Minder toeristen naar Turkije

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Minder toeristen naar Turkije

Post by SN30952 »

Volgens de World Tourism Organization (WTO) is het globale toerisme met 4,5% toegenomen tijdens de eerste vier maanden van het jaar.
Het toeristenverkeer naar Turkije kende echter een daling van 7% in vergelijking met 2005.
En toen ging het licht uit: Miljoenen toeristen en Turken zes uur lang zonder stroom
Een stroomonderbreking heeft het westen van Turkije zaterdagnacht voor enkele uren in het duister gehuld. Van Izmir aan de Egeïsche Zee tot Antalya aan de Middellandse Zee gingen de voorbije nacht door een panne de lichten uit. Miljoenen mensen -Turken en toeristen- moesten de nacht bij kaarslicht doorbrengen.
Een panne inderdaad. Het toerisme naar Afrika en het Midden Oosten groeide 11%, het toerisme naar Azië 8%.

TC-MNE

Post by TC-MNE »

het toerisme mag dan wel gedaald zijn... toch blijft Turkije, één van de top-vakantiebestemmingen voor de Belg.
Spanje, samen met de canarische eilanden ,blijft met een kleine voorsprong op Turkije nog steeds de geliefkoosde zomerbestemming.
Ook Griekenland en Egypte doen het dit jaar opniew behoorlijk goed.

Nummer 1 bij de autovakanties is... - hoe kan het ook anders - la douce France!

User avatar
Atlantis
Posts: 4931
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

De Belgische touroperators hebben in ieder geval hun aanbod naar Turkije niet verminderd. Last minutes worden zeer aantrekkelijk, bijna iedere dag gaan de prijzen omlaag. Ook mede door het WK. Duitsers, Nederlanders en Engelsen hebben hun vakantie tot het laatste moment uitgesteld.

De Belgen laten zich zeker niet meer afschrikken door een aantal voorvallen in Turkije zoals de vogelgriep. En een stroompanne, ach wat zou het, denk maar aan de herhaaldelijke stroompannes in het Gentse, dit komt zelfs in een zeer modern land voor.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

Atlantis wrote: bijna iedere dag gaan de prijzen omlaag. En een stroompanne, ..., dit komt zelfs in een zeer modern land voor.
Als de prijzen omlaag gaan is dat niet omdat de vraag omhoog gaat.....
Een week geleden ging het om een ontplofte gasfles, bleek het een bom.
Er kan toch twijfel zijn over een gascentrale die "plots" defect is.
De authoriteiten zijn niet op hun eerste leugen betrapt wat betreft aanslagen.
Dit komt het vertrouwen niet tegoed en dit ook niet:
Un prêtre français attaqué au couteau et blessé en Turquie.

Moslimvertegenwoordigers van diverse denkrichtingen waren afgelopen weekeinde bijeen in Istanboel.
De Europese moslimbevolking veroordeelt "de gewelddaden van een kleine minderheid van moslims die geweld en terreur hebben gezaaid en daarbij de leer van de islam hebben verdraaid," aldus de verklaring.

Ondertussen is het kwaad geschied, en houdt het bovendien niet op. Of de schade onomkeerbaar is?
Bali, Egypte, Marokko, Turkije, maar ook London, Madrid en de lijst is niet volledig.

User avatar
Atlantis
Posts: 4931
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

SN30952 wrote:
Atlantis wrote: bijna iedere dag gaan de prijzen omlaag. En een stroompanne, ..., dit komt zelfs in een zeer modern land voor.
Als de prijzen omlaag gaan is dat niet omdat de vraag omhoog gaat.....
Zoals ik reeds eerder zei; de prijzen gaan omlaag mede door het WK. Van de drie genoemde landen hebben er veel hun reis uitgesteld.
Daardoor werden de prijzen iedere dag verlaagd om toch klanten te krijgen.

En of de authoriteiten al dan niet de waarheid spreken, raakt me niet echt. Denk je dat ze hier in België dat wel doen. De toeristen is het enkel om vakantie te doen, de rest is bijzaak.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Aan flarden gereten.....

