Bagage beschadiging

Share your experiences about your latest flights: details and pictures are highly appreciated by our community. How do you rate airlines, in-flight meals, frequent flyer programs, etc... join this forum now!
Post Reply
koja78
Posts: 90
Joined: 06 Jan 2014, 07:32

Bagage beschadiging

Post by koja78 »

Enkele familieleden van me zijn nogal ongelukkig geweest met een Wizzair vlucht vanop Eindhoven.
Door een technical zijn ze meer dan een halve dag later toegekomen op bestemming. Hiervoor zijn de passagiersrechten duidelijk en heb ik ze dan ook verwezen naar claim-it om ze zelf moeite en hoofdpijn te besparen.

Jammer genoeg zaten ze airside toen de vertraging duidelijk werd en hebben ze het moeten stellen met een bonnetje van 8€ de man op het moment zelf.

Nu... Einhoven airport is zo lief geweest hun bagage te stockeren in de gietende regen. Dit met beschadigingen tot gevolg. Bij terugkomst op EIN van bestemming hebben ze hiervoor pogen klacht in te dienen maar de NLanders stelden dat ze dat hadden moeten doen bij bestemming toen ze het merkten en dat ze hun niets moeten.

In hoeverre is dit correct?

Zelf heb ik nooit slechte ervaringen gehad met EIN nog met Wizzair maar het weze duidelijk dat deze mensen nu beide gaan vermijden als de pest.

crossposted op jumpseat

DeltaWiskey
Posts: 594
Joined: 13 Oct 2010, 18:33

Re: Bagage beschadiging

Post by DeltaWiskey »

Je kan tot 1131 XDR (~1400eur) eisen voor vertraagde, verloren of beschadigde baggage volgens de Montreal conventie. Sowieso moet je zo snel mogelijk een klacht insturen bij de maatschappij. Ik weet echter niet hoe ze de klacht gaan behandelen als u familieleden de schade niet hebben laten vaststellen op de luchthaven (dit is meestal wel een voorwaarde om gecompenseerd te worden).

User avatar
sn26567
Posts: 40828
Joined: 13 Feb 2003, 00:00
Location: Rosières/Rozieren, Belgium
Contact:

Re: Bagage beschadiging

Post by sn26567 »

As a matter of fact, the complaint should have been introduced immediately after the outgoing flight. Try nevertheless to introduce a claim online at https://wizzair.com/nl-NL/Claims
André
ex Sabena #26567

User avatar
cathay belgium
Posts: 2359
Joined: 18 Aug 2008, 00:17
Location: Lommel-Belgium
Contact:

Re: Bagage beschadiging

Post by cathay belgium »

Hi,

denk dat je gaat afhangen van de good-will van de airline en doordat het wizz is een lowcost ga je niet op veel.moeten hopen vrees ik als je de regels niet strikt volgt, ttz. vaststelling op de luchthaven is een vereiste,....
Heb iets soortgelijk aan de hand gehad met British Airways in Brussels, wel vaststelling laten doen, claim ingediend met fotos, kregen GEEN geld terug, wel een nieuwe koffer soortgelijk maar merkloos... zelfde categorie enkel wit product vermoed ik ipv onze Benetton hardcase...
succes alvast,

CXB
New types flown 2022.. A339

koja78
Posts: 90
Joined: 06 Jan 2014, 07:32

Re: Bagage beschadiging

Post by koja78 »

Het was beschadigde inhoud.. dus hebben ze maar vastgesteld bij aankomst in hun accommodatie.

Post Reply