Lufthansa Group voert nieuwe distributie oplossingen in voor corporates

0
De luchtvaartmaatschappijen van de Lufthansa Group (Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa and SWISS) boeken vooruitgang in de implementatie van hun nieuwe verkoop- en distributiestrategie.

Zoals vorige week al werd bekendgemaakt maakt Siemens al gebruik van een individuele Direct Connect oplossing. Intussen werd nu ook een soortgelijke oplossing door de Lufthansa Group ontwikkeld voor Volkswagen.

Door gebruik te maken van dit directe reservatiekanaal genieten deze bedrijven van verschillende voordelen. Zo sparen ze kosten uit omdat er voor de reservaties die via dit kanaal worden gemaakt geen distributiekost (Distribution Cost Charge) wordt aangerekend. De nieuwe interface, die het gebruik van GDS systemen vermijdt, kwam tot stand in nauwe samenwerking met een holding van de Amadeus IT Groep.

“Voor ons als reistechnologie provider zijn de Lufthansa Group airlines belangrijke klanten en innovatiepartners om ons portfolio van IT oplossingen vorm te geven”, zegt Guido Haarmann, Vice President Airline IT bij de Amadeus IT Group. “In dit geval bestaat de samenwerking uit het connecteren van de Lufthansa inventaris met cytric, de i:FAO online groep reservatie oplossing.”

“De Lufthansa Group is op de juiste weg met het differentiëren van de distributie van haar diensten“, zegt Markus Binkert, Executive Vice President Distribution & Revenue Management Lufthansa Group Airlines and Chief Commercial Officer SWISS International Airlines. “We spelen zo een actieve rol bij het creëren van een dynamische marktomgeving. We gaan nu verder bouwen op de vooruitgang die we de voorbije maanden maakten en we verhogen  daarbij permanent onze innovatiesnelheid.“

De Lufthansa Group maakt momenteel gebruik van 17 verschillende internationale technologie aanbieders om zo een zo groot mogelijke portfolio van distributie oplossingen te kunnen aanbieden.

7 September 2016

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here