hier en verder

FANFLYER
Posts: 225
Joined: 29 May 2006, 00:00

Post by FANFLYER »

Hallo,

't Leven is voor de rappe mannen ; ik heb hem ook getrokken en toen ik dan richting werk reed, zag ik onze Robin een spurtje plaatsen op zijn fiets richting huis.

Proficiat met de scoop én op planepictures én op Radio 1 !

Karl

User avatar
Avro
Posts: 8856
Joined: 28 Apr 2003, 00:00
Location: Belgium

Post by Avro »

Congrats Robin.

I'm working nearly everyday at only 5km from the spot, but unfortunately I don't have any opportunities to spot them :( So thanks to all spotters for sharing their pics :)

Radio een wrote: Image
Jezus it seems they put a lot of importance on the origin of the spotter. Who cares if he was vlaams, nederlander or waal ??? As long as we have a picture ! I didn't know that Radio 1 was like that :roll:

Chris

User avatar
Skystef
Posts: 1996
Joined: 13 Apr 2003, 00:00
Location: Near 25R/EBBR
Contact:

Post by Skystef »

Heb Robin bij radio 1 nog een duwke in goeie richting gegeven :wink:.

Mag me inmiddels ook al tot het select clubje rekenen. Heb dus nieuwe toko toegevoegd aan de lijst van airlines in België.

De foto werd vanop men balkonneke genomen.

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

Avro wrote:I didn't know that Radio 1 was like that :roll:
Tja, de media...je weet toch dat die graag wat olie op het vuur gooien? :wink:


Mooie foto Robin, al vind ik hem wat te "blauwkleurig" en hier en daar kwaliteitsloos maar goed...congrats!
FANFLYER wrote:'t Leven is voor de rappe mannen
Fout, het leven is voor de durvers :wink:

Groetjes en succes Brussels Airlines,
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

User avatar
luchtzak
Posts: 11737
Joined: 18 Sep 2002, 00:00
Location: Hofstade, Zemst - Belgium
Contact:

Post by luchtzak »

Lees ik hier en daar een tikkeltje jaloezie? Iedereen zou moeten blij zijn dat Robin op de radio komt, allez ik ben zeker blij dat www.luchtzak.be zal vermeld worden. Kan iemand een geluidsfragment maken? 't Is voor op mijn stoefpagina ;)

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

luchtzak wrote:Lees ik hier en daar een tikkeltje jaloezie? stoefpagina ;)
Toch niet wat mijn post betreft :wink:

Als ik mij goed herinner waren Rutger en ikzelf vroeger ook nog op de Radio geweest, nietwaar Rut? Maar toen waren we nog jong en naief... :wink:
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

User avatar
Zorba
Posts: 1733
Joined: 04 Apr 2003, 00:00
Contact:

Post by Zorba »

Tommypilot wrote:
luchtzak wrote:Lees ik hier en daar een tikkeltje jaloezie? stoefpagina ;)
Toch niet wat mijn post betreft :wink:

Als ik mij goed herinner waren Rutger en ikzelf vroeger ook nog op de Radio geweest, nietwaar Rut? Maar toen waren we nog jong en naief... :wink:
Interview tijdens de Gordel, kweet het nog goed :wink: En heeft niets met jaloezie te maken hoor, ooit zal ik wel een foto nemen van de "nieuwe" livery, en of ik daar nu de eerste mee ben of niet maakt me totaal niet uit. Maar ja, als je liever om ter eerst naar huis raced om toch maar uw naam te zien/horen, mij niet gelaten :wink:
Tot hier en verder

Robin_Bamps

Post by Robin_Bamps »

Bedankt rut-her, Karl, Chris, Stef en Bart :wink:
Avro wrote:Jezus it seems they put a lot of importance on the origin of the spotter. Who cares if he was vlaams, nederlander or waal ??? As long as we have a picture ! I didn't know that Radio 1 was like that :roll:
Ja, ik vind dat ook heel jammer. Ik ben zelf zeer anti-flamingant, maar om nu terug contact te nemen met Radio 1 om die tekst aan te passen vind ik ook van het goede te veel. Maar goed, ergens begrijp ik de VRT, ze proberen waarschijnlijk in hun functie een miljoen potentiële luisteraars die VB stemmen te paaien...