Post by SN30952 »

Atlantis wrote:En of de authoriteiten al dan niet de waarheid spreken, raakt me niet echt. Denk je dat ze hier in België dat wel doen. De toeristen is het enkel om vakantie te doen, de rest is bijzaak.
al dan niet de waarheid spreken, raakt me niet echt.?
De bommen raken de toeristen wel, de europese landen doen er alles aan om hun en andere burgers zo veilig mogelijk te laten vliegen, (via de zwarte lijst), maar nu dat opgelost is, worden die burgers wel aan flarden gereten op bestemming.
Geloof mij, dat raakt niet alleen de slachtoffers maar ook familie en vrienden.

In Belgie spreekt men de waarhied niet over het weer. En dat is veel minder erg...
Atlantis ik weet niet of je uitspraak lichtzinnig is of misprijzend over de slachtoffers, maar je zou anders praten als een familielid of vriend van je aan flarden gereten zou worden op zijn vakantiebestemming.

In Frankrijk is intussen een touroperator veroordeeld omdat zijn klanten werden gegijzeld door terroristen. Als er meer van die veroordelingen volgen, zullen de touroperators ook anders gaan handelen.

User avatar
Atlantis
Posts: 4931
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Ik heb het gewoon over het feit hoe de toestand momenteel vanuit ons land wordt bekeken. Ik bedoel er verder niets mee.

Er is zeker geen advies gegeven om niet te gaan.

Over al die aanslagen spreek ik me niet uit, dat is voer voor experts. :wink:

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Post by jan_olieslagers »

Atlantis wrote:En een stroompanne, ach wat zou het, denk maar aan de herhaaldelijke stroompannes in het Gentse, dit komt zelfs in een zeer modern land voor.
't Is toch niet over België dat ge het hebt zekers? Wahaha!

User avatar
Atlantis
Posts: 4931
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

jan_olieslagers wrote:
Atlantis wrote:En een stroompanne, ach wat zou het, denk maar aan de herhaaldelijke stroompannes in het Gentse, dit komt zelfs in een zeer modern land voor.
't Is toch niet over België dat ge het hebt zekers? Wahaha!
Ja, als we zo gaan beginnen te vitten wordt het helemaal belachelijk. Zijt content dat ge in België woont, we mogen dan wel veel belastingen betalen maar we hebben het goed. Geef dat nu toch gewoon toe ipv op details te speculeren!!! Al eens in het buitenland geweest? ik heb al zeer veel gezien en iedere keer ben ik tevreden terug op Belgische bodem te komen.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

Atlantis wrote:Ja, als we zo gaan beginnen te vitten wordt het helemaal belachelijk.
Ja, wie is begonnen?

User avatar
Atlantis
Posts: 4931
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Tja, blijkbaar moogt ge hier uw mening niet meer ventileren en krijgen we toestanden zoals op A.net.

Dit is in ieder geval mijn laatste post in deze topic.

User avatar
blackhawk
Posts: 1595
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Location: Leuven

Post by blackhawk »

Om terug on topic te geraken: onlangs was er een reportage over het feit dat meer en meer Belgen en buitenlanders in Turkije huizen beginnen te kopen (ook omdat ze zwart geld aanvaarden). Dus ondanks het feit dat er aanslagen zijn en dergelijke blijven de toeristen naar daar gaan. Vroeger was Spanje hot, nu is het Turkije en binnen een paar jaar landen als Kroatië, ... . Het voordeel van Turkije is de talenkennis daar. Ze spreken er een aardig mondje Duits en Engels gaat ook nog.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

blackhawk wrote:... meer en meer Belgen en buitenlanders in Turkije huizen beginnen te kopen (ook omdat ze (er)zwart geld aanvaarden
K'zag dat ook... zwart geld in Belgie of Nederland is blijkbaar niet zwart in het buitenland.
Maar als er veel zijn die er een huis kopen op die manier, zal het voor de belastingen niet moeilijk zijn hen op te sporen. Ze doen er dus best aan niet te dicht op elkaar te gaan wonen, anders vormen ze 'zwarte' ghettos. :wink:

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Post by jan_olieslagers »

