Lufthansa Group sluit nog meer toeristische partners aan haar eigen reservatiesystemen aan

0
52
De luchtvaartmaatschappijen van de Lufthansa Group (Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa en SWISS) reiken voortaan verschillende oplossingen aan om zich rechtstreeks te connecteren met de reservatiesystemen van de Lufthansa Group; en dit voor alle soorten klanten, zowel corporate klanten alsook grote en middelgrote distributiepartners.

Meer dan 1.500 IATA-Agentschappen wereldwijd aangesloten

Sinds september vorig jaar heeft de Lufthansa Group onophoudelijk gewerkt aan de diversificatie en modernisering van haar distributiestructuur. De winst die via de directe verbindingen met de systemen van de groep wordt bereikt, blijft met elke nieuwe aangesloten klant groeien. Wereldwijd zijn er nu al meer dan 1.500 IATA reisagentschappen aangesloten. Met implementatie van de Direct Connect link van Thomas Cook zijn nu bijna alle belangrijke toeristische spelers in Duitsland en België aangesloten op de reservatiesystemen van de Lufthansa Group of in gesprek over een de ontwikkeling van een interface. Ook in andere thuismarkten van de groep zijn er ontwikkelingen. Zo heeft bijvoorbeeld in Zwitserland TUI Suisse een Direct Connect met Farelogix sinds juli 2016. en biedt agentschappen nu ook een volledig geïntegreerd reservatieproces aan via haar reservatietool AirCruiser.

Ook de partners in België zijn tevreden. “Thomas Cook Belgium is één van de Direct Connect pioniers“, zegt Marc Dewaele, Manager Transport van Thomas Cook Belgium. “We zijn bijzonder trots dat we voor onze klanten een goede interface met de Lufthansa Group hebben ontwikkeld. De Direct Connection maakt het ons mogelijk om de beste tarieven en beschikbaarheden van de Lufthansa Group aan onze klanten te kunnen aanbieden.
Hierdoor kunnen we in de toekomst trouwens nog nieuwe diensten samen ontwikkelen.”

“De Belgische agentschappen zitten vooraan in het peloton wat betreft de implementatie van Direct Connect oplossingen en de penetratie is in België is de hoogste in Europa. Onze visionaire agentschappen kunnen daarmee de producten van Brussels Airlines en de Lufthansa Group aan de scherpste tarieven dostribueren”, zegt Patrick Artiel, Head of Sales Benelux bij Brussels Airlines.

De Lufthansa Group ontwikkelt ook Direct Correct interfaces voor middelgrote reisagentschappen. Door een directe verbinding met TraviAustria tot stand te brengen, hebben 600 agentschappen in Oostenrijk vanaf het laatste kwartaal van dit jaar toegang tot het charter- en lijnvluchtprogramma van Austrian Airlines en dit via de reservatiesystemen CETS en PowerSearch. Het plan is om op termijn de hele groep te laten aansluiten.

De langetermijndoelstelling van de nieuwe distributiestrategie is om aantrekkelijke en complete diensten aan te bieden die tegemoet komen aan de toenemende individuele noden van de agentschappen en corporate klanten. Zo geven de nieuwe technologische oplossingen klanten extra content die voorheen niet kon getoond worden. Extra diensten, die meer gericht zijn op de noden van de klant, kunnen nu op een innovatieve manier worden aangeboden en dat tegen een lagere kost.

Jens Bischof, Executive Vice President Sales Lufthansa Group Airlines en Chief Commercial Officer Hub Frankfurt: “Bovenop de grote corporate klanten hebben we nu ook belangrijke distributiepartners aangesloten. Door Direct Connect te gebruiken krijgen ze rechtstreeks toegang tot de Lufthansa Group inventory en content. Dit is een belangrijke stap in onze inspanningen om een nieuw distributielandschap te creëren voor de luchtvaartindustrie.“

Extra bagage- en lounge vouchers voor de de L’TUR passagiers

Zoals al werd bekengemaakt door L’TUR Tourismus AG medio augustus maakt het bedrijf in versnelde mate gebruik van de nieuwe IATA NDC standaard (New Distribution Capability) en dat samen met de Lufthansa Group. Door de installatie van de Direct Connect verbinding met de Luthansa Group systemen kunnen nu exclusieve productpakketten zoals Comfort en Weekend geïntegreerd worden in de dynamische productie van flight only producten van L’TUR. NDC was onmisbaar in dit pilootproject.

Klanten die een Lufthansa vlucht reserveren via de flight only website lturfly.com kunnen nu bijvoorbeeld ook andere diensten reserveren zoals lounge vouchers (Comfort, gebaseerd op de Lufthansa Economy Classic tarieven) of een bijkomend bagagestuk van 23 kilogram (Weekend, gebaseerd op de Lufthansa Economy Light tarieven).

Door gebruik te maken van de NDC data standaard via Direct Connect, kan de Lufthansa Group nieuwe producten aanbieden. Bovendien verwerft het bedrijf heel wat kennis en ervaring die goed van pas komt in nieuwe projecten en voor de verdere ontwikkeling van NDC in samenwerking met IATA.

7 September 2016

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.