Helicopter-crash tijdens Belgisch kampioenschap Wielrennen

Zone pour tous les messages en Français (Seulement si vous ne pratiquez pas l'Anglais) - De plaats voor alle Nederlandstalige berichten (Enkel als U de Engelse taal niet machtig bent) - Forum für alle Deutschsprachigen Beiträge (Nur im Falle Sie Englisch Nicht Beherschen)

Moderator: Latest news team

Post Reply
omag
Posts: 210
Joined: 10 Sep 2004, 00:00
Location: Ruiselede

Helicopter-crash tijdens Belgisch kampioenschap Wielrennen

Post by omag »

2 Helicopters ( één van VTM en één van RTBF) zijn tijdens het opstijgen in elkaar gehaakt en gecrashed. 3 personen zouden gekwetst zijn, volgens teletekst. Geen beelden tijdens het live-verslag. Hoe kan zoiets nu gebeuren? Weersomstandigheden?

jan_olieslagers
Posts: 3059
Joined: 24 Jun 2006, 08:34
Location: Vl.Brabant
Contact:

Post by jan_olieslagers »

volgens vrt-radio: 1 zwaargekwetste, 2 lichtgewond. ze waren aan het opstijgen bij de rijkswacht, d'herbouvillekaai. vreemd vind ik dat: ten eerste wist ik al niet dat de rijkswacht daar faciliteiten heeft (rago? meer info?) maar bovenal bevreemdt het me dat overheidsinfrastructuur voor dit soort toepassing mag gebruikt worden - temeer daar er ietskes verderop een officieel helicopterterrein is (EHAK dacht ik? langs de kaai in alle geval, iets zuidelijker).
over de oorzaak: ik weet niks concreet, maar heb zo'n gevoel dat met twee tegelijk opstijgen in slecht weer eigenlijk een beetje om moeilijkheden vraagt. plotse windstoot mssch.?

stevie
Posts: 285
Joined: 02 Aug 2005, 00:00
Location: moen city nearby EBKT

Post by stevie »

ik hoorde op studio brussel tijdens het nieuws van 5 uur
dat de oorzaak een stuurfout van een van de twee piloten zou zijn

grtzz steven

User avatar
westwings
Posts: 326
Joined: 28 Nov 2004, 00:00
Location: Varsenare

Post by westwings »

Het gaat om Jetranger OO-SKE en AS.355 Ecureuil II OO-HSH beiden van Heli Service Belgium. Gelukkig geen dodelijke slachtoffers.

User avatar
Atlantis
Posts: 4959
Joined: 12 Apr 2005, 00:00

Post by Atlantis »

Met alle respect voor wie er vloog, zij doen ook maar wat er hen opgedragen wordt, maar op het moment van het kampioenschap was het weer erg slecht. Ik weet niet welk weertype het was op dat moment in A'pen maar het was aan het stortregenen en aan het omweren in een straal van 35 km. Ze hadden dus eigenlijk niet mogen opstijgen.

SN30952
Posts: 7128
Joined: 31 Jul 2003, 00:00

Post by SN30952 »

stevie wrote:ik hoorde op studio brussel tijdens het nieuws van 5 uur
dat de oorzaak een stuurfout van een van de twee piloten zou zijn grtzz steven
Ik hoor dat het een misverstand was tussen de piloten.
En het weer was ok niet je dat... verminderde zichtbaarheid tot gevolg?

Feit is dat de rotor, zeker de staartrotor de achillespees is van de helis.

TommyD
Posts: 9
Joined: 12 Jun 2006, 00:00
Location: Near Brussels
Contact:

Post by TommyD »

En hier is een foto:

http://www.airliners.net/open.file/1066059/L/

Jammer dat het de OO-SKE was...die had ik een week of twee ervoor nog getrokken.

Een domme fout, meer heb ik er niet aan toe te voegen.

Greetz,

T

teddybAIR
Posts: 1602
Joined: 02 Mar 2004, 00:00
Location: Steenokkerzeel
Contact:

Post by teddybAIR »

hier een link naar de vrt-reportage: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

groeten,
tom

Post Reply