En aan Airbus-Fan en Tommypilot ;

Niemand verplicht jullie te luisteren morgen of überhaupt mijn foto's te bekijken. De media was op zoek naar een spotter met een foto van de Brussels Airlines, niet andersom. "Het manneke" kan zich dan ook verzoenen als zijnde iemand in die hoedanigheid. Ik heb trouwens pas 's avonds gemaild naar hen ; als er een reden was waarom ik naar huis fietste was het omdat ik ook nog colleges bij te wonen had die dag.
Tommypilot wrote:Als ik mij goed herinner waren Rutger en ikzelf vroeger ook nog op de Radio geweest, nietwaar Rut? Maar toen waren we nog jong en naief... :wink:
Ik denk dat je het nog steeds bent, als je zo'n naïeve stelling poneert...
Airbus_fan wrote:En sinds wanneer is www.planepictures.net van Robin Bamps? :wink:
En sinds wanneer is Robin Bamps de webmaster van de website van Radio 1 ?
Airbus_fan wrote:...ooit zal ik wel een foto nemen van de "nieuwe" livery...
Vergeet dan niet het hele vliegtuig te fotograferen, anders ga je nog beweren dat het een hybrid was met S-tail :P :D
luchtzak wrote:Iedereen zou moeten blij zijn dat Robin op de radio komt...
Dat zijn ze niet Bart, en daar heb ik me al bij neergelegd. Van het moment de naam "Robin Bamps" erbij verschijnt liggen de kaarten anders voor hun (was ook zo met mijn krantenartikel dit voorjaar, die reacties waren ook niet al te positief: het-laatste-nieuws-artikel-over-spotter-t15750.html). Maar ik heb me daar al lang bij neergelegd, wie laatst lacht best lacht en ik ben best tevreden over mijn afgelegde pad sinds ik begonnen ben met spotten :wink:

Om af te sluiten, wil ik Stef nog bedanken voor de hulp en hem feliciteren met de leuke foto vanop het mooiste "balkonneke" van België !

Wie wil mag morgen luisteren, de rest moet Radio 1 tussen 9 en 11 uur zeker NIET aanzetten :wink:

Groetjes, Robin.
Last edited by Robin_Bamps on 10 Nov 2006, 22:19, edited 1 time in total.

B737229
Posts: 1175
Joined: 22 Jun 2003, 00:00

Post by B737229 »

Weeral slagen twee 'niet naieve' individuen de sfeer hier te doen verzuren, en meer plezier hebben in hun eigen fustraties te botvieren dan iets constructief te brengen in de context van het gesprek hier..

Graag had ik die twee dan ook doorverwezen naar een ander forum

http://www.ketnet.be/nt/index.shtml

User avatar
Tommypilot
Posts: 374
Joined: 22 Mar 2003, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by Tommypilot »

B737229 wrote:Graag had ik die twee dan ook doorverwezen naar een ander forum
http://www.ketnet.be/nt/index.shtml
Dank je, het forum staat mij daar wel aan! :wink:

Blijkbaar schieten "sommige" mensen nogal graag mensen af die ze niet kennen...hun probleem. Ik kan vanuit mijn standpunt alleen vertellen dat mijn commentaar (en lees hem maar eens opnieuw mijn eerste post op dit topic, goed bedoeld was...)
Je hebt mensen die foto's nemen voor louter plezier, je hebt er die foto's nemen voor hoge kwaliteitsfoto's te kunnen 'afleveren', je hebt er die foto's van verschillende registraties nemen en die altijd proberen te verbeteren...wat doet het uit...voor mij niks hoor. Zolang je maar geen spiegel van een auto afrijdt en voorzichtig zijt en de mensen niet hindert (bij manier van spreken).

Dat over jong en naief zijn is iets tussen Rutger en mij, daarom heb ik er ook die wink bijgezet. "Sommigen" zijn hier echt rap met hun vooroordelen...en het zijn dan ook weeral meestal diezelfden...
Tommy
The word "impossible" is not in my dictionary! - Napoleon Bonaparte

Post Reply