Atlantis wrote:
jan_olieslagers wrote:
Atlantis wrote:En een stroompanne, ach wat zou het, denk maar aan de herhaaldelijke stroompannes in het Gentse, dit komt zelfs in een zeer modern land voor.
't Is toch niet over België dat ge het hebt zekers? Wahaha!
Ja, als we zo gaan beginnen te vitten wordt het helemaal belachelijk. Zijt content dat ge in België woont, we mogen dan wel veel belastingen betalen maar we hebben het goed. Geef dat nu toch gewoon toe ipv op details te speculeren!!! Al eens in het buitenland geweest? ik heb al zeer veel gezien en iedere keer ben ik tevreden terug op Belgische bodem te komen.
OK Atlantis, no hard feelings en ge hebt wel een beetje gelijk. Had ik er wat lachsmoelekes moeten bijzetten? We hebben het zeker goed hier, maar om België daarom een zeer modern land te noemen dat gaat mij in alle ernst toch wat ver. Naar mijn gevoel zit een behoorlijk deel vn België, en vooral van het beleid, nog in de 19de eeuw. Maar bovenal is dit niet echt ter zake, en ik ga er dan ook niet verder op in.
Groet!

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Post by jan_olieslagers »

blackhawk wrote:Vroeger was Spanje hot, nu is het Turkije en binnen een paar jaar landen als Kroatië, ...
Volgens mij is Kroatië al lang terug out, het is daar in de zomer vergeven van de toeristen, veelal Duitsers. Macedonië en Montenegro misschien, nog een paar jaar...

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Post by jan_olieslagers »

Terzake: mij valt het op dat een gelijkaardige opmerking nooit gemaakt wordt over Egypte. Daar zijn er toch al verschillende aanslagen geweest op toeristische "doelwitten" met heel wat slachtoffers? Maar ik heb niet de indruk dat de Egyptische toeristische industrie er fel onder lijdt.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Hebt ge veel zwart geld, Jan?

Post by SN30952 »

jan_olieslagers wrote:Terzake: mij valt het op dat een gelijkaardige opmerking nooit gemaakt wordt over Egypte. Daar zijn er toch al verschillende aanslagen geweest op toeristische "doelwitten" met heel wat slachtoffers? Maar ik heb niet de indruk dat de Egyptische toeristische industrie er fel onder lijdt.
Hei?
Kschreef toch: Ondertussen is het kwaad geschied, en houdt het bovendien niet op. Of de schade onomkeerbaar is?
Bali, Egypte, Marokko, Turkije, maar ook London, Madrid en de lijst is niet volledig.

Maar ik denk dat buitenlanders ook huizen kopen in Egypte: Before buying a house or villa on the Red Sea coast, purchasers should get buildings checked by a European structural engineer or find a developer who prides himself on European architectural training. The following constructions were seen near Hurghada:
En:
Egypt has been seeing interest from foreign home buyers

Hebt ge veel zwart geld?

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Onur Air weer in genade aangenomen

Post by SN30952 »

Onur Air weer in genade aangenomen
De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air staat niet langer onder verscherpt toezicht van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Ook Fly Air, eveneens Turks, is met ingang van het nieuwe zomerseizoen uit de extra veiligheidscontroles gehaald.

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Re: Hebt ge veel zwart geld, Jan?

Post by jan_olieslagers »

SN30952 wrote:
jan_olieslagers wrote:Terzake: mij valt het op dat een gelijkaardige opmerking nooit gemaakt wordt over Egypte. Daar zijn er toch al verschillende aanslagen geweest op toeristische "doelwitten" met heel wat slachtoffers? Maar ik heb niet de indruk dat de Egyptische toeristische industrie er fel onder lijdt.
Hei?
Kschreef toch: Ondertussen is het kwaad geschied, en houdt het bovendien niet op. Of de schade onomkeerbaar is?
Bali, Egypte, Marokko, Turkije, maar ook London, Madrid en de lijst is niet volledig.
Jamaar ik bedoelde het krek omgekeerd, m.i. is de schade wel degelijk omkeerbaar. We zien toch volop nieuwe chartervluchten naar Egypte en Turkije? De groei is mogelijks tijdelijk wat vertraagd maar zeker niet gestopt, zo lijkt het mij toch.
SN30952 wrote:Hebt ge veel zwart geld?
Allee Fons, komaf, toch niet in't openbaar zekers?

Post Reply